Podcast 22: "Battlefield 4"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 22: "Battlefield 4"

Svenska DICE presenterade under gårdagen Battlefield 4 med buller och bång under ett evenemang i centrala Stockholm. SweClockers var på plats och levererar några snabba första intryck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt till lunchen!

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Tyvärr Jonas detta är numera BF temat =/
http://youtu.be/U8HVQXkeU8U?t=16m55s

Permalänk
Medlem

Den mest intressanta frågan(och den enda, för min del), är hur multiplayerdelen skiljer sig mot den i Battlefield 3.
Nämndes det något om detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Tyvärr Jonas detta är numera BF temat =/
http://youtu.be/U8HVQXkeU8U?t=16m55s

Hahahhahahahha
Fy vad illa.. det är som att ljudteknikerna hos DICE sitter med beats lurar.

Undrar dock hur många gånger de kommer säga att BF4 är ett PC primärt spel denna gång

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Knugen1:

Den mest intressanta frågan(och den enda, för min del), är hur multiplayerdelen skiljer sig mot den i Battlefield 3.
Nämndes det något om detta?

De nämnde absolut ingenting om multiplayerdelen.

Permalänk
Medlem

Det är EA som säger att dom måste ha SP. Själv rör jag aldrig SP i battlefield spel.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur multiplayern blir, för att gameplay-trailern tyckte jag inte skiljde speciellt mycket från BF3...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Avstängd

Brutalt nice. Hej då COD jävla skitserie! Välkommen Frostbite 3.0

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Battlefield 4. hmm ja det är super coolt osv och dom har bara visat singelplayer hitintills, så det viktigaste är kvar att visas. Kan inte låta bli och tycka att det är väldigt likt bf3. Ryssarna och amerikanerna har på sig samma kläder och det var mycket scriptade events. Jag är besviken på att dom inte lagt in något cover system som det ser ut nu.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Kan svara på lite av de dumma påståenden som kommer att förekomma i denna tråd.

1. Ja han spelar väldigt dåligt för att visa vad som händer i spelet och hur det ser ut, vill du se "skills" får du leta någon annan stans.

2.
Ja det släpper spelet lite tidigare en andra Battlefield spel JUST för att de redan har grafikmotorn klar vilket betyder att de inte behöver lägga massa tid på utveckla en ny som de har gjort förut!

3. Ta det lugnt! Spelet är fortfarande i produktion vilket betyder att det du ser inte definitivt kommer va slutprodukten.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Ser sjukt bra ut!

Permalänk
Avstängd

Ja man kan inte mer än skratta. Inovationen är som bortblåst. Varför ett nytt Modernt warefare igen? WW2? Framtiden? Men nej man ska mangla på med uppdaterad grafik och buggar man aldrig orkar fixa! Säg mig Dice. När ska ni fixa hitboxen i BF3? Skrattretande dålig! Hoppar över det här med nöje!

Nya COD stilen? ala BF

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tyvärr Jonas detta är numera BF temat =/
http://youtu.be/U8HVQXkeU8U?t=16m55s

Låter som när Optimus Prime och Bumblebee utöver samlag med varandra.

Jag blev för övrigt besviken på vad jag såg, men jag håller fortfarande tummarna för MP.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tjena. förlåt om jag är helt off men har detta spelet släppt i butik en? hittar fan inget släppnings datum, sorry för den noobiga frågan;(

Permalänk
Medlem
Skrivet av equip:

Tjena. förlåt om jag är helt off men har detta spelet släppt i butik en? hittar fan inget släppnings datum, sorry för den noobiga frågan;(

Fortfarande i utveckling, ska släppas till hösten/vintern om inget går fel tror jag de siktar på.

Förövrigt lite besviken på grund av hur likt BF3 det är, men ska inte döma innan jag sett MP.

Permalänk
Medlem

Rätt mäktigt att ni fick se det först av alla på plats i Stockholm. Lite av en milstolpe?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av equip:

Tjena. förlåt om jag är helt off men har detta spelet släppt i butik en? hittar fan inget släppnings datum, sorry för den noobiga frågan;(

Nej, det har inte släppts i butik. Det visades ju just upp för första gången.

För övrigt så tycker jag att spelet ser fantastiskt ut, verkar ju åtminstone vara lite mindre fult bluetintfilter och mindre lens flare nu.

Permalänk
Medlem

frågan är ju kommer bf4 ha physx?

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Hur kan ni ens säga att det är likt BF3? Jag ser en tydlig förbättring, jämför ljusättningen, animationerna, texturer.

Ser mycket bättre ut i BF4 imo

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Singel-player kan de ju hoppas över. Implementera smarta bots i multiplayer istället - för träning och slö-spelande.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Hahahhahahahha
Fy vad illa.. det är som att ljudteknikerna hos DICE sitter med beats lurar.

Undrar dock hur många gånger de kommer säga att BF4 är ett PC primärt spel denna gång

Undra hur lång tid det tar innan du faktiskt kan skriva någonting som är positivt på detta forum.

Spelar ju ingen roll vad det är för nyheter/spel så spyr du galla över allt.

Skulle vilja se dig producera något ens i närheten av detta stor risk det kommer hända

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de inte brydde sig om mulitplayer då det är hjärtat i Battlefield. Botmatch är mer intressant i BF serien än singeplayer kampanj.

Motorn ser dock nice ut.

Permalänk
Medlem

Blev någon verkligen imponerad av det här?

Marginell skillnad från Battlefield 3, men det var något de flesta redan visste. Sen så att inkludera en semi-automatisk granatkastare måste ju vara det värsta beslutet någonsin i FPS-genren. M320/GP30 är så totalt abusad redan... och nu kommer det bli ännu värre.

Sen att byta ut några rader kod och kalla det Frostbite 3 istället för 2 är ju bara löjligt, men inte ett oväntat beslut från EA. Det låter bättre.

Nej, det kommer krävas något jävligt spektakulärt i en multiplayer video, annars så är jag nästan säker på att Battlefield 4 kommer sälja en bra mycket mindre än 3:an.

Man kan ju alltid hoppas...

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Ge oss hela kampanjen i Co-op för minst 4 spelare. Då blir det replay value!

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd

Ser ut som en mod till BF3...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spennis:

Ge oss hela kampanjen i Co-op för minst 4 spelare. Då blir det replay value!

2'nd that!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spennis:

Ge oss hela kampanjen i Co-op för minst 4 spelare. Då blir det replay value!

En editor vore bättre så man kan göra egna uppdrag och banor
Men det lär väl aldrig hända

Permalänk
Medlem

Samma fordon samma ljud ? Visst de kanske andvänds i verkligheten fortfarande men en uppdatering efter ett par år hade jag föredragit

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas på coop fan va kul det skulle vara

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200