Verktyg Visningsval
2013-03-22, 10:22   #1

Nyhet

Swecbot

Registrerad: dec 1999

Intel väljer bland tre vd-kandidater

Efterträdaren till Intels avgående vd Paul Otellini kan heta Brian Krzanich, David Perlmutter eller Sanjay Jha, men beslutet kan dra ut på tiden.

Läs artikeln
Observera att samma regler gäller i kommentarstrådarna som i forumet. Meningslösa inlägg eller andra regelbrott leder till att medlemskontot stängs av. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.
Nyhet är inte uppkopplad
2013-03-22, 10:29   #2

MrNeikter

Medlem

MrNeikters avatar

Plats: Gôt"la"borg

Registrerad: aug 2011

Hoppas att kommande VDn blir ett lyft för Intel.
2013-03-22, 10:35   #3

Arazand

Medlem

Arazands avatar

Plats: Malmö

Registrerad: okt 2011

Oavsett vem så hoppas jag på att det fortsätter framåt för Intel. Men hade varit en fördel om den nya VDn har ett namn man kan uttala utan att skada tungan. "Hello, Mr. Kr... krsh... krshinerishi..."

Skickades från m.sweclockers.com
- MB: Asrock Extreme4 Gen3 - CPU: i5 2500K - PSU: Corsair TX750M - GPU: ASUS GTX680 DCII TOP - RAM: Corsair Vengence LP 8 GB CL9 - Case: Fractal Design Define R3(White) - CPU-cooler: ThermalRight Silver Arrow - SSD: Corsair Force 3 120 GB -

Tyst och drick ditt divätemonoxid!
Arazand är inte uppkopplad
2013-03-22, 10:37   #4

Serzarian

Medlem

Serzarians avatar

Registrerad: maj 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MrNeikter Visa inlägg
Hoppas att kommande VDn blir ett lyft för Intel.
Håller med, det är ju så körigt för Intel just nu *HOST HOST*
Serzarian är inte uppkopplad
2013-03-22, 10:42   #5

MrNeikter

Medlem

MrNeikters avatar

Plats: Gôt"la"borg

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Serzarian Visa inlägg
Håller med, det är ju så körigt för Intel just nu *HOST HOST*
Borde man hoppas på att är en komplett idiot och att han kommer sänka ett toppföretag till botten?

Bara för att jag skriver att jag hoppas på att nästa VD blir ett lyft så betyder inte det att det går dåligt för Intel... kom igen...
2013-03-22, 10:49   #6

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MrNeikter Visa inlägg
Borde man hoppas på att är en komplett idiot och att han kommer sänka ett toppföretag till botten?
Hector Ruiz?
The new Nurburgring, or GP-Strecke, should not be confused with the legendary Nordschleife next door. The GP-Strecke is easily identified because its layout is the one not available as a small sticker for extremely tedious people to put on the back of their car.
Meantek är uppkopplad nu
2013-03-22, 11:07   #7

Jacob H

Jacob Hugosson
Redaktör

Jacob Hs avatar

Plats: Sandviken

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Meantek Visa inlägg
Hector Ruiz?
Honom kör vi på! Han vet ju uppenbarligen vad det är Intel behöver...
http://www.businessweek.com/articles...ntels-next-ceo

Kontakt enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg. Finns även på Twitter.
Jacob H är uppkopplad nu
2013-03-22, 11:12   #8

THB

Medlem

THBs avatar

Plats: Inglewood

Registrerad: aug 2005

Tror det blir Brian Krzanich då han har jobbat nära Otellini och vet hur företag skall skötas.
THB är uppkopplad nu Folding
2013-03-22, 11:23   #9

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Barnslig off-topic:

Gillar efternamnen: Krasch, Pärlemorsa och Yeehaa!

Hmmm... jag röstar på Yeehaaa!
2013-03-22, 11:38   #10

Murmeldjur

Medlem

Plats: Eskilstuna

Registrerad: jan 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jacob H Visa inlägg
Honom kör vi på! Han vet ju uppenbarligen vad det är Intel behöver...
http://www.businessweek.com/articles...ntels-next-ceo
Älskar första kommentaren på artikeln:

"Having worked at your company for your entire tenure, I can tell you that the one thing Intel should not do is take your advice. Your nickname was Hector the dissector for a reason. You ripped apart Motorola followed by AMD and left both in shambles. I was so happy the day you left and Dirk took over."

