Katastroflansering för nya Sim City

Permalänk
Melding Plague

Katastroflansering för nya Sim City

Det är en skakig premiär för senaste versionen Sim City. Dagens europalansering kantas av problem, där många längtande storstadsarkitekter vittnar om bland annat trasiga servrar, buggar och långa väntetider.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är de inte så för i princip alla spel (Läses spel som säljer MYCKET)? De klarar inte av trycket som blir när spelet släpps.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Så jävla pinsamt. Avskaffa idiotiska DRMer NU!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Förväntade man sej ngt annat utav EA och Origin?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Men man kan ju spela singleplayer då... nä juste ja... det är ju EA, och de har satt en "Always online DRM" på den...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Tja, det är ju EA som håller i det hela så. Vem är egentligen förvånad?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det känns som att det är dags att fixa till Origin. Bara problem hela tiden. Jag måste jämt logga ut och logga in för att allt KANSKE ska funka!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Alla buggar är ju inte dåliga dock, skickade över en gift på 1,4 miljoner från en stad till en annan igår. Logga in på andra staden idag för att "ta emot" då poppar achievementent "Millionaire" upp.. wtf? Servern tyckte tydligen att 12 miljoner var rimligare än 1,4. Med tanke på att jag hade 600k innan så klagar jag inte!:P

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk
Medlem

Always-on DRM talar för sig själv. Var det någon som väntade sig något annat? Jaja, ska bli kul att spela de 2-3 åren som servrarna är uppe, sen stänger EA ner dom för spelet är "gammalt".

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Alltså är det bara jag som int ens kan ladda ner det?
EDIT: har startat om origin otaliga gånger och skärmdumpa för någon minut sedan

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens fått min KEY än.
Dock inte beställt från Origin eftersom de tar så svinit överdrivna priser.
De kan gärna utveckla sitt program mer. Ser fortfarande ut som nått en 5 åring gjorde hemma på en dag.

Men iaf så kanske det inte gör så mycket att min key är försenad som många andras från G2PLAY pga alla problem.
Ser iaf fram emot att testa det när jag kan:)

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Snälla EA, lansera färdiga produkter. Sånt här är okej i betaversioner, inte i lanserat spel!

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Single player spel ska vara offline. Alltid-online spel skadar bara de som betalar, inte piraterna. Dessutom slipper de problem som de betalande får som att de inte kan logga in etc. Visst har de flesta tillgång till bredband idag men om man måste vara online så måste tjänsten vara bättre än om spelet skulle vara offline. Hoppas folk i USA stämmer dem. XD

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

EA/Origin misslyckas... igen.... jag kan fortfarande inte spela Crysis onlige pga att jag inte har en nyckel registrerad på mitt konto(köpt via origin)

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Jaha, då blir det till att avvakta innan eventuellt köp då.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag förbokade i januari, spelet är det inget fel på, samma som all launchs. Servrarna är lite som D3 så man får vänta 1-2 dagar sen lär allt vara lungt. Jag väntar till helgen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Äger inget spel på Origin, och så ska det förbli!

Permalänk
Medlem

Det är totalt meningslöst att köpa ett nytt spel innan det funnits några månader , inget företag verkar klara av att få servrarna att fungera vid start.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

För många val som de gjort med det här spelet för att jag ska känna mig bekväm med att köpa det, saker i spelets design till sjukt dålig DRM som irriterar mig (sett/läst mycket om det) så jag tänker inte röra det på bra länge, får se om de förbättrar sig så kanske man kan överväga att plocka upp det vid senare tillfälle.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk

Ganska glad att amazon.co.uk tar några extra dagar på sig att få hit spelet nu. Spel på release är inte längre något att se fram emot.

Permalänk
Avstängd

Blir inget mer EA spel för min del, samma med UBISOFT. deras online tjänster är skit det funkar fan aldrig. Företagen måste sluta misstro sina kunder och bara använda CD-keys för online spelande. om enns då.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Det är ju helt otroligt. Sedan dag ett när EA gick ut med att det kommer vara Always On DRM så har folk klankat ner och hatat det av en stor anledning, att det INTE kommer gå att spela.
Än en gång lyckas EA briljera med sina fantastiska genier på kontoret som tar dessa fullständigt idiotiska beslut.
Pinsamt att dessa muppar som står för dessa beslut får betalt.

Lyssna på communityn istället för en gångs skull och ta bort DRM skiten, ett bra spel som Sim City kommer ligga på säljtoppen länge oavsett om det kommer gå att pirata det eller ej, detta hämmar ju bara försäljningen nu och i framtiden.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Vill minnas att det var precis samma problem när Battlefield 3 släpptes också. (Också Origin)
Satt då uppe på natten då det skulle släppas men fick inte igång det p.g.a. överbelastning, det pågick säkert 3-4 dagar.
Galet att inte kunna förutse detta. Första intrycket är ju så otroligt viktigt och varje dollar de vill spara in på att inte ha tillräckligt med servrar vid lansering lär de tappa i missnöjda användare.

Permalänk
Medlem

De får sluta med alla dessa måste vara "online" för att spela singleplayer. De lyckas ändo cracka skiten vad jag vet.

De innebär bara problem om man köper ett spel och vill spela när man är utomlands med sin laptop tex.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt att spel som det här säljer trots DRM-skyddet, avsaknaden utav SP osv. Vet ni hur man blir av med urusel DRM och visar sitt missnöje? Genom att inte köpa spel (eller ladda ned illegalt, såklart) som har urusel DRM, så lätt är det.

Men icke.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem

http://www.metacritic.com/game/pc/simcity

In på Metacritic och gör er röst hörd.
User score ligger just nu på 2.1

onlinekrav på ett single-player spel utan fungerande servrar. EA lyckas fan med allt, välförtjänt titel förra året iallafall "Most hated company in the United States".

Permalänk
Hedersmedlem

har ea:s serverar funkat vid nåt nysaläpp eller vid någon patchning, det är likadant vid varie bf3 patchning,har man tur kan man spela 2 dagar efter...

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

bara att lyfta på hatten och grattulera EA till ytterligare ett lyckat DRM-skydd.. Trägen vinner sägs det ju, men jag börjar faktiskt tvivla på att dessa feta bjässar någonsin ska förstå att DRM skadar dem mer än det gynnar dem..

Permalänk

Spelat 30 minuter som längst innan jag slängts ut.

Ska de envisas med att man ska vara online så får de (för i helvete!) se till att ha servrar nog. Trodde de att folk inte skulle vilja lira på releasedagen eller whut?

DRM-klydd.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag ville ge EA pengar i utbyte mot Sim City... Nu vet jag inte längre...
Varför ska de hålla på med att göra värdelösa skitprodukter för? De enda de straffar är folk som faktiskt köper spelet.

Skrivet av Vasadu:

Är de inte så för i princip alla spel (Läses spel som säljer MYCKET)? De klarar inte av trycket som blir när spelet släpps.

Det är inte okej på ett single player spel. Det är otroligt långt ifrån okej.

Visa signatur

En potatis