Nanoxia Deep Silence 1 och Deep Silence 2

Permalänk
Melding Plague

Nanoxia Deep Silence 1 och Deep Silence 2

Med löften om låg ljudnivå och smarta finesser tar två nya chassin från nykomlingarna Nanoxia plats i SweClockers testlabb: Deep Silence 1 och 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som R3/R4 kopior tycker jag.
EDIT: kan inte chassi företag prova lite nya designer, det är ju bara Lian li som vågar i dagsläget

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Så då är alltså R4 bättre? Jag gjorde rätt val.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jaaaaa, har saknat Jonas chassirecensioner, men vill gärna se en recension på lian-li PC-CK101, tågchassit.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Otroligt likt Fractal Design chassin

Var väl ganska dumt att kommentera utan att se videon först haha..

Permalänk

En plastig version av define r4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jonas du är bäst! Tack för ännu en briljant chassi recension.

Visa signatur
Permalänk

och jag som precis beställde mitt R4... förhoppningsvis gjorde jag rätt. (Jag tycker inte om "skorstenen" på toppen på Nanoxia)

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Så då är alltså R4 bättre? Jag gjorde rätt val.

Bättre isolering av ljud på DS1

Bättre kabeldragning på R4.

Så det beror på vad man är ute efter.

Intressant är att DS1 har tjockare plåt än R4, vilket Anandtech anmärkte på, vilket ger mer tyngd och bättre isolering.

Skulle vara kul med ett mer mätbart test mellan R4 och DS1.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av SoapDropper:

och jag som precis beställde mitt R4... förhoppningsvis gjorde jag rätt. (Jag tycker inte om "skorstenen" på toppen på Nanoxia)

Du gjorde helt rätt, Deep silence 1 verkar mycket mer som en ripoff på Define R4 än något innovativt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4, Gpu: Asus Gtx 770, Cpu: Inte i7 3820 @4.0Ghz, Hdd: Wd caviar blue 500Gb, PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 750W, Moderbord: Gigabyte GA-X79-UD3, Ram: Corsair Vengeance 4x4Gb 1866MHZ, Os: Win7 x64.
Ssd: Ocz Vertex 4 128GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Ser ut som R3/R4 kopior tycker jag.
EDIT: kan inte chassi företag prova lite nya designer, det är ju bara Lian li som vågar i dagsläget

Glöm ej Silverstone, dom är bra med på att komma på nya designer (om inte bättre)

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte köpte en sådan då, även fast jag vart rekommenderad den!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

kanon Jonas, chassi i testlabbet är alltid kul att kolla på

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Jag gillar utsidan men inside mässigt, nja.

Längtar till Jonas recension av "Godzilla" 900D.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

DP1 Enligt mig:
Gummit i genomdragnings-hålen sitter väldigt stabilt.
Frontpanelen suger, känns trasig efter 2-3 klick.
Stort fint perfekt med hårddisk burarna.
Drog lite buntband i mitt fick på baksidan relativt enkelt.
Ja, skorstenen är plastig men har inte sett någon annan göra det så man kanske inte lägger så mycket pengar på en ide som kanske går åt skogen?
Vaggorna är ganska svaga, 2 av mina blev lite skeva efter lite omplaceringar.
Stor stort och mäktigt ut
Många fina möjligheter med hårddiskarna (jag satte bara 2an under 5,25" platserna så jag fick mer luft in)
Jag gillar det

Permalänk
Medlem

Fractal design kopia!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

Älskar slutsågningen av 2an. RAAAAGE!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten92:

Glöm ej Silverstone, dom är bra med på att komma på nya designer (om inte bättre)

Håller jag med om. Silverstones chassin är riktigt trevliga på både insida och utsida. Lian-Li är väldigt tråkiga på insidan och ser ut som om man skulle kunna skära sig genom att bara titta på dom...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Roligt med några nya idéer, med Deep Silence 1, då. Annars håller jag mig till mitt Raven!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag gillar Pimp my ride-referensen "för den som vill ha extern vattenkylning i sin externa vattenkylning" väldigt mycket

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

hmm jävlar vad lika de är r4... måste säga att jag föredrar fractals design väldigt mkt efter att ha sett videon. aja..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Grymt bra recension som vanligt.

Ser ingen anledning att köpa DS1/2 över FD Define. Man har i princip tagit ett "Define" och försämrat det.

Permalänk
Medlem

Haha jag älskar hur passionerad Jonas är när det kommer till chassin. Bra recension!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

För er som är intresserade av vattenkylning i detta chassi

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett recensionen så får jag nog tyvärr hålla fast vid vad jag skrev i en tråd i förrgår: Känns enbart som en dålig kopia av Fractal designs chassin. Som om man tagit stommen från vilket chassi som helst, och sedan monterat på utsidan av ett Define R4. På-klistrat är det rätta ordet tyvärr... Och visst kan man ju som Jonas sa, tänka på att Nanoxia är nya på detta. Men det som FORTFARANDE stör mig är hur skämmigt det syns att Nanoxia haft Fractal Design som referens Känns falskt på nåt sätt enligt mig.