Murmeldjur är inte uppkopplad Folding
2013-03-22, 11:50   #11

Arzei

Medlem

Arzeis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Murmeldjur Visa inlägg
Älskar första kommentaren på artikeln:

"Having worked at your company for your entire tenure, I can tell you that the one thing Intel should not do is take your advice. Your nickname was Hector the dissector for a reason. You ripped apart Motorola followed by AMD and left both in shambles. I was so happy the day you left and Dirk took over."
Såg det. Fint betyg han får! Om Dirk lyckades särskilt mycket bättre vet jag väl dock inte, lyckades väl få kurs på företaget i alla fall kanske.
CPU: Intel i5 4670k @ 4.6GHz + Corsair H60 MB: ASUS Z87-A Grafik: 2x Sapphire HD5850 Extreme RAM: Corsair XMS3 PC3-12800C9 20GB SSD: Intel 530 180GB, Corsair Force GT 60GB, OZC Agility 3 240GB PSU: Corsair AX750 Ljud: Creative X-Fi Titanium NAS: Synology DS212j
Arzei är inte uppkopplad
2013-03-22, 13:00   #12

Sebastian R

Medlem

Sebastian Rs avatar

Plats: Grycksbo

Registrerad: feb 2010

Håller tummarna att detta inte påverkar Intels goda rykte, så att dom inte faller i botten som AMD.
2013-03-22, 18:50   #13

Devil May Cry

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2005

Vem är det som väljer egentligen. Vem är Intel i detta fall?

Alltid varit nyfiken på detta rent allmänt. Inte tror jag alla anställda på Intel röstar.
|Intel i5 4670K@4.5GHz| |ASUS Maximus VI Hero| |A-Data 2x8 = 16GB CL9 1600MHz| |MSI GTX 780 Twin Frozr IV@1241MHz/7200MHz| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Black 1TB| |WD Green 3TB| |WD Green 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R3| |LG IPS Display@74Hz|
Devil May Cry är inte uppkopplad
2013-03-22, 19:32   #14

hACmAn

Medlem

hACmAns avatar

Plats: Södertälje

Registrerad: aug 2007

"Bland Otellinis bedrifter märks en flerfaldig ökning av omsättningen och att han lyckades övertala A att lämna PowerPC till förmån för Intel x86." inte riktight hur jag mins det hela. Trodde det hade med att IBM inte ansåg A som en bra kund och därför inte förprioriterade deras delar över sina server system. Och då bytte A leverantör eftersom de inte levererade vad A behövde.
Men jag har ju fel ganska ofta.

On Topic:
Vet för lite om alla tre för att veta vem som skulle bli bäst. Men Intel har jag förtroende för. Hoppas det går fort bra så inte temp vd är kvar så länge. Han avgick av en anledning. Vet inte vilken. Men antar personliga själ så det är nog inte bra för hans eller hans familj hälsa att han ska sköta flera ansvarsuppgifter samtidigt.
hACmAn är uppkopplad nu Folding
2013-03-23, 01:40   #15

Justbecause

Avstängd

Registrerad: sep 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry Visa inlägg
Vem är det som väljer egentligen. Vem är Intel i detta fall?

Alltid varit nyfiken på detta rent allmänt. Inte tror jag alla anställda på Intel röstar.
Intel har något som kallas "bolagsstyrelse (som alla aktiebolag har), de personer som sitter där väljer ut en, har de inte valt ut någon innanPaul avgår så är det styrelsen som verkar som VD tills någon är tillsatt.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hACmAn Visa inlägg
"Bland Otellinis bedrifter märks en flerfaldig ökning av omsättningen och att han lyckades övertala A att lämna PowerPC till förmån för Intel x86." inte riktight hur jag mins det hela. Trodde det hade med att IBM inte ansåg A som en bra kund och därför inte förprioriterade deras delar över sina server system. Och då bytte A leverantör eftersom de inte levererade vad A behövde.
Men jag har ju fel ganska ofta.

On Topic:
Vet för lite om alla tre för att veta vem som skulle bli bäst. Men Intel har jag förtroende för. Hoppas det går fort bra så inte temp vd är kvar så länge. Han avgick av en anledning. Vet inte vilken. Men antar personliga själ så det är nog inte bra för hans eller hans familj hälsa att han ska sköta flera ansvarsuppgifter samtidigt.
"Pension" kallas det, när man är 62 år så är det helt förståeligt

Skickades från m.sweclockers.com

Senast redigerad av Justbecause 2013-03-23 klockan 01:46.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb