Fredagspanelen 55: Chromebook till Sverige och Radeon HD 7990 på ingång

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 55: Chromebook till Sverige och Radeon HD 7990 på ingång

Medan datortillverkarna tampas med fallande försäljningssiffror är det full rulle på SweClockers. I veckans avsnitt av fredagspanelen avhandlas alltifrån poängen med Chromebook till kommande produkter från AMD, Intel och Nvidia.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Video i 720p så snart Youtube renderat klart!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Video i 720p så snart Youtube renderat klart!

Då vet vi! Lagom tid att hämta en kall öl och koppla laptopen till TVn

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Fredagsmys <3

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man äta!

chips + glass + läskeblask + lösgodis + daimtårta + pizza + knegarsnus + fredagspanel = fredagsmys

Permalänk

En kall öl, fredagspanelen och thaimat! Jag lever livet!

Permalänk
Medlem

Let's vänta on the kommentarer om pizza!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Sådärja, intag soffläge!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd

Äntligen lite propaganda

Permalänk
Medlem

Fredagen är räddad

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

omg mönstret på Jonas tröja var jobbigt...

nån mer än jag som får ont i huvudet at att titta på videon pga detta?

Till jonas i kommande fredagpaneler kan du inte ha en enfärgad tröja...snälla? iaf inte denna du hade i den här.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

jahapp, så kul å kolla på fredagspanelen när youtube inte vill buffra längre drygt

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

omg mönstret på Jonas tröja var jobbigt...

nån mer än jag som får ont i huvudet at att titta på videon pga detta?

Till jonas i kommande fredagpaneler kan du inte ha en enfärgad tröja...snälla? iaf inte denna du hade i den här.

Riktigt skönt att jag inte läste detta innan jag såg avsnittet, märkte faktiskt inte av det förens jag läste detta.

hursom, härligt med lite nördtv så här vid helgstarten! Tack för ett bra avsnitt med sköna urspårningar här och där

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Skulle dock vara trevligt om fredagspanelen även lades upp som en podcast...

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Emil, kan det möjligtvis vara energidricka du har i glaset? Eller är det äpplejuice?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

omg mönstret på Jonas tröja var jobbigt...

nån mer än jag som får ont i huvudet at att titta på videon pga detta?

Till jonas i kommande fredagpaneler kan du inte ha en enfärgad tröja...snälla? iaf inte denna du hade i den här.

Jag får något konstigt fel när jag kollar på 720p då går det knappt att kolla sänker jag kvalitén blir det bättre.

Permalänk
Medlem

Lite spelnostlgi i diskussionerna är alltid roligt. Och High-Five för X-wing! Det spelet åt verkligen upp mycket av även min barndom <3

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Underbart med fredagspanelen! Lyckas alltid glömma bort den, och så när man kommer hem och startar upp datorn så får man se en nyhetspublicering om detta på SweClockers (som självklart också är startsida ). UNDERBART!
--
Någon annan som började gapskratta vid 46:48 när Emil pratade om hur kul det är att bygga murar? "ååhhh det är så kul att bygga murar"

Permalänk
Medlem

Tackar för det! Toppklass som vanligt!

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

jahapp, så kul å kolla på fredagspanelen när youtube inte vill buffra längre drygt

Jag har försökt att se videon men det går inte då den stannar efter någon minut.

Blir väll till på lårdag morgonen innan det går att se den.
http://i.imgur.com/xjct0u2.png

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som det hackar för? Och kan inte spela i fullskärm. Är väl kanske snarare mitt flash det är fel på, konstigt dock då det inte är något problem i youtube...

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk

Hej!:)

Om jag beställer en Chromebook 3G från Amazon kommer 3G:et att funka i sverige??

Permalänk
Inaktiv

Dagar och veckor går snabbt nu på våren och då är det skönt att lita på er varannan fredag, Toppen som vanligt! Ni neutraliserar veckan som gått och gör mig till en bättre människa.

Permalänk

håller med som många säger här att det var något fel på att spela upp i fullskärm, dock så lyckades lilla datorn till slut

Permalänk
Inaktiv

Det är bara att bocka och buga!

Permalänk

Toppen!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Chromebook skulle passa mig utmärkt så mycket jag surfar på Internet o googla 24/7. Så ja den hade passat mig perfekt. Men man vill ju inte betala det priset.

Och förresten tack för en bra underhållning ni räddade ännu en fredag. Ha d gott boys

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Datavetare

Har testat på både Acer C7 Chromebook (med 1.1GHz Sandy Bridge baserad Celeron) och Samsung Chromebook (med 1.7GHz Exynos 5 Dual). Båda är snabba nog, men går man till lite "tyngre" webbsidor så märker man att Sandy Bridge har, trots den låga frekvensen, mer CPU-kraft. Finns lite jämförelse ute på nätet mellan dessa och även GPU-delen verkar vara något snabbare i Celeron jämfört med Exynos. Men överlag så kändes det aldrig som vare sig CPU- eller GPU-kraften var ett problem på någon av maskinerna.

Samsungs Chromebook är något dyrare, men den är också den bättre då både tangentbordet och skärmen (matt på Samsung, blank på Acer C7) har högre kvalité på Samsung-modellen.

För mig personligen så är Chrome OS för begränsat, men kan se en viss poäng för skolor där jag vet att man redan idag använder Google-apps på elevdatorerna.

Och angående Ivy Bridge-E, det är inte alls konstigt att den kommer först i höst. Ivy Bridge-E är baserad på Xeon E5 som inte heller lanserats i Ivy Bridge smak ännu. Normalt sett lanseras laptop, desktop och Xeon E3 ungefär samtidigt då de är väldigt snarlika, men Xeon E5 och E7 kommer typiskt 1 till 1.5 år senare då den innehåller en del extra finesser och valideringsprocessen är mycket tuffare för dessa.

Som vanligt en mycket trevlig panel.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Testa 7790 2GB i X-fire då !!!

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Ett litet tips till alla som upplever lagg på youtube är att ladda ner avsnittet istället. Den här "appen" använder jag för crome http://mandel-design.xf.cz/Chrome-Youtube-Downloader/, den har fungerat utmärkt för mig men det finns säkert bättre

Mvh xaljon

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till