Panasonic dementerar uppgifter om stoppad utveckling av plasma-tv

Permalänk
Melding Plague

Panasonic dementerar uppgifter om stoppad utveckling av plasma-tv

Historien om Panasonics framtid inom plasma-tv tar en ny vändning när den japanska elektronikjätten dementerar uppgifterna om att utvecklingen läggs på is.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

TVIVLADE INTE EN SEKUND!

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Emil och Jonas firar nog rejält nu!

EDIT: oj stavfel. jag borde inte skriva nattetid

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jonas och Emil firar nog med nån öl eller nått nu :D!

Permalänk
Medlem

Första april var för någon vecka sedan...

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Var ett jefla tjöt om panasonics plasma...
Kan dom bestämma sig?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Klart det finns en marknad för Panasoinc och dyra plasma tvs, ALLA seriösa filmälskare köper så klart Plasma framför LCD/LED skräpet. själv har jag en dedikerad 60tum LG plasma för film och tv-spel som jag enbart använder till det ändamålet

Permalänk
Medlem

Tack Panasonic för att ni fortsätter med plasma. Varför sluta när vi börjar närma oss perfektion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Klart det finns en marknad för Panasoinc och dyra plasma tvs, ALLA seriösa filmälskare köper så klart Plasma framför LCD/LED skräpet. själv har jag en dedikerad 60tum LG plasma för film och tv-spel som jag enbart använder till det ändamålet

Word! Har själv en Panasonic plasma och kan inte tänka mig något annat!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Emil och Jonas friar nog rejält nu!

Ja jävlar vad dom friar. Bröllop nästa vecka vad jag har hört!

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Ingen rök utan eld.
Nått är på gång med alla dessa rykten

Permalänk
Medlem

ja men vad är det för nyhet om det kommer uppgifter om motsatsen dagen efter? bara skitsnack verkar det som då man inte kan lite på representanter från företaget.

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Emil och Jonas friar nog rejält nu!

Friar? Är det dags för bröllop nu?

Permalänk
Medlem

En marknadschef är en marknadschef. Hans roll är ju att delvis förstärka alla positiva nyheter och lite att släta över alla negativa. Iaf offentligt och utåt i ett säljperspektiv.

Det är inte konstigt om det han uttalar sig om skiljer sig lite i tonen ifrån den tonen som de som verkligen arbetar med forskningen och teknikutvecklingen har, eller de som finansiserar och styr den övergripande strategin av FoU-avdelningen.

Däremot så är det ju kanske lite oprofessionellt av Panasonic att såpass offentligt gå ut med så olika vinklingar på det (något för deras offentliga talespersoner och mediaansvariga att styra upp lite bättre).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Carolus Rex:

Klart det finns en marknad för Panasoinc och dyra plasma tvs, ALLA seriösa filmälskare köper så klart Plasma framför LCD/LED skräpet. själv har jag en dedikerad 60tum LG plasma för film och tv-spel som jag enbart använder till det ändamålet

Nej alla filmälskare köper inte plasma skräpet för att många klarar inte av plasma tvs vibrerande bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

Nej alla filmälskare köper inte plasma skräpet för att många klarar inte av plasma tvs vibrerande bild.

Ser ingen skillnad ärligt talat, när man kolla på fotboll på brorsans plasma så vibrerar bollen i luften men förvånande så var det samma fel på polarens LCD för 15papp som är inköpt i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Ser ingen skillnad ärligt talat, när man kolla på fotboll på brorsans plasma så vibrerar bollen i luften men förvånande så var det samma fel på polarens LCD för 15papp som är inköpt i år.

Va?? Vibrerar med alla bildförbättringsfunktioner och Overdriven avstängda, (den som ökar till 100, 200 eller 600hz)? Det blir inga konstigheter i nån fotbollsmatch på min Sony LCD och den är snart 10 år gammal.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Många med mej som inte kan ha en plasma för vi är känsliga mot vibrationer i bilden och alla plasma jag sett under åren har mer eller mindre vibrationer... men jag kan förstå folk som gillar plasma OM de inte är känsliga mot just vibrationer i bilden...men för oss andra så är det rena döden. För mej känns det ungefär som när man körde en CRT skärm på för låg hz ..samma gäller tjockTV, klarar inte den bilden heller.

Permalänk
Avstängd

Höll på få en hjärtattack när jag läste detta och sedan blev jag lugn.

Nu när Pioneer är ute ur leken så är det bara Panasonic som driver utvecklingen framåt efter de köpte upp Kuro tekniken och anställde ingenjörer från Pioneer då alla andra satsa på en massa lull lull och skit som inte har med bilden att göra.

Jag skulle aldrig i mitt liv får för mig att köpa en LED baserad LCD eller någon tv som helst som baserar på LCD. Undermålig svärta på vanliga LCD och clouding på kant belysta LED-LCD och ska LCD vara något i huvudtaget att hänga i julgranen så ska det vara bakbelysta LED-LCD då dem inte lider av clouding. Men då lider de istället av halos och hög input lag.

Köpte en LCD-LED skräp för 27k en LG bakbelyst LED-LCD 2010 men fyfan. Halos, dåliga betraktningsvinklar då det är väldigt viktigt för mig då jag vill kunna sitta vart som helst i rummet och det ska vara bra betraktningsvinkel, skyhög input lag, inte dåliga men heller inte bra skuggdetaljer. Men annars var det väldigt fin bild på den.

Köpte mig istället en begagnad Pioneer Kuro 5090H med fot och högtalare och kan säga mig att jag inte ångrade köpet för fem öre. Bästa köpet i mitt liv. Är vansinnigt nöjd med bilden och kommer ha den tills den går sönder. Då blir det alltingen en Panasonic 65 tums plasma i VT serien eller en OLED i 60 tums klassen beroende hur långt dem har kommit i utvecklingen och vad priset ligger på och livslängden. Om livslängden är bra och priset är runt 40k så blir det att slå till om det fortfarande är skyhögt pris så blir det en Panasonic plasma på 65 tum i den absoluta toppklassen.

Svar ja: Jag är sjukt kräsen när det gäller bild och framförallt när det gäller svärtan som måste vara i absolut toppklass då den påverkar allt i hela bilden, färgerna, gamman m.m. Är svärtan dålig så drar den med sig allt och jag kan inte förstå hur andra kan sitta och titta på en tv med pissgrå svärta och blödiga och okorrekt bild.

Jag förstår inte alls vad andra sitter och pratar om vibrationer... Jag tycker att bilden är hur lugnt och fin och väldigt behaglig som helst att titta på. Plasma känns mer levande bild och passar sig betydligt bättre till film än LCD då jag inte direkt är ensam om det om man säger så...

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azz0n^:

Första april var för någon vecka sedan...

Ja, vi vet, så släpp det nu eller ska du tjata om det resten av året varje gång de dyker upp en nyhet likt en sån här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Klart det finns en marknad för Panasoinc och dyra plasma tvs, ALLA seriösa filmälskare köper så klart Plasma framför LCD/LED skräpet. själv har jag en dedikerad 60tum LG plasma för film och tv-spel som jag enbart använder till det ändamålet

Hahaha, enbart det ändamålet säger du
Vad ska du annars använda din plasma till om inte tv-spel och film?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carolus Rex:

Klart det finns en marknad för Panasoinc och dyra plasma tvs, ALLA seriösa filmälskare köper så klart Plasma framför LCD/LED skräpet. själv har jag en dedikerad 60tum LG plasma för film och tv-spel som jag enbart använder till det ändamålet

ALLA seriösa filmälskare köper projektor och duk och ALLA musikälskare lär sig spela instrument och ALLA seriösa skidåkare har en egen snökanon...märker du generaliseringen jag gör precis som du?
...framför allt, du är inte ALLA bara för att du har gjort så

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Jag Har en Pioneer 50 tums plasma från 2007 och den slår faktiskt fortfarande de flesta LCD/LED TVs jag har tittat på. Jag var fruktansvärt sugen på Samsungs smart TV på 55 tum men insåg att design och appar inte slår bildkvalitet.
Vibrerande bild??? Det måste vara någon bild"förbättring"funktion.
Det enda jag inte är helt nöjd med på min TV är att den saknar USB, att det är endast 1080i. Allt annat är jag supernöjd med.

Min nästa TV blir en Plasma eller Oled på 60-70 tum. LED/LCD kommer inte in i mitt vardagsrum.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag Har en Pioneer 50 tums plasma från 2007 och den slår faktiskt fortfarande de flesta LCD/LED TVs jag har tittat på. Jag var fruktansvärt sugen på Samsungs smart TV på 55 tum men insåg att design och appar inte slår bildkvalitet.
Vibrerande bild??? Det måste vara någon bild"förbättring"funktion.
Det enda jag inte är helt nöjd med på min TV är att den saknar USB, att det är endast 1080i. Allt annat är jag supernöjd med.

Min nästa TV blir en Plasma eller Oled på 60-70 tum. LED/LCD kommer inte in i mitt vardagsrum.

Är det 507xd du har eller är det 508:an? Jag sitter med 507:an och det enda jag kan klaga på är svärtan. Annars hänger den med fortfarande.

MVH J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Klart det finns en marknad för Panasoinc och dyra plasma tvs, ALLA seriösa filmälskare köper så klart Plasma framför LCD/LED skräpet. själv har jag en dedikerad 60tum LG plasma för film och tv-spel som jag enbart använder till det ändamålet

"Alla" seriösa kör proj. Kolla minhemmabio.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Sen Panasonic köpte upp Pioneers plasmateknologi så är dereas plasma-TV, de bästa bildvisarna på konsumentmarknaden. Folk som klagar på deras toppmodeller sitter med stor säkerhet med Comhems plug-in dekoder, den har inte prestanda nog att vissa sport i HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Jag förstår inte alls vad andra sitter och pratar om vibrationer... Jag tycker att bilden är hur lugnt och fin och väldigt behaglig som helst att titta på. Plasma känns mer levande bild och passar sig betydligt bättre till film än LCD då jag inte direkt är ensam om det om man säger så...

Vibrerar är en dålig beskrivning enligt mig.
Flimmer är bättre, det finns en liten del av folket som ser flimmret som blir av plasma panelens uppdaterings frekvens och detta gör att bilden blir jobbig,uttröttande att se på och kan i många fall leda till huvudvärk,illamående medans dom på en lcd ser en "lugn" bild och då ej få huvudvärk,etc.
Detta flimmer är inget jag ser dock (och ej heller majoriteten av folket) men jag kan tänka mig att det ser ut som när man ser en tv som är filmad i en film,tvserie,etc och kan mycket väl förstå att OM man skulle se detta hela tiden så blir man fort trött i huvudet,huvudvärk.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Emil och Jonas friar nog rejält nu!

Tager du denna Plasma att älska i thrillers och komedier tills 4K OLED kommer ner i pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

Många med mej som inte kan ha en plasma för vi är känsliga mot vibrationer i bilden och alla plasma jag sett under åren har mer eller mindre vibrationer... men jag kan förstå folk som gillar plasma OM de inte är känsliga mot just vibrationer i bilden...men för oss andra så är det rena döden. För mej känns det ungefär som när man körde en CRT skärm på för låg hz ..samma gäller tjockTV, klarar inte den bilden heller.

Jag har då inte sett några vibrationer i bilden på de plasmor som jag har kikat på. Både min och föräldrarnas tv är inställd på 100 Hz och andra förbättringar är avstängda. Flimmer kan märkas av i sällsynta fall om jag ändrar till 50 Hz men förekommer aldrig vid 100 Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

Nej alla filmälskare köper inte plasma skräpet för att många klarar inte av plasma tvs vibrerande bild.

Är väl typ 1-2% som ser vibrationerna, medans de flesta ser ghosting och clouding på Led skräpet..:P

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled