Glassup är AR-glasögon med Bluetooth

Permalänk
Melding Plague

Glassup är AR-glasögon med Bluetooth

Företaget Glassup jobbar med ett par glasögon under samma namn där fokus ligger på "augmented reality" – förstärkt verklighet. SweClockers snabbtestar prototypen under Cebit 2013.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att sådant här är trevliga idéer, men jag som har glasögon känner mig exkluderad från O.Rift, 3D och sådana här saker.

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande Google's variant är betydligt mer intressant.

Dock är det nog fel att jämföra dom två.

Permalänk

Det känns som att vi befinner oss i gryningen för ett rejält uppsving av AR- och VR för konsumenter. Spännande!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Betydligt snyggare än googles variant i allafall!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Jag tycker att sådant här är trevliga idéer, men jag som har glasögon känner mig exkluderad från O.Rift, 3D och sådana här saker.

Skulle jag inte säga. Det finns många sätt att korrigera synfel på. Sedan tror jag också t.ex Google Glass och dylikt kommer kunna levereras med inbyggd korrigering.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Skulle jag inte säga. Det finns många sätt att korrigera synfel på. Sedan tror jag också t.ex Google Glass och dylikt kommer kunna levereras med inbyggd korrigering.

Kanske. Men jag har, som sagt, glasögon. Jag klarar inte av att peta mig själv i ögat, så det är vad jag är fast med.

Permalänk

hoppas detta kommer implementeras rätt annars kommer det bli livs farligt. men man kan ju alltid hoppas på ett par för längre resor som tåg resa får Göteborg till Stockholm : )

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Kanske. Men jag har, som sagt, glasögon. Jag klarar inte av att peta mig själv i ögat, så det är vad jag är fast med.

"många sätt" syftar på fler än två. Ögonlaser och dylikt dylikt finns ju också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

waz up? nej, glassup!

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

http://www.yourprops.com/movieprops/default/4dbf4b0c0c845/Sta... Så här ska de se ut annars får det vara. Har haft glasögon sedan jag var liten men alltid drömt om ett ordentligt "sci-fi visor".

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem

Hur gammal är killen på bilden egentligen?! Ansikte (det som syns) som en 15-åring OCH förlovnings-/vigselring?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av joar:

Hur gammal är killen på bilden egentligen?! Ansikte (det som syns) som en 15-åring OCH förlovnings-/vigselring?

Believe it or not, han är 23

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

shit va fula ser gamla ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag tycker att sådant här är trevliga idéer, men jag som har glasögon känner mig exkluderad från O.Rift, 3D och sådana här saker.

Exkluderad är du absolut inte när Oculus Rift både är brytningsfel och glasögon-vänliga.