Intel gör 335-serien i 180 GB

Permalänk
Melding Plague

Intel gör 335-serien i 180 GB

Sakta men säkert introducerar Intel nya modeller i 335-serien med billigare minnen i 20-nanometersklassen. Senast ut är en lagringsenhet med 180 GB utrymme.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det kommer antagligen ta ett tag innan någon köper dessa. Om idén är att det ska vara billigare men resultatet är att det just nu är dyrare än äldre enheter, med samma prestanda och tåligare minnen, så finns ju ingen mening med att köpa dessa.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
99:e percentilen

En kompis formulerade idag syftet med SSD på ett väldigt bra sätt: Det förbättrar livskvalitén.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på att skaffa en SSD... men innan 250GB versionerna trillar ner lite i pris känns det inte så värt

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Är riktigt sugen på att skaffa en SSD... men innan 250GB versionerna trillar ner lite i pris känns det inte så värt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1441706

Inte värt? Grymt prisvärd

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Mer SSD:er till folket !
Jämförde tre i stort sätt identiska datorer fast den ena med SSD och de andra två med mekaniska diskar i helgen och skillnaden är enorm när man tex ska starta BF3. Till er som tvekar så säger jag: KÖP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Är riktigt sugen på att skaffa en SSD... men innan 250GB versionerna trillar ner lite i pris känns det inte så värt

Har du råd med ett 680 så har du råd med en SSD...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Scious:

Har du råd med ett 680 så har du råd med en SSD...

Inte nu längre

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Scious:

Har du råd med ett 680 så har du råd med en SSD...

Exakt, hellre 670 och SSD isåfall. Jag skulle välja 660 Ti och SSD framför 680 och HDD.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Jag är inte intresserad av SSD förens man kan få en 1024 gigabytare för 1500 spänn... nuvarande priser är för folk som gillar att slösa.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Herr Andersson:

Jag är inte intresserad av SSD förens man kan få en 1024 gigabytare för 1500 spänn... nuvarande priser är för folk som gillar att slösa.

Nej, nuvarande priser är för folk som kan tänka sig att betala 700 eller 1400 kr för att få en förhöjd livskvalité under alla de timmar man tillbringar vid datorn.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Skönt att priserna börjar sänkas, nog dags att skaffa en till utöver min 120gb inom det närmsta året!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Herr Andersson:

Jag är inte intresserad av SSD förens man kan få en 1024 gigabytare för 1500 spänn... nuvarande priser är för folk som gillar att slösa.

Köper man en dator för mer än 5000kr bör man lägga en del av de pengarna på en SSD. Så enormt stor skillnad var det länge sedan någon datorkomponent gjorde. Hårddisken har varit en stor flaskhals genon tiderna, vilket löses delvis med ramminne samt hanteringen kring det. För de allra flesta tar systempartitionen inte mer än 100GB så en liten SSD räcker där och gör verkligen sjukt stor skillnad. Förstår inte dem som du uttrycker dig "gillar att slösa" och lägger 10k-15k på en dator och inte köper en SSD utan istället lägger pengarna på annat som knappt gör skillnad i hur rapp man upplever datorn..

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Jag är inte intresserad av SSD förens man kan få en 1024 gigabytare för 1500 spänn... nuvarande priser är för folk som gillar att slösa.

Tror inte du riktigt fattat poängen med SSD. Själv pröjsade jag lite drygt 2k för min Intel 80GB för snart 2 år sedan. Ångrar inte en spänn.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Jag är inte intresserad av SSD förens man kan få en 1024 gigabytare för 1500 spänn... nuvarande priser är för folk som gillar att slösa.

Grejen är ju den att det som de flesta behöver 1 TB till inte vinner på att ligga på en SSD, t.ex. filmer musik och bilder. Får du in OS och kanske några favoritprogram och spel (och jag vet - spelet i sig går inte snabbare på en SSD, men laddtider på banor och annat som hämtas från disk räknas också till spelupplevelsen) så räcker 240 - 248 ganska lång och som sagts i tråden - det är livskvalitet!

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Dessutom så har SSD kortare livslängd än HDD.

Jo det så klart, 7 år istället för 10, typ. Livslängd som argument håller tyvärr inte för att inte inhandla en SSD. Att installera OS på en SSD är en fet wow-upplevelse om man bara har kört på mekanisk HD innan, så är det bara.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Dessutom så har SSD kortare livslängd än HDD.

Hur då? Förklara gärna vad du menar så vi kan dissekera dina argument på ett bra sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Hur då? Förklara gärna vad du menar så vi kan dissekera dina argument på ett bra sätt

Äh, varför ens bry sig när Herr Andersson tydligt bevisat att han inte har en aning om SSD:n fördelar mot en HDD.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd

Dom borde komma med något med en ny styrkrets.
Sandforce SF-2281 är ju defekt och kan inte kryptera med AES-256.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spill:

Tror inte du riktigt fattat poängen med SSD. Själv pröjsade jag lite drygt 2k för min Intel 80GB för snart 2 år sedan. Ångrar inte en spänn.

Tror jag betalade 1700kr för min. Köpte också min för nästan 2år sedan. Ångrar inte heller mitt köp för 5öre. Skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Skrivet av Herr Andersson:

Dessutom så har SSD kortare livslängd än HDD.

Skrivet av Spill:

Jo det så klart, 7 år istället för 10, typ. Livslängd som argument håller tyvärr inte för att inte inhandla en SSD. Att installera OS på en SSD är en fet wow-upplevelse om man bara har kört på mekanisk HD innan, så är det bara.

2 år, 3 år om du har tur och en HDD håller i minst 5 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Dessutom så har SSD kortare livslängd än HDD.

En viktig skillnad är att SDDer degenererar på ett hyggligt förutbestämt sätt medan en mekanisk ofta helt plötsligt dör. Om dessutom livslängden är längre än man tänker sig använda disken så blir det ju en ickefråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

2 år, 3 år om du har tur och en HDD håller minst i 5 år.

Referens på det påståendet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av aliassund:

Referens på det påståendet?

Skickades från m.sweclockers.com

Behövs ej då din SSD inte har hållt längre.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Herr Andersson:

2 år, 3 år om du har tur och en HDD håller i minst 5 år.

Skrivet av aliassund:

Referens på det påståendet?

Skrivet av Herr Andersson:

Behövs ej då din SSD inte har hållt längre.

Behövs visst. Hur vet du att hans SSD inte kommer hålla i tio år till? Du kom med påståendet. Du har bevisbördan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tror det är nån som missat lära sig argumentera i skolan.

Här har du liter repetition Herr Andersson:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentation
http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Behövs visst. Hur vet du att hans SSD inte kommer hålla i tio år till? Du kom med påståendet. Du har bevisbördan.

Oj, oj, oj sitter jag i domstol?

Inte?

Nä, tänkte väl det...

Och inte en chans på miljonen att den håller i tio år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Jag är inte intresserad av SSD förens man kan få en 1024 gigabytare för 1500 spänn... nuvarande priser är för folk som gillar att slösa.

Eller för folk som är entusiaster.

Skrivet av Spill:

Tror inte du riktigt fattat poängen med SSD. Själv pröjsade jag lite drygt 2k för min Intel 80GB för snart 2 år sedan. Ångrar inte en spänn.

Tror jag betalade runt 3000kr för min, för ca 4år sen. Ångrar inte heller en spänn! Förre SSD tiden så betalade jag ca 2000kr för 150GB Raptor 10 000rpm. Klart man pyntar för snabbare söktid

Skrivet av Herr Andersson:

Dessutom så har SSD kortare livslängd än HDD.

Skrivet av Herr Andersson:

2 år, 3 år om du har tur och en HDD håller i minst 5 år.

Nja, tror inte det! Min Intel X25 är inne på sitt 4:år nu, och den flyter på jättebra. Men jag tycker inte att man kan jämföra så som du skriver.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Herr Andersson:

Oj, oj, oj sitter jag i domstol?

Inte?

Nä, tänkte väl det...

Och inte en chans på miljonen att den håller i tio år.

Bevisbörda förekommer inte bara i rättegångar utan även i diskussioner. När du kommer med ett påstående måste du också kunna visa att det är sant.

Så varsågod och bevisa att en SSD inte kan hålla i tio år.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Bevisbörda förekommer inte bara i rättegångar utan även i diskussioner. När du kommer med ett påstående måste du också kunna visa att det är sant.

Så varsågod och bevisa att en SSD inte kan hålla i tio år.

Det finns inte en enda SSD på jorden som har hållt i tio år.

Så det är mycket enkelt att bevisa då ingen existerar.