Sidan 5 av 5 « Första 234 5
 
Verktyg Visningsval
2013-03-31, 23:09   #121

Calle2

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av icelaw Visa inlägg
Ser dock mer ut av att vara Unreal Engine 3 som är involverat där, såvida man inte onödigt nog använt sig av UE4 men nedgraderat kvaliteten till motsvarande en nedbantad version av UE3.
Enligt Anandtech är detta första UE4 spelet:

http://fortnitegame.com/
Calle2 är inte uppkopplad
2013-04-01, 11:33   #122

wibbe44

Medlem

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Spelbart är det, men långt ifrån samma sköna känsla som 60fps+ ger i snabba spel. Problemet ligger i att många tycker att ett 60fps-spel ska ha samma ögongodis som ett 30fps-spel vilket inte är möjligt. Vore bra om det går att ställa in själv som på PC, men det är inte ett alternativ på konsol.

AA:n i det här demot är extremt bra, oerhört svårt att se aliasing även om det finns om man kollar väldigt noga. Undrar om nästa generations konsoler kan ge sådan bra AA med så hög grafikkvalite i 1080p och 30fps. Eftersom demot körs på Nvidia så gissar jag på någon form av hög TXAA.

Detalj och texture-nivån i det här demot är inte speciellt hög egentligen. Det är ljussättning, animering och effekter som imponerar.
Jämför t.ex. vapen i demot
http://www.geforce.com/Active/en_US/...Demo-00015.png
http://www.geforce.com/Active/en_US/...Demo-00025.png
med Crysis 3 på PC (supersamplade bilder, så lite överdrivna mot vad som går att få praktiskt)
http://www.abload.de/img/crysis32013-02-2421-5pjuvh.png
http://www.abload.de/img/cry17zou5.png
PS. Inte så dålig kvalite i C3 för att vara en "konsolport" från 360/PS3.
Du kan ju dock inte jämnföra två vapenbilder avsedda för så olika scenarion.
Bilderna du länkat på till Crysis 3 är ju gjorda för att vara upptryckta mot bilden. Du måste ju jämnföra med en liknande situation som i U4 tech-demot för att få en rättvis jämnförelse. Det är oftast (i princip alltid) olika modeller som används för vapnen gällande de man "håller i" och de som är på modeller.
__________________
CM 690 | Maximus III Formula | i7 860 @ 3.80GHz | 8GB XMS3 CL8 @ 1812MHz |
GTX 780 Windforce 3X OC Ti+ flashed|
Performance PRO SSD RAID 0 2x128GB | TX 750W | Xonar D2X | Z-2300 | FS2331 | G400s | Func KB-460
wibbe44 är uppkopplad nu
2013-04-01, 15:01   #123

Tommy_h

Medlem

Tommy_hs avatar

Registrerad: maj 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av wibbe44 Visa inlägg
Du kan ju dock inte jämnföra två vapenbilder avsedda för så olika scenarion.
Bilderna du länkat på till Crysis 3 är ju gjorda för att vara upptryckta mot bilden. Du måste ju jämnföra med en liknande situation som i U4 tech-demot för att få en rättvis jämnförelse. Det är oftast (i princip alltid) olika modeller som används för vapnen gällande de man "håller i" och de som är på modeller.
Fast nee, verkligen?
__________________
Sys 1:ASUS Z87 Deluxe - 4770K - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII SLI - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb - CM HAF XM - Corsair AX1200i - BenQ XL2410T
Panasonic TX-P50ST50Y - Logitech Z906 - Sennheiser PC360
Tommy_h är inte uppkopplad Folding
2013-04-01, 15:05   #124

matti89

Medlem

Plats: Ronneby

Registrerad: dec 2007

Coolt intro men bara ett intro säger fan inte ett skit om hur det ser ut, ge mig gameplay så man får se nått detta kan lika gärna vara som Heros 3 dom hade med ett 3d intro och sen ja ni vet ju hur det är
matti89 är inte uppkopplad
2013-04-01, 19:36   #125

Thunde

Medlem

Plats: Bollnäs

Registrerad: aug 2008

Synd att det var så mörkt och färglöst. Var även rätt likt 3dmark vantage i början också.
+ crysis aliens
Thunde är inte uppkopplad
2013-04-01, 22:41   #126

elajt_1

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: apr 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RobCar Visa inlägg
Crysis 3 är inte bra optimerat för PC eftersom det är en konsolport.
Skulle säkert kunna få dubbla prestandan om de optimerade på konsol-nivå men det lär aldrig hända.
Det finns inget som tyder på att spelet inte är bra optimerat för Windows. Dvs. optimerat för DX11 så gott det går. Till konsollerna kan de numera skriva maskinkod vilket sätter saken i ett annat ljus. Utvecklare har sedan länge klagat på att de är begränsade på grund av just detta. Om jag förstått det hela rätt så kan du inte skriva kod på maskinnivå för spelen till Windows, utan måste använda microsofts DX9-11 API'er.

Senast redigerad av elajt_1 2013-04-01 klockan 23:00.
elajt_1 är uppkopplad nu
2013-04-02, 17:22   #127

RobCar

Medlem

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av elajt_1 Visa inlägg
Det finns inget som tyder på att spelet inte är bra optimerat för Windows. Dvs. optimerat för DX11 så gott det går. Till konsollerna kan de numera skriva maskinkod vilket sätter saken i ett annat ljus. Utvecklare har sedan länge klagat på att de är begränsade på grund av just detta. Om jag förstått det hela rätt så kan du inte skriva kod på maskinnivå för spelen till Windows, utan måste använda microsofts DX9-11 API'er.
Jo, spelet är trögflytande även om man får upp FPS samt att det är långt ifrån stabilt.
Även om man sänker inställningarna så finns ändå något trögflytande över det hela som gör att man inte kan vara precis i sin bedömning och svårt att njuta.
Bilden hänger inte med till 100% utan blir suddigt och vågit vid snabba ryck.

i5 3570K + Z77+ 660 Ti 2GB + 8GB ram.......
RobCar är uppkopplad nu
2013-04-06, 13:05   #128

Ixozuxiz

Medlem

Plats: Halland/Kungsbacka

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av matti89 Visa inlägg
Coolt intro men bara ett intro säger fan inte ett skit om hur det ser ut, ge mig gameplay så man får se nått detta kan lika gärna vara som Heros 3 dom hade med ett 3d intro och sen ja ni vet ju hur det är
Ja fast nej, gubben!
Det är realtid. Eftersom introt är 100% realtid så betyder det att det är ingame grafik också
Ixozuxiz är inte uppkopplad
2013-04-06, 13:07   #129

Ixozuxiz

Medlem

Plats: Halland/Kungsbacka

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tommy_h Visa inlägg
Fast nee, verkligen?
Japp. Killen har rätt. Det brukar oftast vara 3-4 olika 3D-modeller på samma vapen, med olika texture och shading sizes, samt polycount!
Ixozuxiz är inte uppkopplad
2013-04-06, 13:15   #130

Ixozuxiz

Medlem

Plats: Halland/Kungsbacka

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Spelbart är det, men långt ifrån samma sköna känsla som 60fps+ ger i snabba spel. Problemet ligger i att många tycker att ett 60fps-spel ska ha samma ögongodis som ett 30fps-spel vilket inte är möjligt. Vore bra om det går att ställa in själv som på PC, men det är inte ett alternativ på konsol.

AA:n i det här demot är extremt bra, oerhört svårt att se aliasing även om det finns om man kollar väldigt noga. Undrar om nästa generations konsoler kan ge sådan bra AA med så hög grafikkvalite i 1080p och 30fps. Eftersom demot körs på Nvidia så gissar jag på någon form av hög TXAA.

Detalj och texture-nivån i det här demot är inte speciellt hög egentligen. Det är ljussättning, animering och effekter som imponerar.
Jämför t.ex. vapen i demot
http://www.geforce.com/Active/en_US/...Demo-00015.png
http://www.geforce.com/Active/en_US/...Demo-00025.png
med Crysis 3 på PC (supersamplade bilder, så lite överdrivna mot vad som går att få praktiskt)
http://www.abload.de/img/crysis32013-02-2421-5pjuvh.png
http://www.abload.de/img/cry17zou5.png
PS. Inte så dålig kvalite i C3 för att vara en "konsolport" från 360/PS3.
"Detalj och texture-nivån i det här demot är inte speciellt hög egentligen."
Skojar du med mig? Det är minst 4k+ x 4k+ texturer, och vadå nivån? Kändes det bra att skriva "nivån", lät det proffessionellt tycker du? Varför snackar du om ljussättning när det i själva verket är shading som är utmärkt renderat?
Animationer har aldrig haft något med det visuella, grafiska att göra?!
Effekter... Okej, mycket effekter, ge ett förslag på effekter.
Partiklarna är grymma, om det var det du menade.

Jag hatar att vara elak. Men du ska verkligen inte framstå som att du vet någonting om grafisk uppbyggnad när du inte har den blekaste om vad som är vad och vad du talar om.
Ixozuxiz är inte uppkopplad
2013-04-20, 12:05   #131

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Dykt upp en film på GT som är lite information/reklam om motorn bakom.

The Power Behind Unreal Engine 4
http://www.gametrailers.com/full-epi...nreal-engine-4

En på Neogaf postade också ett screenshot som är mycket högre skärpa än i filmen som är rätt mjuk.


Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ixozuxiz Visa inlägg
Jag hatar att vara elak. Men du ska verkligen inte framstå som att du vet någonting om grafisk uppbyggnad när du inte har den blekaste om vad som är vad och vad du talar om.
Det är ingen fara, jag tar inte åt mig av folk som tar i från fötterna bara för att kunna skriva ett så nerlåtande svar som möjligt. Jag kan erkänna att jag hade fel eller uttryckte mig klantigt, utan att du måste försöka få mig att framstå som efterbliven. Ditt inlägg blir därför lite patetiskt egentligen.

Jag borde skrivit "vad man ser i filmen" eftersom den är så extremt soft så detaljer försvinner. Kolla screenshotet ovan så kan man se att detaljrikedomen finns där.

Senast redigerad av Buio 2013-04-20 klockan 12:12.
Buio är inte uppkopplad
2013-06-18, 17:02   #132

darkmoon

Medlem

darkmoons avatar

Plats: Stenungsund

Registrerad: sep 2004

Fortfarande den där plastiga känslan bara. Det är trist. Därför jag gillar Source så mycket. Det är inte high gloss på allt i tid och otid.
__________________
http://facebook.com/descendingchaos
http://johannesohlsson.se
http://qorner.se
darkmoon är inte uppkopplad
2013-08-27, 05:19   #133

SysGhost

Medlem

SysGhosts avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av darkmoon Visa inlägg
Fortfarande den där plastiga känslan bara. Det är trist. Därför jag gillar Source så mycket. Det är inte high gloss på allt i tid och otid.
Det har inte med motorn att göra. Tror det har mer med artisterna att göra.
Den "plastiga känslan" kan man få fram med Souce-motorn, och mer "realism" kan man få fram med Unreal Engine. Det är helt upp till hur artisterna väljer att "se på saken".

Sedan är väl demot här mer för att demonstrera fler tekniker än just textur-realismen.
__________________
Bästa programmen till Linux - v2.0
Dela med dig av: Historien bakom ditt nickname.
SysGhost är uppkopplad nu Folding
2013-09-05, 13:42   #134

Justpixels

Medlem

Plats: Torshälla

Registrerad: aug 2013

Det var ett himla gnällande om att grafiska upplevelsen i demo filmen inte blir den samma som i spelen...
Men nu är det ju såhär att spelmotorn klarar av det, sen vad själva speltillverkaren vill leverera är en helt annan sak.

Unreal Engine 4 klarar av att levera allt det som visas på filmen. Sen om spelbolaget X gör spelet annorlunda så är det väl inte Epic's fel.

Unreal Engine har alltid levererat! Optimeringen fungerar utmärkt, kör in UT3 och titta hur det ser ut med maximal grafik..fult? Nej.

Att jämföra UT4 med Crysis eller Frostbite..please...lägg ner. UT4 ligger i helt annan nivå.

Som postats tidigare: http://www.gametrailers.com/full-epi...nreal-engine-4
Watch and learn.

Om nu en spelmotor släpps som kan leverera högkvalitativ grafisk upplösning på DIN skärm med din NUVARANDE utrustning borde du vara glad.
Du behöver inte köra 2-WAY SLI eller mer för att få en bra bild. Nej...väx upp nu för fasen och sluta gnäll över allt.
Passar det inte, låt bli det. Gillar du inte det? Ingen som tvingar dig.

Läste även den mest idiotiska inlägget i denna thread..."Hoppas att UT4 kan leverera mer än två färger.."
Uhm ja vad vill du ha? Pastellfärgad texturering i en futuristisk industri / kloaksystem?
Klart som .... de kan leverera grafiska lösningar. Textur är inte den samma som spelmotor.

Hoppas de levererar UT4 som spel precis som de gjorde med UT3. Ett måste till övriga UT titlar.
Justpixels är inte uppkopplad
2013-10-14, 21:53   #135

Davvda

Medlem

Davvdas avatar

Plats: Västerås

Registrerad: aug 2009

Det jag stör mig på med såna här trailers är att det inte visar något om hur spelen kommer att se ut.

Någon får gärna lista varje förbättring från Unreal Engine 3 och utgå från följande video:

http://www.youtube.com/watch?v=ttx959sUORY
Davvda är inte uppkopplad
2013-11-01, 22:58   #136

vkn

Medlem

vkns avatar

Plats: Halmstad

Registrerad: aug 2002

Vågar man hoppas på ett nytt Unreal Tournament?
__________________
iCOn
NEW EP the Awakening
Spotify iCOn - New World Order EP
iCOn Facebook
Studio Artcore Tattoo
vkn är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker