Disney lägger ned Lucas Arts

Permalänk
Melding Plague

Disney lägger ned Lucas Arts

Den välrenommerade spelstudion Lucas Arts är snart ett minne blott. Ägaren Disney beslutar att att stänga verksamheten och lägga ut spelutvecklingen på tredje part.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Star Wars 1313 får gärna tas upp av någon annan. Ett Star Wars spel jag faktiskt längtar att spela.

Synd att en studio som hållt på så länge ska läggas ner, men på senaste tiden har det inte varit några spel att hänga i granen.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Bra, inte skall de ha kvar en sådan skitstudio som Lucas Arts.


Till alla sörjandes: projekterna är inte alla döda.. Ta't lungt fefan.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Men fan!!

Hoppas att någon annan tar sig på bygget av Star Wars 1313!!!

Permalänk

Star Wars och Indiana Jonas

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kommer sakna detta företag, Dom gjorde ju Lego starwars! mitt favorit spel på Wii/gamecube

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Kryssmästare
Skrivet av Itchy Trojan:

Bra, inte skall de ha kvar en sådan skitstudio som Lucas Arts.

Tar typ illa upp.

Visa signatur

Dator: Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: Asus P8P67-pro CPU: Core I7 2600K (Kyld av Corsair H100) Minnen: Corsair veng. 8GB PSU: Corsair AX850 GPU: 2st XFX HD6950 1GB (non-reference.)

Permalänk
Medlem

Trist. Känns som att handlingen i spelen kommer bli lidande pga. detta när spelstudiorna bara kan hitta på vad som och glida bort från star wars universumet.

Permalänk
Medlem

Just wait and see,
De dröjer inte länge tills de återupptar Star Wars 1313 och slänger in kalle anka o co...
Gör ett kindom hearts helvete...

Permalänk
Avstängd

Tråkigt!

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Tråkigt då de enligt mig inte producerat mkt av värde sedan grim fandango.. Hoppas någon använder Indiana Jones licensen och producerar ett Tomb raider liknande lir..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte direkt, men jag tycker att de borde ha planerat det hela lite bättre. Detta känns som ett desperat försök att tjäna pengar, men jag kan ju ha fel.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Men vafan! :'(

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem

Tragiskt, har denna studio att tacka för många episka spelminnen! Monkey island, Grim Fandango, SWG, etc.....RIP Lucas Arts!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Tråkigt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heggis:

Tar typ illa upp.

So do I, respektlöst! i snackar om de som nästan skapade adventure genren och sånt som är kult för PC gaming...

Dock så har Diesney gjort Marvel till ett storbygge.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Men WTF?!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Monkey Island- spelen kommer leva vidare i mitt hjärta för alltid.

Permalänk
Medlem

Pessimisten i mig ser detta som den definitiva spiken i kistan för mina förhoppningar om ett Grim Fandango 2.

Optimisten i mig däremot ser nu chansen att rättigheterna till det kanske istället säljs till någon (läs Double Fine) som faktiskt tänker göra något med dem!

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk

Star wars Knights of the old republic... vilket spel. Har inte stött på ett spel med bättre story sen dess. Rest in peace. :/

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

"We are incredibly appreciative and proud of the talented teams... we have therefore decided to fire 'em all because they didn't bring in enough money for our money hoarding owners here at Disney". Typ så de menar i det de skrivit.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Tråkigt, lego starwars var ju spel som vara awesome. Jag förstår inte varför de inte satsar på open world starwars som är lättmoddat för spelare. Titta på Skyrim, tack vare mods och Creation Kit är spelet spelbart hela tiden, fan heller, Oblivion spelas fortfarande

Permalänk

Day of the Tentacle 2 vore coolt!

Permalänk

Verkar som vissa har missuppfattat vad detta innebär, det behöver inte innebära slutet för spel som Kotor, Lego SW eller Battlefront. Vad det innebär är att utvecklaren LucasArts inte längre finns och ärligt talat var det väldigt länge sedan denna gjorde ett bra spel så jag har redan sörjt gamla LucasArts. Detta kan till och med vara en bra nyhet eftersom Disney nu gör det möjligt för fler att utveckla spel kring SW licensen. Kolla på alla böcker som utspelar sig i SW´s värld, vissa är till och med bättre än filmerna (Stackpole och Zahn tillhör några av de bästa författarna jag läst).

Hade inte sagt nej till ett Indinana Jones spel á la Fate Of Atlantis eller The Infernal Machine. Naughty Dog och Indy, det låter som en oslagbar kombination=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Skrivet av Heggis:

Tar typ illa upp.

Stackarn då..

Visst har de varit med och gjort mycket för spelvärlden och jag klandrar dem inte alls för sina första spel. Grim Fandango och Escape from Monkey island är mycket ba spel från studion. Det har dock varit de senare titlarna genom åren som sänkt dem. Att man kan kalla det osmart åt disneys sida är verkligen inte rätt enligt mig, Lucas Arts har gjort sitt och vi tacka för det, men det är dags att gå vidare. Hoppas att peojekterna flyttas över till bättre kapabla människor. Disney har läst försäljningssiffrorna.. De vet vad dem gör. Kommer dock aldrig glömma alla härliga moments i Battlefront 2, det var tamef*n kul

Tl;dt: Lucasarts blev skit efter den första halvan av starwars spelena..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag hatar Disney nu för tiden .

Permalänk
Medlem

Nu fällde man nästan en tår eller vadå nästan...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Star wars Knights of the old republic... vilket spel. Har inte stött på ett spel med bättre story sen dess. Rest in peace. :/

Knights of the old Republic's storyline var brutalt bra! Det och The Walking Dead spelet ligger högt på min lista när det gäller storyline. Verkar inte som att det är många företag nuförtiden som bryr sig om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Star wars Knights of the old republic... vilket spel. Har inte stött på ett spel med bättre story sen dess. Rest in peace. :/

Har dock haft rejäla problem att få kotor att fungera ordentligt på windows 7 och windows 8 vilket gör mig till en ledsen pojke. Saknar även jedi knight serien och kyle katarn storyn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.