Lenovo snart störst på persondatorer

Permalänk
Melding Plague

Lenovo snart störst på persondatorer

Försäljningen av persondatorer störtdyker vilket drabbar alla stora datortillverkare. Kinesiska Lenovo går dock helskinnade ur krisen och kan nu ta över tronen från HP.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inte förvånade alls....

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt att dom tillverkar datorerna i egna fabriker

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Robusta datorer värda priset, krångelfri uppdatering av drivrutiner, inget gnäll och tjaffs från supporten OM det är problem. Plus att nya datorer fortfarande installeras med Windows 7 med Windows 8 som tillval, istället för tvärt om, så man slipper blåsa. Nej, som sagt. Föga förvånande

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Inte heller ett dugg förvånad! Skulle jag inte föredra OS X framför alla andra OS så skulle jag köra en lenovo! Inget snack om saken!

(Och nej, vill inte köra hackintosh)

Permalänk

Inte alls förvånad! har en X220 på jobbet. Ruggigt bra dator när man satt i en SSD disk. Lätt att byta ut hårdvara utan att det ska kännas som man drar sönder plastlocken som på dom flesta andra tillverkare. Det bästa måste vara tangentbordet, det är fan guld, sån ruskig kvalitet i varenda knapptryck för att vara en laptop!

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Robusta datorer värda priset, krångelfri uppdatering av drivrutiner, inget gnäll och tjaffs från supporten OM det är problem. Plus att nya datorer fortfarande installeras med Windows 7 med Windows 8 som tillval, istället för tvärt om, så man slipper blåsa. Nej, som sagt. Föga förvånande

Fast att välja OS går ju hos andra tillverkare också och är inte unikt för lenovo, bl.a. HP som det ju inte gått så bra för.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Sparsamheten med Bloatware skadar inte heller, visst är det för mycket men jämfört med de andra så känns det som en öppen äng snarare än en snårskog. (skrivet från ett Lenovotangentbord med trackpad inkopplad till en stationär dator.)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Mycket fina datorer!
Supporten från Lenovos sida är grym. Blev av med en tangent på min bärbara, ringde in till Lenovo vid frukost. Fick ett nytt tangentbord nästa dag med budbil!

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Fast att välja OS går ju hos andra tillverkare också och är inte unikt för lenovo, bl.a. HP som det ju inte gått så bra för.

Det som säljer mest är väl laptops. HP's stationära är kanon men deras laptops... Hu! Så jag förstår att de inte klarat sig så bra.

Dessutom hade ju deras förre VD lite konstiga idéer om att de skulle lägga ner PC... Jag vet flera företag som drog öronen åt sig och bytte leverantör efter det snedsteget, kanske till lenovo.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt då deras datorer är riktigt grymma! Kul att höra att det går bra för dem

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Lenovo? ffs!
Sitter med en lenovo t420 hos en kund och det är det plastigaste skiten jag har använt!
Skärmen går att böja och känns riktigt budget. Sedan är touchpaden "ribbed for her pleasure" vilket sänker precisionen i den ofantligt (kan iofs vara kass ändå men den är knottrig och har dålig precision iaf).

Skulle inte ta emot skiten om jag fick pengar för det!
Det känns som den datorn är en budgetmaskin som de tagit fram och de har tullat på allt för att få ner priset så att inköpare som bara kollar prestanda i förhållande till pris ska bli upphetsade.

Kan inte nog uttrycka mitt hat för denna skitdator

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Gillar lenovos ultrabooks.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

Hatar Lenovo, hade det i skolan och supporten är helt efterblivna, kvalitén på datorer och laddare var bristfällig och i största allmänhet fick jag ett väldigt dåligt intryck av företaget. Och ändå skulle de datorerna tydligen kosta över 10000 och vara byggda för företag. Vilket skämt, tacka vet jag Asus Ultrabook och Apple Macbook MED 256 GB SSD.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Hade Lenovo i gymnasiet, fick lämna in den på lagning två gånger då fläkten dog. Tillslut så köpte jag helt enkelt en ny dator och har inte haft några hårdvarufel sedan dess. Men jag kanske bara hade ett måndagsexemplar, vem vet...

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Vispen123:

Inte alls förvånad! har en X220 på jobbet. Ruggigt bra dator när man satt i en SSD disk. Lätt att byta ut hårdvara utan att det ska kännas som man drar sönder plastlocken som på dom flesta andra tillverkare. Det bästa måste vara tangentbordet, det är fan guld, sån ruskig kvalitet i varenda knapptryck för att vara en laptop!

Jepp, har en X220 jag med. Riktigt bra laptop, speciellt som student.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Hatar Lenovo, hade det i skolan och supporten är helt efterblivna, kvalitén på datorer och laddare var bristfällig och i största allmänhet fick jag ett väldigt dåligt intryck av företaget. Och ändå skulle de datorerna tydligen kosta över 10000 och vara byggda för företag. Vilket skämt, tacka vet jag Asus Ultrabook och Apple Macbook MED 256 GB SSD.

Skrivet av Shockwave:

Hade Lenovo i gymnasiet, fick lämna in den på lagning två gånger då fläkten dog. Tillslut så köpte jag helt enkelt en ny dator och har inte haft några hårdvarufel sedan dess. Men jag kanske bara hade ett måndagsexemplar, vem vet...

Alla eleverna fick en lenovo dator på gymnasiet, efter de 2 första månaderna hade nästan alla lämnat in dem på reperation.
Sen i 3an så hade vi en helpdesk, då kom det in massa mer lenovo datorer osm hade gått sönder, från dem som gick i 1an å 2an....

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DragonRapide:

Alla eleverna fick en lenovo dator på gymnasiet, efter de 2 första månaderna hade nästan alla lämnat in dem på reperation.
Sen i 3an så hade vi en helpdesk, då kom det in massa mer lenovo datorer osm hade gått sönder, från dem som gick i 1an å 2an....

Det finns inget företag som inte har något bottennapp i sitt sortiment, att den skolan valde en dålig modell betyder inte att hela Lenovos sortiment är dåligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tror nog alla skolelever som hade dom kanske inte tog hand om dom så bra? Vet själv vad som ofta händer, tappar den från skåpet, osv... Lätt hänt:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

Kom ihåg att Lenovo är an få tillverkare som erbjuder annat än glansiga skärmar på sina laptops. Plus att de faktiskt inte bara kör ultrabook skiten med återigen glansigskärm. Jag vill ha dator som går använda när jag reser inte flyttbar spegel.

Permalänk
Medlem

Lenovo har långsamt men stadigt tagit över bland bärbara maskinerna här på jobbet. Alla som har en gillar den, för att de "bara funkar" och inte kommer med en massa bloat.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Alla eleverna fick en lenovo dator på gymnasiet, efter de 2 första månaderna hade nästan alla lämnat in dem på reperation.
Sen i 3an så hade vi en helpdesk, då kom det in massa mer lenovo datorer osm hade gått sönder, från dem som gick i 1an å 2an....

Samma sak på vår skola, har nog snarare att göra med att skolan köper in den billigaste av de billigaste. Vi använde Dell och det var den värsta skrothögen jag använt...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Var precis och jämförde 3laptop på media markt. Kan säga att av de tre kandidaterna:
Asus, Lenovo och HP, alla med likvärdig prestanda så var Lenovon helt klart bäst i byggkvalitén.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Har en Lenovo från skolan och är så sjukt missnöjd att jag med största sannolikhet aldrig kommer att köpa något från dem. Pekplattan är totalt oanvändbar, skärmen är åt helvete och prestandan under all kritik samt att den är jävligt ful. Även de andra modeller jag har testat (flera stycken) har gett ett dåligt intryck. Rekommenderar inte deras datorer till någon. Asus och Apple är mina kandidater för nästa bärbara dator jag köper som det ser ut nu.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Inaktiv

Att köpa HP är ju det sämsta man kan göra, så är inte förvånad. Mer plastskit får man ju leta efter.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AtomicPunk:

Har en Lenovo från skolan och är så sjukt missnöjd att jag med största sannolikhet aldrig kommer att köpa något från dem. Pekplattan är totalt oanvändbar, skärmen och pekplattan är åt helvete och prestandan under all kritik samt att den är jävligt ful. Även de andra modeller jag har testat (flera stycken) har gett ett dåligt intryck. Rekommenderar inte deras datorer till någon. Asus och Apple är mina kandidater för nästa bärbara dator jag köper som det ser ut nu.

Kolla på en Lenovo i samma prisklass som en Apple, så ser du nog skillnad mot den budgetmaskin du antagligen fått tag på, det går inte att jämföra två maskiner från helt olika prisklasser.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Som många andra skriver så är jag inte förvånad. HP tillverkar skräp i jämförelese med Lenovo.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Hedersmedlem

Har bara erfarenhet av lite billigare Lenovo-datorer. Trackpoint och deras tangentbord är de bästa styrdonen man kan få på en bärbar enligt mig, om man bortser från Apples touchpad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Kom ihåg att Lenovo är an få tillverkare som erbjuder annat än glansiga skärmar på sina laptops. Plus att de faktiskt inte bara kör ultrabook skiten med återigen glansigskärm. Jag vill ha dator som går använda när jag reser inte flyttbar spegel.

Ultrabook skit

Du vet om att det finns ultrabook med matt IPS-panel va? Har funnits i många år.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skog1s:

Ultrabook skit

Du vet om att det finns ultrabook med matt IPS-panel va? Har funnits i många år.

Vad skärmen har för panel har inget att göra med huruvida den är glansig eller inte.