Nvidia kontrar – Metro: Last Light till Geforce GTX 660 och bättre

Permalänk
Melding Plague

Nvidia kontrar – Metro: Last Light till Geforce GTX 660 och bättre

Det blir spel på köpet när Nvidia drar igång en ny kampanj för att locka gamers till att uppgradera. Metro: Last Light medföljer utvalda grafikkort i Geforce-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Typiskt att alla dessa promotions från Nvidia och AMD kommer EFTER man inhandlat ett kort... -.-

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Alltså, är det bara jag eller skulle det inte vara bättre om man drog av spelets kostnad från grafikkortets pris istället? Skulle göra det mycket mer attraktivt tycker jag, då kunde jag spenderat pengarna på saker jag själv vill ha istället. ^^

Men men, det lär väll aldrig hända.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Typiskt att alla dessa promotions från Nvidia och AMD kommer EFTER man inhandlat ett kort... -.-

Kanske detta gäller?
"och inte bara med nyinköpta grafikkort. Även befintliga kunder kan ta del av erbjudandet."

Skrivet av Shockwave:

Alltså, är det bara jag eller skulle det inte vara bättre om man drog av spelets kostnad från grafikkortets pris istället? Skulle göra det mycket mer attraktivt tycker jag, så kunde jag spenderat pengarna på att köpa ett spel jag själv vill ha istället. ^^

Men men, det lär väll aldrig hända.

Att tänka på är att AMD och Nvidia får mycket låga priser per spel, så egentligen påverkar det knappt priset alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Kanske detta gäller?
"och inte bara med nyinköpta grafikkort. Även befintliga kunder kan ta del av erbjudandet."

Att tänka på är att AMD och Nvidia får mycket låga priser per spel, så egentligen påverkar det knappt priset alls.

Jo det är väll sant. Antagligen eftersom att speltillverkarna får extra marknadsföring "gratis" av Nvidia när de packar in det med grafikkortet och går ut med nyheterna. Men jag skulle nog ändå ta pengarna då spelet inte intresserar mig alls.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Bra försök, men klår fortfarande inte AMD's bundle.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Snart behöver man väl inte köpa spel alls, köp ett grafikkort du vill ha, få alla spel med, simpelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Kanske detta gäller?
"och inte bara med nyinköpta grafikkort. Även befintliga kunder kan ta del av erbjudandet."

Det syftar dock på AMDs kampanj.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Så nu har Nvidia ett bra spel på sin sida...

Inget slår Never Settle ^^ (även fast jag inte kunde tadel av den själv)

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Entusiast

Riktigt taggad inför Last Light faktiskt, få spel med sån atmosfär som i Metro 2033, och trailern ger mig gåshud.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Kanske detta gäller?
"och inte bara med nyinköpta grafikkort. Även befintliga kunder kan ta del av erbjudandet."

Fast det gäller bara för dem som som redan har tillgång till "Never Settle".

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

I slutänden så är det vi grafikkortsköpare som får betala räkningen ändå, varken Nvidia eller AMD får spelen gratis av spelindustrin väl?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som finner det lite lätt komiskt att AMD har Far Cry och Nvidia Metro, borde det inte vara tvärt om med tanke på vilka grafikkort som spelen är bäst på? Eller kanske är ett sätt att få AMD-ägare att spela Far Cry och vice versa

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Blir perfekt för mig som ska köpa nytt

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

I slutänden så är det vi grafikkortsköpare som får betala räkningen ändå, varken Nvidia eller AMD får spelen gratis av spelindustrin väl?

De får spelkoderna för en mindre summa pengar än vi konsumenter skulle betala just för själva spelet. Det rör sig kanske om 1 dollar per spel eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

I slutänden så är det vi grafikkortsköpare som får betala räkningen ändå, varken Nvidia eller AMD får spelen gratis av spelindustrin väl?

De får nog någon slags bulkrabatt Säkert inser också spelutvecklarna att detta blir "garanterat sålda exemplar" och att många som köper grafikkorten annars kanske inte skulle köpt just deras spel ändå.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Hela Nvidias in-game-credits eller vad det nu hetet känns så paas mycket krångligare än AMD's dito

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

De får nog någon slags bulkrabatt Säkert inser också spelutvecklarna att detta blir "garanterat sålda exemplar" och att många som köper grafikkorten annars kanske inte skulle köpt just deras spel ändå.

Det är nog så att F2P spelen ser det som reklam och ger de kraftigt reducerade priser på kupongerna, skulle gissa på 50-75%

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bra försök, men klår fortfarande inte AMD's bundle.

Klart de gör, Metro är ju ett bättre spel :3 Ja jag är ett METRO fan...

Fan jag som redan har kort:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Klart de gör, Metro är ju ett bättre spel :3 Ja jag är ett METRO fan...

Fan jag som redan har kort:(

Köp ett till och kör tri-sli, skadar ju aldrig med mer hästar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Kanske detta gäller?
"och inte bara med nyinköpta grafikkort. Även befintliga kunder kan ta del av erbjudandet."

Jag fick ingen kupong när jag köpte mitt andra GTX680 iaf

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Köp ett till och kör tri-sli, skadar ju aldrig med mer hästar.

Hahaha så sant så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

De får nog någon slags bulkrabatt Säkert inser också spelutvecklarna att detta blir "garanterat sålda exemplar" och att många som köper grafikkorten annars kanske inte skulle köpt just deras spel ändå.

Jo, det är ju självklart att dom får rabatt. Och det är det jag menar med att vi grafikkortsköpare som får betala räkningen i slutändan!

Kanske inte i "denna serien/familjen grafikkort" men kanske i nästa.

Hur som helst så ska räkningen betalas, och det är vi grafikkortsköpare som är dom stora förlorarna.

Köp bla bla bla och få bla bla bla på köpet, har man varit med om innan!

Klart som f*n att det kommer påslag.

Ingenting är gratis, alla vill tjäna pengar, så är det bara!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Hoppas dock att AMDs grafikkort blir bättre optimerade Föredrar AMD. Men ska när metro har släpps så ska det inhandlas ett nytt kort tror jag Om Nvidia blir bättre optimerat så blir det troligen ett GTX680.

Eller ska man vänta tills nästa serie?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Då var det ju tur att man har tankar på att uppgradera snart.

Permalänk
Inaktiv

Det här känns inte bra, förhoppningsvis så blev det inget lurt som det blev med Crysis 2 och HAWX 2.
För er som undrar så kan ni googla runt eller hämta hem GPU PerfStudio för att få en bra titt på deras tessellation.

EDIT: ja, jag är en väldigt negativ människa som brukar anta det värsta.

Permalänk
Inaktiv

Betydligt bättre än den patetiska bundlingen med låtsaspengar till F2P-titlar men fortfarande inte i närheten av någon Never Settle-bundling.

Skrivet av skog1s:

Jo, det är ju självklart att dom får rabatt. Och det är det jag menar med att vi grafikkortsköpare som får betala räkningen i slutändan!

Kanske inte i "denna serien/familjen grafikkort" men kanske i nästa.

Hur som helst så ska räkningen betalas, och det är vi grafikkortsköpare som är dom stora förlorarna.

Köp bla bla bla och få bla bla bla på köpet, har man varit med om innan!

Klart som f*n att det kommer påslag.

Ingenting är gratis, alla vill tjäna pengar, så är det bara!!

Nej, dessa licenser är som redan nämnts väldigt billiga. Priset hade inte skiljt något nämnvärt ändå (jämför med modeller som inte får bundlade spel exempelvis).

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Typiskt att alla dessa promotions från Nvidia och AMD kommer EFTER man inhandlat ett kort... -.-

Bara ett?

Tänk vi som köpte minst 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jo, det är ju självklart att dom får rabatt. Och det är det jag menar med att vi grafikkortsköpare som får betala räkningen i slutändan!

Kanske inte i "denna serien/familjen grafikkort" men kanske i nästa.

Hur som helst så ska räkningen betalas, och det är vi grafikkortsköpare som är dom stora förlorarna.

Köp bla bla bla och få bla bla bla på köpet, har man varit med om innan!

Klart som f*n att det kommer påslag.

Ingenting är gratis, alla vill tjäna pengar, så är det bara!!

Det här visar snarare på hur otroligt viktigt det är att vi inte hamnar in en situation där t.ex. Nvidia är de enda som utvecklar grafikkort. Konkurrens är skitviktigt.

Tanken med marknadsföring som den här är dessutom inte att vi ska få "deals" utan att de ska sälja större kvantiteter och locka folk som sitter och väntar på nästa generation . Att de "bundlar" spel och inte sänker priserna på korten är för att de lätt ska kunna sälja korten för liknande priser igen senare utan att behöva höja priset, vilket lätt skulle kunna resultera att folk vägrar köpa förrän nästa kampanj.

Det här är skitbra för alla, oroa dig inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Typiskt att alla dessa promotions från Nvidia och AMD kommer EFTER man inhandlat ett kort... -.-

Ungefär en vecka efter jag köpte mitt GTX 670 så kom kampanjen där man skulle få Assassins Creed... Alltid!

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold