Diff Displays gör flerskärmslösningar enklare att använda

Permalänk
Melding Plague

Diff Displays gör flerskärmslösningar enklare att använda

Mjukvaran Diff Displays ska underlätta för användare med flera skärmar genom att uppmärksamma vilka områden som innehåller ny eller uppdaterad information.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant

Permalänk
Medlem

Användbart!

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Entusiast

Den där tekniken skulle ju passa fint med framtida AMOLED-skärmar så de faktiskt kan mörka ner vissa områden på riktigt och inte bara ändra färgen lite.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

hmm kanske skall prövas, fast i ärlighetens namn har jag aldrig haft det här problemet

Vänstra skärmen ligger mappar och saker typ filmer ibland mumble ligger också där
Högra skärmen har vi bit torren och skype och winamp (ja winamp for life) och andra im saker
Mitten skärmen har vi såklart det jag arbetar med just nu om det så är webbläsare visual studio sony vegas etc etc

Permalänk
Entusiast

Verkade jobbigt tycker jag. Om det händer saker på skärmen som inte jag har "orsakat" så blir jag lite fundersam.
Dessutom om den ska hålla på och blinka och ha sig bara för att en twitterfeed uppdateras så känns det som att det kommer vara distraherande.

Permalänk

Perfekt anti-camping verktyg!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Perfekt anti-camping verktyg!

Haha, perfekt. Eller så kanske det blir ett camping verktyg. Sitt still tills det tonar ner, så fort något rör sig så blir det ljust igen.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

mhm?

sätt på låg till till aktiviering, sitt och kampa i spel, då fot något rör sig så kommer det att lyssa upp.

fusk!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nivius:

mhm?

sätt på låg till till aktiviering, sitt och kampa i spel, då fot något rör sig så kommer det att lyssa upp.

fusk!

Men om han kommer in i din bild så ser han antagligen dig med, och om du inte är beredd så vinner han. Så det tappar hela syftet

Permalänk
Medlem

Låter som om att det är väldigt irriterande mjukvara, tycker jag... men kan ju vara värt att testa antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

mhm?

sätt på låg till till aktiviering, sitt och kampa i spel, då fot något rör sig så kommer det att lyssa upp.

fusk!

Skrivet av Blargmode:

Men om han kommer in i din bild så ser han antagligen dig med, och om du inte är beredd så vinner han. Så det tappar hela syftet

Jag slår vad om att Dice kommer förbjuda spelare att använda mjukvaran i BF3.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Låter jävligt jobbigt, kan dock se fördelar till folk som är ovana med flera skärmar.
När folk lånar min dator brukar de tappa bort muspekare och ha svårt att hitta vart saker händer (kör två skärmar med fasta positioner för vart fönster öppnas).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Meh!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Ser inte så många användningsområden till detta.. När man arbetar aktivt vet man ju vad man vill kolla på och på vilken skärm det finns. När det gäller bakgrundsprogram finns ju oftast redan visuella hjälpmedel och ljud för att veta om något händer.

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

Hm intressant programvara. Men enda jag vill ha som hjälpmedel för användande av flera skärmar är att kunna ändra primär monitor med kortkommando. Tycker jag Windows kunde ha inbyggt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

Hade hellre sett att det fanns en (konstant) highlight (då menar jag att det inte är olika ljusstyrkor) på ett fönster där pixlarna förändrades än att det ska bli en stor sörja utav det hela.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Ser inte behovet själv, men idén är intressant.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Låter intressant men inte tillräckligt intressant för mig ännu.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Tycker det är lätt nog som det är, men jag skulle verkligen vilja kunna fullskärma två olika program på varsin skärm. Borderless windowmode fungerar ju, men det är förvånansvärt många spel som saknar det

Permalänk
Medlem

Jag köpte Displayfusion för min 3 skärms lösning, och nu vet jag inte riktigt hur jag skulle kuna leva utan det.
1 egen startmeny på varje skärm, med bara program som är öppna på respektive skärm där, fullskärma olika program på vardera skärm, låsa vart program ska öppnas.
Plus en massa andra funktioner, som tex att kunna använda separata bakgrunder på varje skärm eller stretcha en 50**x1080 bakgrund över alla skärmar utan att köra surround mode.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Själv har jag använt UltraMon sen tidernas begynnelse.

http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

hmm kanske skall prövas, fast i ärlighetens namn har jag aldrig haft det här problemet

Vänstra skärmen ligger mappar och saker typ filmer ibland mumble ligger också där
Högra skärmen har vi bit torren och skype och winamp (ja winamp for life) och andra im saker
Mitten skärmen har vi såklart det jag arbetar med just nu om det så är webbläsare visual studio sony vegas etc etc

Trodde ärligt att det bara var jag som var så inbiten att jag fortfarande sitter kvar med min kära winamp!!!
Gott att höra att jag inte är ensam

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Avstängd

Intressant program...

Permalänk
Medlem

Intressant, och ännu bättre när de får det att fungera med Synergy: http://synergy-foss.org/sv/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Själv har jag använt UltraMon sen tidernas begynnelse.

http://www.realtimesoft.com/ultramon/

UltraMon

Har kört med det i sex år nu och skulle verkligen inte kunna vara utan det på mina skärmar.

Jag ska testa Diff och se om det har någon användbarhet på mina tre skärmar.
Jag har själv ett mönster med multiskärmar som gör att jag kommer ihåg var allt är, det tror jag alla som kör med flerskärmslösningar har.

Men Diff har ju en lösning med att se när ny information tillkommit, eller uppdaterats på någon av skärmarna. Och det, kan jag mycket väl tänka mig att det kan vara användbart i vissa lägen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Festligt att se att skärmen till vänster på bilden i artikeln är uppallad på böcker.
Skulle säga att det är det absolut vanligaste användningsområdet för böcker på mitt kontor också (he he he). Förstår inte varför tillverkarna har så j*vulsk kass funktionalitet på höj/sänk på skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Festligt att se att skärmen till vänster på bilden i artikeln är uppallad på böcker.
Skulle säga att det är det absolut vanligaste användningsområdet för böcker på mitt kontor också (he he he). Förstår inte varför tillverkarna har så j*vulsk kass funktionalitet på höj/sänk på skärmar.

Jag förstår inte varför företag och privatpersoner är så djävulskt grymma på att köpa produkter som inte levererar den funktionalitet som slutanvändaren behöver. :<

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Jag köpte Displayfusion för min 3 skärms lösning, och nu vet jag inte riktigt hur jag skulle kuna leva utan det.
1 egen startmeny på varje skärm, med bara program som är öppna på respektive skärm där, fullskärma olika program på vardera skärm, låsa vart program ska öppnas.
Plus en massa andra funktioner, som tex att kunna använda separata bakgrunder på varje skärm eller stretcha en 50**x1080 bakgrund över alla skärmar utan att köra surround mode.

allat det där har UltraMon haft i flera år...

OnTopic: förstår inte riktigt vad jag ska har programmet till. Har själv kört multiscreen setup i många år och aldrig riktigt sett problemet som de försöker lösa.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Moderator
Moderator

Kul program fast det känns dom om den används bäst för övervakning och stora, komplexa arbetspass där man har extremt mycket igång samtidigt.

Passar på att påpeka för de som inte vet om det så har vi ett helt underforum, Multiskärm, dedikerad till just det namnet antyder.

Fast just arbetsflöde och mjukvara har vi ingen dedikerad tråd till. Hm, det får vi nog skapa en för!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers