Nvidia släpper Geforce Drivers 314.14 Beta för Sim City och Heart of the Swarm

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce Drivers 314.14 Beta för Sim City och Heart of the Swarm

En ny drivrutin från Nvidia levererar en mängd prestandaoptimeringar och är en rekommenderad nedladdning inför månadens stora spelsläpp: Sim City och Starcraft II: Heart of the Swarm.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Taggad inför Sim City! Tack nVidia

Permalänk
Medlem

Gött att Nvidia matar ut drivare så ofta

Permalänk
Medlem

Hur mycket bättre är denna i SimCity då? För att när jag körde betan hade jag inga problem med FPS.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

SimCity, årets bencmark?

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med lite nya drivers

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk

Hoppas dem är bättre än de förra, har aldrig haft så mycket problem med en drivare tidigare!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

Varför får man aldrig se prestandaförbättringarna med ett 680 t.ex.?

Permalänk
Medlem

..." för en mängd äldre titlar såsom Resident Evil 6"...

Huh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Varför får man aldrig se prestandaförbättringarna med ett 680 t.ex.?

Det är ju med ett 680GTX som dom skriver ut förbättringarna

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Det är ju med ett 680GTX som dom skriver ut förbättringarna

Dock i SLI....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Dock i SLI....

Nej. Den första bilden är ett gtx 680. Det första som står i förändringarna är skillnaden för 680.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Gäller detta endast gtx 680?

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas denna går att installera, det gjorde inte den innan med mitt system.

Permalänk
Medlem

Inget Tomb Raider där inte.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Varför får man aldrig se prestandaförbättringarna med ett 680 t.ex.?

Antagligen för att de jobbat väldigt hårt och redan från start lagt mycket resurser på drivrutinerna till GTX680, eftersom att det var deras flaggskepp vid release. Därför tror jag att de flesta optimeringarna redan är gjorda.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Men får inte 670 någon ökning alls

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

Kul att nVidia gömt bort Tomb Raider... Fast å ena sidan. Har inte hört om nån Tomb Raider driver från AMD heller...

Lite irriterande då spelet släpps på Steam om ca en halvtimme.....

Med tur så kan man luska ut en fungerande SLI profil med nVidia Inspector..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Får hoppas denna går att installera, det gjorde inte den innan med mitt system.

Hade exakt samma problem!
Kör med 4skärmar och win8 som kanske är orsaken men fann iaf en lösning på problemet, installera i safe mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Kul att nVidia gömt bort Tomb Raider... Fast å ena sidan. Har inte hört om nån Tomb Raider driver från AMD heller...

Lite irriterande då spelet släpps på Steam om ca en halvtimme.....

Med tur så kan man luska ut en fungerande SLI profil med nVidia Inspector..

För de har inte gett Tomb Raider till någon, ingen har kunnat göra reviews eller någonting.

Permalänk
Medlem

Hmm. tydligen så fanns det redan en SLI profil. Skumt. Sist jag kolla så hittade jag ingen i nVidia Inspector... Och nu helt plötsligt så är den där. Har inte ens uppdaterat mina drivers ännu.. oh well. Tycks skala bra iallafall. Får se hur det flyter inne i själva spelet.
Är det möjligt för spelen att installera sina egna nVidia profiler?

Tress FX är väldigt krävande som fan på nVidia kort. Men funkar rätt ok i benchmarken om man tweakar ner lite andra inställningar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Hmm. tydligen så fanns det redan en SLI profil. Skumt. Sist jag kolla så hittade jag ingen i nVidia Inspector... Och nu helt plötsligt så är den där. Har inte ens uppdaterat mina drivers ännu.. oh well. Tycks skala bra iallafall. Får se hur det flyter inne i själva spelet.
Är det möjligt för spelen att installera sina egna nVidia profiler?

Tress FX är väldigt krävande som fan på nVidia kort. Men funkar rätt ok i benchmarken om man tweakar ner lite andra inställningar.

Du har inte fått några krascher än då, eller problem med att håret buggar ur ibland med Tress FX på?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Dessa drivare kraschade, första gången för mig. Jag kan inte rekommendera dom. Har ett GTX680.

Nehe det är Nvidia som inte gillar och Tomb Raider på Ultra, kraschar hela tiden även med 314.07

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

Dessa drivare kraschade, första gången för mig. Jag kan inte rekommendera dom. Har ett GTX680.

Nehe det är Nvidia som inte gillar och Tomb Raider på Ultra, kraschar hela tiden även med 314.07

Jag kör Tomb Raider på ultra utan crasher, 2x gtx 680

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du har inte fått några krascher än då, eller problem med att håret buggar ur ibland med Tress FX på?

Oh ja. Crashar som satan för mig. Löste det genom att stänga av Tesselation. Har inte crashat sen dess. Förutom när jag alt tabbar lite för mycket. Då kan det fucka upp sig.

TressFX funka annars ok för det mesta.. Men stängde till slut av det. Då det helt enkelt flyter bättre utan det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Tress FX är väldigt krävande som fan på nVidia kort. Men funkar rätt ok i benchmarken om man tweakar ner lite andra inställningar.

Med tanke på Nvidias klena DirectCompute prestanda så är det inte så konstigt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Men när kommer uppdateringar för Fifa 13? Har ett GTX 690 och ibland går inte ens kortet på halvfart. Oftast så flyter ju spelet på perfekt men ibland när man startar upp så hackar det något så enormt och när man klickar ur sig och kikar i Afterburner så ser man att kortet arbetat i typ 10% per kärna vilket inte är ok. Det kanske är värt att uppdatera drivarna igen och hoppas detta är löst?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
  1. Titeln lockar med HOtS och SimCity men artikeln innehåller inga siffror?

  2. Siffrorna baseras lite vagt på 680 och 680 SLI, detta får mig att tro att man alltså knappast kommer se samma procentuella ökningar oberoende av vilket graffekort man har?

Väldigt skeptisk till detta....

Permalänk

Konstigt att Trees FX laggar på nVidia kort? Samma sak som PhysX på AMD kort^^

Roligt att se nVidia droppa lite drivers, tycker annars det mest är AMD på senaste tiden då kanske 7970 och 680 ligger i samma nivå på fler spel nu

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Undra om SLI bryggan på bilden finns att köpa.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]