Svaret jag fick i tråden var att Deep Silence hade fått bättre recensioner än Define R4, och påstod att Deep Silece var ett bättre bygge. Kan verkligen inte förstå detta. Ännu mindre kan jag förstå detta när Jonas visar upp Deep Silence 2. Behöver nog inte säga så mycket mer än vad Jonas sa...

Nej, jag stannar nog kvar vid Fractal Design och kvalitét!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Synd att det är så många missar kvalitetsmässigt, hoppas verkligen på en rev.2 då det inte alls når fram till Define R4.
Helt klart bra saker som gör att den står och slå Fractal på fingrarna dock så är som sagt inte kvaliten där tyvärr.

Define serien är inne på sin 4e utgåva, detta är Nanoxias första och en lustig spinoff på chassi fronten.
Hoppas verkligen dom gör en värdig efterföljare och snarast då 1an har några år på nacken.

Just det med en fläktkontroller som tar mer än 4fläktar OCH med dubbla kanaler.. GUDAGÅVA!!

Skrivet av simon253:

Ser ut som R3/R4 kopior tycker jag.
EDIT: kan inte chassi företag prova lite nya designer, det är ju bara Lian li som vågar i dagsläget

Antigen är det P12 stämpeln eller detta som gäller.

----

Sen detta tjatet om kopia eller inte, tror inte direkt Fractal var först med designen för Define serien heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Efter att ha sett recensionen så får jag nog tyvärr hålla fast vid vad jag skrev i en tråd i förrgår: Känns enbart som en dålig kopia av Fractal designs chassin. Som om man tagit stommen från vilket chassi som helst, och sedan monterat på utsidan av ett Define R4. På-klistrat är det rätta ordet tyvärr... Och visst kan man ju som Jonas sa, tänka på att Nanoxia är nya på detta. Men det som FORTFARANDE stör mig är hur skämmigt det syns att Nanoxia haft Fractal Design som referens Känns falskt på nåt sätt enligt mig.

Svaret jag fick i tråden var att Deep Silence hade fått bättre recensioner än Define R4, och påstod att Deep Silece var ett bättre bygge. Kan verkligen inte förstå detta. Ännu mindre kan jag förstå detta när Jonas visar upp Deep Silence 2. Behöver nog inte säga så mycket mer än vad Jonas sa...

Nej, jag stannar nog kvar vid Fractal Design och kvalitét!

Om du nu vill ha kvalitét som du skriver, så hade du ju köpt Lian li från första början

Ärligt talat så är det skit samma om det är en dålig kopia, för mig är det isåfall en bra kopia, från ett "mindre kvalitét chassi" . Om du fattar vad jag menar! (gör du inte det, är det inte ens värt att citera)

Ska man ha ett riktigt bra chassi så bör man lägga minst 2000-3000kr! D v s om man vill ha riktigt bra kvalité.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ruggigt lika Fractal design måste jag säga. Sitter å tittar ner på min R2a nu hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha ett chassie i liknande stil, fast inte lika tattigt som Nanoxia och Fractal.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om du nu vill ha kvalitét som du skriver, så hade du ju köpt Lian li från första början

Ärligt talat så är det skit samma om det är en dålig kopia, för mig är det isåfall en bra kopia, från ett "mindre kvalitét chassi" . Om du fattar vad jag menar! (gör du inte det, är det inte ens värt att citera)

Ska man ha ett riktigt bra chassi så bör man lägga minst 2000-3000kr! D v s om man vill ha riktigt bra kvalité.

Klart jag fattar Att jämföra Lian Li med Fractal Design är ganska svårt, då jag anser att båda företagen har skilda målgrupper. Skulle inte påstå att majoriteten av gamers skulle välja Lian Li före Fractal Design. Och INTE för att Lian Li gör dåliga chassin på något sätt. Utan för att Lian Li har sin plats på HTPC-marknaden och liknande. Jag menar: Du kan väl inte påstå att du dagligen ser Lian Li chassin med vattenkylning? Dom är enligt mig inte gjorda för den sortens bruk. Tar mig i skrivande stund en titt på Intes sortiment för Lian Li, och det första jag tänker på när jag tittat på några burkar är hur icke modulär uppbyggnad Lian Li har, vilket jag tror är lite anledningen till att majoriteten av gamers inte köper Lian Li.

Slutligen 2000-3000kr? NEJ! skulle vara tacksam om du visade ett BRA chassi runt 3000kr och motiverade VARFÖR det är värt varenda krona.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless