Xbox Durango kan premiärvisas i maj

Permalänk
Melding Plague

Xbox Durango kan premiärvisas i maj

Uppföljaren till Xbox 360 kommer inte att tillkännages i april utan dröjer till i slutet av maj månad, enligt nya rykten på nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Jag är grymt sugen på att veta vilka killer-features Microsoft kommer med! Sony har ju lagt ribban hyfsat högt!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

"kul" skämt

Permalänk
Entusiast

Lite konstigt att Sony var först ut att visa upp lite så att säga, brukar inte Microsoft alltid rusha utt Xbox:en för att komma lite före Sony och därmed sälja mer?
Jag ska ha antingen PS4 eller Xbox Durango och om Xbox Durango visar sig behöva Internetuppkoppling så är mitt val redan avgjort.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Wully:

"kul" skämt

Precis, kul skämt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

"kul" skämt

Det var inget "skämt", vet inte var Sweclockers fått den informationen ifrån.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Precis, kul skämt.

Får hoppas det är sanna också och kräver online hela tiden. Kanske vi får en ny Ubisoft affär som smäller över där folk inte kan spela alls på sin Xbox pga att servrarna försvinner etc.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Får hoppas det är sanna också och kräver online hela tiden. Kanske vi får en ny Ubisoft affär som smäller över där folk inte kan spela alls på sin Xbox pga att servrarna försvinner etc.

Blir kanske som att loggan in på steam.

Permalänk
Administrativ avgift

Han hamna säkert bra på promoting listan hehe inga problem med internet bara det görs bra så !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

I care not.

Plånboken är nu tillsammans med PS4

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Blir kanske som att loggan in på steam.

Steam kräver dock inte uppkoppling för singleplayer spel bara för att aktivera dessa. Därefter har du Offlineläge som funkar utmärkt. Vad Microsoft killen på Twitter och andra källor tog upp är att det blir som Ubisoft varianten att man har 3 minuter på sig att återfå kontakten annars avbryts/pausas spelet.

Kan dock inte hitta den riktiga källan på dessa 3 minuter men de flyter runt lite överallt på kotaku och andra forums.

Källa:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=534951

Dold text
Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

De kanske behöver någon månad att designa om så den inte alltid behöver uppkoppling. Det här är bra för nu vet de vad folk tycker om det.

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem

Tror nog dom kommer försöka släppa konsolerna samtidigt, det är så många miljoner nya gamers idag än det var för 7-8 år sedan, är nån av dom flera månader efter den andra kan det ha näst intill förödande konsekvenser.

Battlefield 3 SP Gameplay som släpptes år 2011, fick 1 miljon visningar första dagen

Battlefield 4 SP Gameplay som släpptes i år, fick 6 miljoner visningar första dagen

Det är så ofantligt många fler gamers idag än det var för bara några år sedan, så skulle PS4 släppas 3 månader innan Xbox, så skulle dom få sälja kopiösa mängder fler ex pga folk inte kan vänta på Durango, ganska uppenbart.

Jag tror helt klart att dom kommer släppas samma månad iallafall, det går inte att ha så långt mellanrum som dom hade vid 360/PS3 release idag. Dvs båda lär släppas i December inför julhandeln. Jag kommer personligen köpa båda dag ett.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Always online Xbox = PS4 köp för min del.
Enbart som en princip sak.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Finns säkert i tankarna med påtvingad internetanslutning, men förhoppningsvis så får kundernas reaktioner Microsoft att tänka till. Smidigt att "skylla" på ett "skämt" tydligen, men allt som kan generera större intäckter är nog intressant. Litar inte ett smack på de där fifflarna.

Permalänk
Inaktiv

Inte intresserad. Hoppas den floppar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Det var inget "skämt", vet inte var Sweclockers fått den informationen ifrån.

Han antydde själv i sina avslutande texter att det bara varit ett skämt under lunchrasten. Microsofts fulla officiella uttalande var:

Citat:

We apologize for the inappropriate comments made by an employee on Twitter yesterday. This person is not a spokesperson for Microsoft, and his personal views do not reflect the customer centric approach we take to our products or how we would communicate directly with our loyal consumers. We are very sorry if this offended anyone, however we have not made any announcements about our product roadmap, and have no further comment on this matter.

Att notera är att de anser att deras "creative director" på Microsoft Studios personliga åsikter inte speglar deras produkter. Man kan undra varför han öht jobbar där, då

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phz:

Han antydde själv i sina avslutande texter att det bara varit ett skämt under lunchrasten. Microsofts fulla officiella uttalande var:

Att notera är att de anser att deras "creative director" på Microsoft Studios personliga åsikter inte speglar deras produkter. Man kan undra varför han öht jobbar där, då

Det är inget konstigt tycker jag. Ett företag med 100 000 anställda där ingen får tänka fritt och uttrycka sig fritt utan att vara talesman för vad företaget anser vore mer märkligt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Gratis XBox Live + Fler exclusives annars Playstation 4 <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Det är inget konstigt tycker jag. Ett företag med 100 000 anställda där ingen får tänka fritt och uttrycka sig fritt utan att vara talesman för vad företaget anser vore mer märkligt.

Poängen var att det inte handlade om en dussinanställd, utan om en person i starkt ledande position i frågan.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Intresset dog precis..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Snusfri

MS skjuter sig själva i huvudet med ett dubbelpipigt hagelgevär iomed "Always online".
Jag har en 360 nu, men kommer inte att skaffa en 720 om det ryktet stämmer, vilket det tyvärr verkar göra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Blir en PS4 garanterat. Har 360n och aldrig varit ett fan då jag inte vill betala för online om man inte får något utöver MP gratis, typ PSN+ ett par ordentliga lir varje månad. Är väl som många andra och köpte 360 för den var enkel att modda och fixa spel till..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är inget konstigt tycker jag. Ett företag med 100 000 anställda där ingen får tänka fritt och uttrycka sig fritt utan att vara talesman för vad företaget anser vore mer märkligt.

Tänka fritt är inget problem men att uttala sig (i media t.om) angående produkter i utveckling är en helt annan sak. Man skriver väl vanligen pa ett NDA innan man kliver ombord? Ett värre är att han har provocerat framtida kunder och skapat en negativ image till företagets produkt redan INNAN den ens är tillkännagiven.

Jag skulle kunna tänka mig att Adam Orth får en väsentligt avkortad karriär hos Microsoft till följd av detta (även om det aldrig skulle sättas i samband).

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av strejf:

Det var inget "skämt", vet inte var Sweclockers fått den informationen ifrån.

https://twitter.com/manveerheir/status/319996563919360000

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Bli ju intressant o se premiärvisningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Mycket av spekulationerna för always online verkar grunda sig på att dokumentationen för development kits säger att de kräver det. Hörde dock det nämnas att det är rätt standard med krav på konstant internetanslutning för development kits innan en konsol har släppts för att minimera läckor. Finns det nån som vet bättre än mig som kan bekräfta eller dementera då jag inte hittar nåt om detta när jag googlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Blir en PS4 garanterat. Har 360n och aldrig varit ett fan då jag inte vill betala för online om man inte får något utöver MP gratis, typ PSN+ ett par ordentliga lir varje månad. Är väl som många andra och köpte 360 för den var enkel att modda och fixa spel till..

Med Xbox Live Gold får du rabatter på DLC/Spel som inte Silver får, du får även beta invites och annat smått och gått som inte silver får. Sedan tycker jag ju även att det är lite snålt att gnälla på att betala 30kr i månaden för en service som är snabbare och bättre i MP spel än PSN

Jag tror även att nästa Xbox kommer att krossa PS4 eftersom Xbox nu har en väldigt stor spelarbas som växer mycket snabbare än PS i dagsläget

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Om den inte går att använda utan Internetkopplingar så suger den snopp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Jag är grymt sugen på att veta vilka killer-features Microsoft kommer med! Sony har ju lagt ribban hyfsat högt!

Inom konsolvärlden ja....inom teknikvärlden är Ps4 en lågbudget maskin..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W