Xbox Durango kräver internetuppkoppling

Permalänk
Melding Plague

Xbox Durango kräver internetuppkoppling

Nya rykten talar än en gång om att nästa Xbox kan kräva internetuppkoppling för att fungera – även i spel med en enda spelare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

EA 2.0, den sög.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Bara det inte kostar bara för att få spela singelplayerspel...

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Det är självklart varför de vill göra så, men smart är det inte. Ett skott i foten, förutspår jag.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Entusiast

Där tappade dom en kund.

Permalänk
99:e percentilen

Till och med jag lyckades se värdet i en konsol när vi var i fjällen, utan fungerande internetuppkoppling. Vi kunde då enkelt slå på den medhavda PS3:an och spela Worms tillsammans. Snabbt, lätt och inget krångel.

Idiotiskt av Microsoft att göra så här.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Spelar ingen större roll för oss som har bredband antar jag, inte så många som spelar xbox på tåget.

Permalänk
Medlem

Tycker inte om detta. Om man bor på ett ställe där uppkopplingen ibland går ner så borde man fortfarande kunna spela. Kan gå med på att man måste aktivera ett spel via internet innan man kan spela det men konstant uppkoppling ger bara problem.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon81912:

Spelar ingen större roll för oss som har bredband antar jag, inte så många som spelar xbox på tåget.

Sommarstugan, fjällen, hos mormor, hos kompisar som inte har fast bredband, när internet inte fungerar.

Finns många tillfällen då man har en konsol men ingen uppkoppling. Det spelar ingen roll om det är 1 eller 100 gånger om året. Man ska kunna spela utan internet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Xbox kommer komma i två varianter, en spelkonsol och en medialösning som det ej kommer gå att spela på.
Ni vet var ni hörde det först.

Skrivet av anon81912:

Spelar ingen större roll för oss som har bredband antar jag, inte så många som spelar xbox på tåget.

Och ditt bredband har ALDRIG nertid när du vill använda det?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Tror inte majoriteten i Svea rike kommer ha några större problem med internetuppkoppling, om några år har vi för hoppningsvis byggt ut våra infrastruktur väl även på landet, vi har ju rekordbra internettäcking vad jag hört. Dock kan detta inte bli kul för US och A, där en stabil uppkoppling även i städerna inte är en självklarhet, och där genomsnittshastigheten är sjuhelsike låg. Och Amerika är ju Xbox heliga land mer eller mindre, tror inte jänkarna kommer gilla detta..

Obligatorisk uppkoppling eller spel som kopplas till konsol/konto, bestäm er, för vi kan inte ha båda!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Tråkigt, att ta med konsolen till fjällen el sommarstuga blir svårare

Permalänk
Medlem

Hahahah detta kommer bara att få fler och fle att välja PC istället för konsoler,detta är bara bra för pc marknaden

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Det här kommer dom förlora mycket mer än dom nånsin kan vinna på det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Cool, då blir det PS4 för mig.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Apple fasoner...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd

Det lär ju börja kosta nu..

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon81912:

Spelar ingen större roll för oss som har bredband antar jag, inte så många som spelar xbox på tåget.

Nej men till lägen som HurMycket ovanför dig sa, ha med den t.ex. på skidsemester eller när man ska ut på landet. Liftarna har inte öppet dygnet runt och det är inte alltid soligt.

Vi hade trevligt på kvällarna med Trials Evolution i Sälen förra veckan, något bredband hade vi inte

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte ha något emot sådana här grejer, men jag kan inte neka att det är ett dumt val för en konsol. Det har varit flera gånger att jag, liksom många andra, har medtagit konsol på semester eller till ett ställe där det ej finns internet för att kunna spela socialt offline med folk, och är detta en funktion som ryker, ja, då kommer garanterat många kunder välja PS4 som ej har sådant krav.

Varför kan jag inte spela FIFA 15 med mina kompisar på Durango för när vi är på vårt sommarställe? Det är inte OK. Såvida konsolen inte verkligen WoW:ar mig och kör över PS4, så kommer jag första gången sedan PSX välja PS över Microsoft.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Spelar ingen större roll för oss som har bredband antar jag, inte så många som spelar xbox på tåget.

Många som tar med konsolen till landet eller fjällen där man inte har en stabil internetanslutning. Även om jag själv kanske inte kommer göra det speciellt ofta så vill jag åtminstone ha möjligheten. Småsaker som det här kan spela stor roll när nästa generations konsoler är så lika i hårvara.

Permalänk
Medlem

EU lär inte tillåta detta. De slog väl fast att leverantörer måste tillse att andrahandsförsäljning även skall vara möjlig med digitala produkter nyligen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Yum... Online DRM. Skönt att min PC inte kräver internet för att spela _de flesta_ spelen.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk som köper accepterar sånt här skit :/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Cool, då blir det PS4 för mig.

Samma här.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jaha, då lär man inte köpa den nya xboxen...

Permalänk
Medlem

Innebär det att man måste ha en fast internetkoppling till konsolen, eller är man tvingad till XBOX Live och därigenom online?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Fattar inte att folk som köper accepterar sånt här skit :/

Det jag inte förstår är folket som klagar på sådana här saker, sedan köper de produkterna i vilket fall. En idiotisk kundkrets är vad det är, synd att deras intelligens skall styra marknaden.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem

Bojkott, fan vad trött jag blir. Nu blir det garanterat inte någon ny Xbox.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Givetvis så litar Microsoft inte på att du har köpt spelen lagligt utan nu ska även Xbox användaren vara tvungen att koppla upp sig när han/hon ska spela.

Permalänk
Medlem

Kul för dom som inte kan få internet till sin Xbox då.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |