Rykte: Nästa Xbox presenteras i april

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Nästa Xbox presenteras i april

Mjukvarujätten Microsoft rustar upp för att demonstrera uppföljaren till Xbox 360. Nya uppgifter talar för ett tillkännagivande i slutet av april.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kul! Hoppas på x86 och amd gpu iaf

Vore lite konstigt om de dröjde allt för länge med tanke på att wii U redan har lanserats och att ps4 är i faggorna.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Bra för AMD De behöver all hjälp de kan få.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tror bara att Muricans är hypade över ny xbox då Sony har alltid haft Marknaden i Europa/Asien. Men hoppas på Fallout 4 visning iaf.

Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Go AMD

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk
Entusiast

Stämmer de siffrorna så ligger den ju rätt långt efter PS4 i prestanda. Samma processor men sämre grafikkort och bara DDR3. Om det är delat minne mellan CPU och GPU lär det inte bli alltför mycket fart på den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Man kan ju bara hoppas att den blir lika bra som PS4 eller bättre!

Permalänk
Medlem

Hoppas Ms kan golva alla med en rejäl konsol, iaf minst lika bra som PS4, drömma kan man ju alltid.
Tyvärr kommer de väl satsa på en halvusel budgetkonsol med Kinect fokus, målgrupp casual barnfamiljer, om så sker lär Ms förlora stort. 360 lever på 3e part, och det tycks som om Ps4 får det stödet nästa generation...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Zotamedu:

Stämmer de siffrorna så ligger den ju rätt långt efter PS4 i prestanda. Samma processor men sämre grafikkort och bara DDR3. Om det är delat minne mellan CPU och GPU lär det inte bli alltför mycket fart på den.

Tja minnet är bra långsamt om det är DDR3 när PS4 har GDDR5 istället. Båda konsollerna kommer i såfall ha 8GB delat minne mellan CPU och GPU men PS4 kommer ha bra långt mycket snabbare minne (3-4ggr ungefär om man höftar lite).

Skrivet av MicroTorrent:

Man kan ju bara hoppas att den blir lika bra som PS4 eller bättre!

Lär ju inte hända.

Skrivet av Grumbledock:

Hoppas Ms kan golva alla med en rejäl konsol, iaf minst lika bra som PS4, drömma kan man ju alltid.
Tyvärr kommer de väl satsa på en halvusel budgetkonsol med Kinect fokus, målgrupp casual barnfamiljer, om så sker lär Ms förlora stort. 360 lever på 3e part, och det tycks som om Ps4 får det stödet nästa generation...

Troligen kommer XBox next gen sälja bra till pojkar/flickor som önskar sig spelkonsoler/datorer av sina föräldrar samt de som sitter på en tajt budget.
PS4 har ju komponenter som ligger upp mot 6-7.000kr så den kommer ju kosta skjortan. Xbox kommer väl landa närmre 3-4.000kr skulle jag tippa på.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Bra för AMD om de väljer deras komponenter även här. Kul också om det blir X86 i denna också. Jag kommer köra på Playstation bara priset blir rätt. Tycker Playstation 4 ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Glöm inte gott folk att av ps4 8gb ram så är 3gb reserverat till os. Xbox 720 kommer ha mer minne över än Playstation. Som vanligt.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

om det nu blir så att boxen också rockar AMD skulle det vara kul att se vad som ligger bakom beslutet - bättre integration mellan GPU/CPU på samma chip, pris/prestanda eller helt enkelt bästa budet (=lågt pris) för adekvat hårdvara.

likaså x86 = awesome. hoppas på smidigare PC portar då - framförallt från små spelhus som gör konsolexklusiva titlar.

Permalänk

Kul för amd även om jag inte är så förtjust i deras produkter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk

Är ganska orolig över att xbox kommer gå mot att fokusera på casuals och kinect. Kul för dem! Men för oss som avskyr allt med kinect så är detta lite oroväckande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Postaldude:

Glöm inte gott folk att av ps4 8gb ram så är 3gb reserverat till os. Xbox 720 kommer ha mer minne över än Playstation. Som vanligt.

Som vanligt vill vi se källa när man har sådana uppgifter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Postaldude:

Glöm inte gott folk att av ps4 8gb ram så är 3gb reserverat till os. Xbox 720 kommer ha mer minne över än Playstation. Som vanligt.

Jaså? har du set specs i förväg?

Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Postaldude:

Glöm inte gott folk att av ps4 8gb ram så är 3gb reserverat till os. Xbox 720 kommer ha mer minne över än Playstation. Som vanligt.

Och du har belägg för detta?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Bra för AMD om de väljer deras komponenter även här. Kul också om det blir X86 i denna också. Jag kommer köra på Playstation bara priset blir rätt. Tycker Playstation 4 ser riktigt bra ut!

Ser? Vadå ser?
Har dom presenterat bilder?

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Fördel med att XBox och PS4 väljer x86 är att PC spel kommer också att tråda bättre än vad de gör idag.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Zotamedu:

och bara DDR3. Om det är delat minne mellan CPU och GPU lär det inte bli alltför mycket fart på den.

GDDR5 är ju i princip DDR3, med lite ballare prefetch. För övrigt har ju PS4 unified memory så det är ju "delat minne" där med.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Printscreen:

GDDR5 är ju i princip DDR3, med lite ballare prefetch. För övrigt har ju PS4 unified memory så det är ju "delat minne" där med.

Och mycket högre överföringshastigheter... Grafikkort är ju generellt väldigt beroende av minnesbandbredd och hur många tester som helst har visat att DDR3 inte räcker för att mata ett grafikkort snabbare än förra generationens integrerade. Till och med AMDs APUer har problem med minneshastigheten och om ryktet stämmer borde det här bli mycket snabbare. Jag hoppas att någon missförstått eller att de har lagt in någon voodoo för annars kommer de få problem. De kanske har fixat in en episkt bred buss istället?

Det är ju inte delat minne som är problemet. Det kan ju till och med vara en fördel om det görs rätt utan hastigheten. 8 GB borde ju räcka för både grafik och system så länge de siktar på 1920x1080. Med tanke på grafikkorten så kommer ju spel i 4K inte vara aktuellt så då lär ju inte grafiken använda mycket mer än 2 GB.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hoppas nu att Rockstar Games kompilerar om programkoden för GTA V så att den även släpps till Xbox "3" och PS4 och därefter anpassas till nuvarande hårdvara på PC. Personer med äldre datorer (4-5 år) ska givetvis kunna ta del av spelet och vi med kraftigare system ska kunna skruva upp för att få maximalt ögongodis.

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som drömmer om möjligheten att spela alla Xboxspel på PC? Det skulle dessutom ge Microsoft en stor konkurrensfördel.

Jag tror inte att det är så svårt att få till. Nästa Xbox kommer garanterat bygga på Windows 8. Dessutom blir arkitekturen x86. Låt utvecklarna utveckla för WinRT och så blir det extremt enkelt att porta eller till och med köra spelen på båda plattformarna. Plugga in en Xbox-kontroll i PCn och så är det klart typ.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Neeb:

Ser? Vadå ser?
Har dom presenterat bilder?

Talesätt, typ som en blind säger "syns senare"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

något som vore riktit ballt vore om man kunde spela online mellan ps och xbox, då skulle man kunna köpa den konsol som passar budgeten, ser finare ut och är bekvämare, många köper den konsol osm kompisarna har för man vill ju spela online med dem...

Permalänk
Skrivet av Neeb:

Ser? Vadå ser?
Har dom presenterat bilder?

Ser som att den ser bra ut av det man sett både bilder på handkontrollen och specifikationerna det var det jag menade.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Postaldude:

Glöm inte gott folk att av ps4 8gb ram så är 3gb reserverat till os. Xbox 720 kommer ha mer minne över än Playstation. Som vanligt.

Med sådana banala påståenden är en källa det minsta man kan kräva. Det är inte Windows 7 med virus program och 25 tabbar i chrome du kör. Jag har svårt att tro att det skulle dra mer än en 512mb - 1gb för systemet. För seriöst en dator är bra mycket mer komplex och har mer saker som kör och där äter du inga 3gb såvidare du inte jobbar med flera program samtidigt.

OT: Så om det med 12 GCN och 768 streamprocessorer stämmer så är den 33% långsammare än PS4 det lär dom tappa många på.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Och mycket högre överföringshastigheter... Grafikkort är ju generellt väldigt beroende av minnesbandbredd och hur många tester som helst har visat att DDR3 inte räcker för att mata ett grafikkort snabbare än förra generationens integrerade. Till och med AMDs APUer har problem med minneshastigheten och om ryktet stämmer borde det här bli mycket snabbare. Jag hoppas att någon missförstått eller att de har lagt in någon voodoo för annars kommer de få problem. De kanske har fixat in en episkt bred buss istället?

Det är ju inte delat minne som är problemet. Det kan ju till och med vara en fördel om det görs rätt utan hastigheten. 8 GB borde ju räcka för både grafik och system så länge de siktar på 1920x1080. Med tanke på grafikkorten så kommer ju spel i 4K inte vara aktuellt så då lär ju inte grafiken använda mycket mer än 2 GB.

Och mycket sämre latenser...
Sanningen är väl tråkigt nog nånstans mitt emellan. Ddr3 är mer lämpat för cpu och gddr5 mer lämpat för gpu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag förutspår att antingen bli Playstation Network en betaltjänst eller så blir Xbox Live gratis. Nu när dom blir nästintill identiska i hårdvara så kommer det vara tillbehör och tjänster som kommer få köparna att välja.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Är det bara jag som drömmer om möjligheten att spela alla Xboxspel på PC? Det skulle ju ge Microsoft en stor konkurrensfördel.

Jag tror inte att det är så svårt att få till. Nästa Xbox kommer garanterat bygga på Windows 8. Dessutom blir arkitekturen x86. Låt utvecklarna utveckla för WinRT och så blir det extremt enkelt att porta eller till och med köra spelen på båda plattformarna. Plugga in en Xbox-kontroll i PCn och så är det klart typ.

Håller fullständigt med! Xbox integrerat i w8/7! skulle vara en dröm!

Jag köper alla mina spel! Så jag hade lätt gett mitt bidrag till spelbolagen!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W