Spotify kan börja med strömmande video

Permalänk
Melding Plague

Spotify kan börja med strömmande video

Från musik till film och tv-serier. Nya uppgifter gör gällande att svenska Spotify planerar att ta steget till strömmande video och bli en direkt konkurrent till bland andra Netflix.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Hoppas Spotify kan leverera samma kvalité av tjänst och utbud som de gör med musik.

Håller tummarna.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Skulle vara riktigt nice. Man betalar ju 99 kronor i månaden för premium, vilket ändå är ett riktigt bra pris för vad man får

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför Spotify inte gjort tidigare, men bättre sent än aldrig!

Riktigt roligt att läsa

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vore nog inte ett dumt drag av dem, men det kan nog innebära andra kostnader för oss konsumenter!

Permalänk
Medlem

Allt som får pirater att avnjuta material lagligt ska anses som vinst för film/musik bolagen. Om man även kan få dom att betala för det så förstår jag inte ens hur det kan finnas någon tvekan!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Skulle varit episkt om det ingick i vanliga Spotify Premium kontot som jag ändå har betalat 99kr i månaden för i snart 3 års tid

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Äntligen, yes och härligt säger jag bara!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Hoppas, om man betalar för premium så får man detta gratis.

Permalänk
Medlem

Lär ju få betala mer än de 99kr i mån man betalar just nu, men hoppas kan man

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Har tappat allt förtroende för Spotify, de har inte fixat "minimize on boot" på över 2 år och varje uppdatering är det någon som klagar. Känns som de vet om problemet men gör det med flit för att du ska se "What's new!?!?!??!??!?!?!" varje gång du startar datorn.

Sen funkar typ ingen musik man lägger till själv för att formatet inte stöds.

Permalänk
Medlem

ja tack! hoppas detta fungerar på telefon/surfplatta också om det kommer

Permalänk
Medlem

äh spotify borde bara vara musik, finns mycket att förbättra med spotify till att börja med.

starta något nytt isf.

Permalänk

Äntligen! Har testat både Netflix och Viaplay men det är inte lika bra som Spotify är för musik idag detta känns som ett riktigt bra beslut om det stämmer!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Sen funkar typ ingen musik man lägger till själv för att formatet inte stöds.

Aldrig haft det här problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har tappat allt förtroende för Spotify, de har inte fixat "minimize on boot" på över 2 år och varje uppdatering är det någon som klagar. Känns som de vet om problemet men gör det med flit för att du ska se "What's new!?!?!??!??!?!?!" varje gång du startar datorn.

Sen funkar typ ingen musik man lägger till själv för att formatet inte stöds.

Vad menar du med "de har inte fixat "minimize on boot""? För mig så är den minimerad vid start...

Skrivet av Bugstile:

Aldrig haft det här problemet.

Det har jag, men det är bara att konvertera till .mp3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Vad menar du med "de har inte fixat "minimize on boot""? För mig så är den minimerad vid start...

Klicka "minimize on boot + hide from taskbar when closed" så ska du se att det inte funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Klicka "minimize on boot + hide from taskbar when closed" så ska du se att det inte funkar.

Kan inte hitta "hide from taskbar when closed" eller någonting liknande över huvud taget. =S
Edit: Nvm, var tvungen att höger-klicka på Spotify ikonen... <_<

Permalänk
Medlem

låter fint då kanske manskaffar spotify ialla fall längre fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Kan inte hitta "hide from taskbar when closed" eller någonting liknande över huvud taget. =S

Högerklicka på Spotify ikonen

Och sedan 0.8.8 så sparar det inte om man vill gruppera musik efter artist/låtnamn etc. Lägger till mer problem än de fixar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Högerklicka på Spotify ikonen

Hmm vad är problemet jag ska leta efter? Har saker som körs så jag kan inte start om just nu, men ska göra det när jag kan.
Edit: Tog bort en del som inte var rätt då jag hade fel med hur jag testade.

Permalänk
Medlem

Hoppas de landar på mellan 150-200 kr/månaden minst för hela paketet. Det är en extremt liten summa pengar för att få "typ" all musik + film (får se hur mycket de kommer ha).

Extremt smidigt för den vanlige svensken så att säga :). SLippa krånga med comhem/boxer/telia å deras pey per view style sortiment på filmer.

Bara ha en tjänst sköter detta vore underbart. Hoppas spotify blir riktigt stort inom video också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Hmm vad är problemet jag ska leta efter? Har saker som körs så jag kan inte start om just nu, men ska göra det när jag kan.
Edit: Tog bort en del som inte var rätt då jag hade fel med hur jag testade.

När du startar datorn så startar Spotify mitt på skärmen (Fast du har inställt på minimized + hide from taskbar) och drar fokus från fönster/program du öppnat.

Fick svar från devs för över ett år sedan att det skulle fixas asap men verkar vara svårt att fixa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har tappat allt förtroende för Spotify, de har inte fixat "minimize on boot" på över 2 år och varje uppdatering är det någon som klagar. Känns som de vet om problemet men gör det med flit för att du ska se "What's new!?!?!??!??!?!?!" varje gång du startar datorn.

Sen funkar typ ingen musik man lägger till själv för att formatet inte stöds.

förstår inte vad för musik som inte fungerar? jag har rippat ett par skivor till vanliga mp3 med vbr, funkar alldeles utmärkt att importera som lokal musik i spotify? hittar till och med album art. ogg lär ju även det funka utan problem om du inte gillar mp3 eftersom det är vad spotify själva använder

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Har tappat allt förtroende för Spotify, de har inte fixat "minimize on boot" på över 2 år och varje uppdatering är det någon som klagar. Känns som de vet om problemet men gör det med flit för att du ska se "What's new!?!?!??!??!?!?!" varje gång du startar datorn.

Sen funkar typ ingen musik man lägger till själv för att formatet inte stöds.

Det är bara stödet för FLAC som saknas tycker jag. Resterande format stöds väl?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

förstår inte vad för musik som inte fungerar? jag har rippat ett par skivor till vanliga mp3 med vbr, funkar alldeles utmärkt att importera som lokal musik i spotify? ogg lär ju även det funka utan problem om du inte gillar mp3 eftersom det är vad spotify själva använder

Kanske .flac? Rätt så populärt filformat om jag inte misstar mig, inte lika populärt som MP3 men det finns många som använder det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är bara stödet för FLAC som saknas tycker jag. Resterande format stöds väl?

Skrivet av richie.f:

förstår inte vad för musik som inte fungerar? jag har rippat ett par skivor till vanliga mp3 med vbr, funkar alldeles utmärkt att importera som lokal musik i spotify? hittar till och med album art. ogg lär ju även det funka utan problem om du inte gillar mp3 eftersom det är vad spotify själva använder

Det jag saknar är .flac och .m4a

Problemet med att strömma video idag är att alla ska "exclusive" på något så vill man se något nytt så kommer inte allt på samma och man får betala för alla tjänster.

Permalänk
Medlem

Hade kunnat få mig att skaffa Spotify men som någon skrev lär ju priset för videoströmning vara högre.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Det jag saknar är .flac och .m4a

Har du Quicktime/Itunes installerat? Då ska m4a fungera utmärkt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Kanske .flac? Rätt så populärt filformat om jag inte misstar mig, inte lika populärt som MP3 men det finns många som använder det.

Skrivet av LeVvE:

Det jag saknar är .flac och .m4a

ja jo flac-stöd vore kanske inte helt fel att ha. men jag ser det inte som en dealbreaker eftersom spotifys egna musik ändå är komprimerad ogg, då kan jag lika gärna lägga in min egen musik komprimerat också om jag ändå ska lyssna genom spotify, men det kanske bara är jag...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII