Samsung Ativ Book 6 läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Samsung Ativ Book 6 läcker ut på nätet

Inom kort släpps Samsung Ativ Book 6, en bärbar dator för Windows 8 med pekskärm. Bland finesserna märks grafik från Radeon HD 8000M-serien och 1080p-upplösning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fan vad många datorer med pekskärm... Känns det inte enklare att bara skaffa en surfplatta istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decalibration:

Fan vad många datorer med pekskärm... Känns det inte enklare att bara skaffa en surfplatta istället?

Vad är det som är dåligt om de har pekskärm? Du kan ju fortfarande styra den precis hur du vill. Är du också så emot datorer med just pekskärmar så finns det ju faktiskt de utan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Vad är det som är dåligt om de har pekskärm? Du kan ju fortfarande styra den precis hur du vill. Är du också så emot datorer med just pekskärmar så finns det ju faktiskt de utan.

Jag har inget emot dem, men jag ser inte poängen i att ha det över en surfplatta.

Edit: Man kan även skaffa tangentbord till surfplattan ifall man saknar det.

Permalänk
Medlem

Vad många maskiner det finns att välja mellan nuförtiden, stackars vanliga konsumenter, det är inte lätt.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Skrivet av kyre:

Vad många maskiner det finns att välja mellan nuförtiden, stackars vanliga konsumenter, det är inte lätt.

Det handlar väl inte om valet mellan 'pekskärm' eller 'icke-pekskärm', utan snarare en ifrågasättning av hur mycket man skulle använda en pekskärm på en traditionell laptop kontra en surfplatta. Personligen skulle jag nog aldrig använda pekskärmen på en traditionell laptop. Men vem vet? Kanske finns några på forumet som faktiskt tycker att en pekskärm tillför något på en laptop, men inte är det jag iallafall.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte klarar av pekskärm på bärbar dator? Jag blir rasande om någon i klassen petar på min skärm när man sitter vid det. Feta sträck på skärmen är det värsta jag vet när man sitter med en "Dator".

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Ja gillar verkligen att det sprutar ut olika varianter av laptops, och att swec tagit in en lapp (förhoppningsvis börjar det komma fler sådana artiklar). Att det blir fler och fler pekskärmar på dem tror ja nog man får vänja sig med, och ja personligen har inte nått emot dem alls utan ser gärna mer hybridlösningar då ja inte gillar läsplattorna i sig.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Har inget emot att det kommer pekskärmar så länge man inte "måste" använda den. Har fortfarande inte bytt till Windows 8, och jag kommer nog inte göra det heller på en lång stund. Äger en Nokia Lumia 900 som jag tycker är det bästa telefonen jag ägt, men som operativsystem tror jag nog att jag föredrar Windows 7 fortfarande.

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Är det bara jag som inte klarar av pekskärm på bärbar dator? Jag blir rasande om någon i klasen petar på min skärm när man sitter vid det. Feta sträck på skärmen är det värsta jag vet när man sitter med en "Dator".

Precis, skulle aldrig ens få för mig att peta på min egen datorskärm. Till och med på min Nexus 7 kör jag med en stylus för att undvika fingeravtryck på skärmen oftast.

På tal om en annan sak, f*n vad många saker som "läcker ut" nu för tiden. Jag skulle nog snarare säga att det är en marknadsföringsstrategi för att skapa en liten hype inför varje produkt. Det kan omöjligt läcka ut nya produkter varje månad om det inte var medvetet.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

"What I saw in the Xerox PARC technology was the caveman interface, you point and you grunt. A massive winding down, regressing away from language, in order to address the technological nervousness of the user. Users wanted to be infantilized, to return to a pre-linguistic condition in the using of computers, and the Xerox PARC technology`s primary advantage was that it allowed users to address computers in a pre-linguistic way. This was to my mind a terribly socially retrograde thing to do, and I have not changed my mind about that." - Eben Moglen

Undrar vad han har att säga om samtidens konsumentprylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

"What I saw in the Xerox PARC technology was the caveman interface, you point and you grunt. A massive winding down, regressing away from language, in order to address the technological nervousness of the user. Users wanted to be infantilized, to return to a pre-linguistic condition in the using of computers, and the Xerox PARC technology`s primary advantage was that it allowed users to address computers in a pre-linguistic way. This was to my mind a terribly socially retrograde thing to do, and I have not changed my mind about that." - Eben Moglen

Undrar vad han har att säga om samtidens konsumentprylar

Hahaha bitterheten flödar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är inte alla dessa nyheter om ultrabooks o annat ganska ointressant... ska jag spela sitter jag vid speldatorn o ska jag kolla aftonbladet har jag telefonen...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Ja varför inte man blev ju lite extra intresserad av denna. Samsung är ju ett bra varumärke så varför inte just denna? Webbcamen är ju 720pHD och de är ju bra de Skärmen är ju 1080pHD och de vill man helst ha, man ska ju leva in i Internet

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Det handlar väl inte om valet mellan 'pekskärm' eller 'icke-pekskärm', utan snarare en ifrågasättning av hur mycket man skulle använda en pekskärm på en traditionell laptop kontra en surfplatta. Personligen skulle jag nog aldrig använda pekskärmen på en traditionell laptop. Men vem vet? Kanske finns några på forumet som faktiskt tycker att en pekskärm tillför något på en laptop, men inte är det jag iallafall.

Det valet är ju ännu ett val man utsätts för när man väljer dator/surfplatta/you-name-it, utöver alla man redan måste överväga. Det gör inte köpprocessen enklare.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Är det bara jag eller är inte alla dessa nyheter om ultrabooks o annat ganska ointressant... ska jag spela sitter jag vid speldatorn o ska jag kolla aftonbladet har jag telefonen...

Du har en viss poäng, Ultrabooks hör ju hemma hos SvD IT eller Råd&Rön då Ultrabooks offrar prestanda för storlek och utseende. Själv gillar jag dem, men ser det som väldigt snygga och dyra skrivmaskiner. Sweclockers medlemmar utgörs ju numera mestadels av spelare, namnet till trots. Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska klassa denna som, tycker inte den är så alldaglig med sin i7. Det verkar heller inte lagts tid på formgivning eller försökt hålla priset nere, så den kanske är för sweclockare...nästan.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Skillnaden mellan "läcker" och "pre-release hype" är hårfin.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Pekskskärm och Windows 8 på en laptop, värdelöst..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Pekskskärm och Windows 8 på en laptop, värdelöst..

Men är det inte en laptop/touch som Windows 8 fungerar bäst på?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Pekskskärm och Windows 8 på en laptop, värdelöst..

Skrivet av Maysay:

Men är det inte en laptop/touch som Windows 8 fungerar bäst på?

Glömde världen gorilla arm syndromet? Windows 8 är inte sämre än Win 7 om man bara installerar Classic Shell.net som är gratis. Däremot är det inte tillräckligt mycket bättre! Det som stör mig är att världen fått för sig att om man slänger en pekskäm på en laptop blir allt så mycket bättre.

Däremot vill jag slå ett slag för pekskärmen TILLSAMMANS med en massa andra I/O. Pekskärm + röststyrning + LeapMotion + Kinect + Mus & Tangentbord + Tobii's ögonstyrning. De är bra till olika saker vid olika tillfällen, ibland är de bäst tillsammans. Om man kunde peka på en länk och säga New Tab vore det de absolut snabbaste sättet, t.ex. Leap är bra till CAD, medans Kinect vore utmärkt till att pausa filmen från soffan.
Vi har redan all hårdvaran, men det är ingen som utnyttjar möjligheterna. Detta stör mig fruktansvärt, och framför allt när man helt smipelt slänger på stöd för pekskärm till tonerna av "en helt ny värld" och väntar sig aktievärdet åka i taket, jublande kunder och en kram.

Poängen är att Win 8 må ha en ny funktion för pekskärmar, men det betyder icke att det är bra eller ens gör någonting bättre.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Du har en viss poäng, Ultrabooks hör ju hemma hos SvD IT eller Råd&Rön då Ultrabooks offrar prestanda för storlek och utseende. Själv gillar jag dem, men ser det som väldigt snygga och dyra skrivmaskiner. Sweclockers medlemmar utgörs ju numera mestadels av spelare, namnet till trots. Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska klassa denna som, tycker inte den är så alldaglig med sin i7. Det verkar heller inte lagts tid på formgivning eller försökt hålla priset nere, så den kanske är för sweclockare...nästan.

Samsung 730U3E tror jag i princip klarar ultrabook-reglerna med 13.3" 1080p skärm och diskret HD8570M grafik. Samsung 770Z5E 15" 1080p med HD8870M klarar också Ultrabook-kraven så gör också flera Acer, Dell och Asus med diskret grafik i 14-15"-storleken. T ex Asus Zenbook U500VZ klarar princip Ultrabook-kraven om det inte hade varit för att de hade kraftfullare CPU med 15.6" 1080p, två SSDer och diskret GT 650M grafik. Du behöver inte lägga någon annan stämpel på det hela än Intel och dess partners gör. Självklart är inte så många intresserade av att ha något kraftigare än GT 650M, quad-core Intel Ivy Bridge och SSD i en bärbar, och många tycker det är bättre med den integrerade grafiken än att skaffa en 3-4kg spellaptop. Spelar dem så föredrar många stationära speldatorer och konsoler. Sen är det väl mer än en spelsida hoppas jag, då ingen i redaktionen är stora spelare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheGiant:

Är det bara jag eller är inte alla dessa nyheter om ultrabooks o annat ganska ointressant... ska jag spela sitter jag vid speldatorn o ska jag kolla aftonbladet har jag telefonen...

Fungerar inte speldatorn på Aftonbladet?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Samsung 730U3E tror jag i princip klarar ultrabook-reglerna med 13.3" 1080p skärm och diskret HD8570M grafik. Samsung 770Z5E 15" 1080p med HD8870M klarar också Ultrabook-kraven så gör också flera Acer, Dell och Asus med diskret grafik i 14-15"-storleken. T ex Asus Zenbook U500VZ klarar princip Ultrabook-kraven om det inte hade varit för att de hade kraftfullare CPU med 15.6" 1080p, två SSDer och diskret GT 650M grafik. Du behöver inte lägga någon annan stämpel på det hela än Intel och dess partners gör. Självklart är inte så många intresserade av att ha något kraftigare än GT 650M, quad-core Intel Ivy Bridge och SSD i en bärbar, och många tycker det är bättre med den integrerade grafiken än att skaffa en 3-4kg spellaptop. Spelar dem så föredrar många stationära speldatorer och konsoler. Sen är det väl mer än en spelsida hoppas jag, då ingen i redaktionen är stora spelare.

Ultrabook är ett av Intels varumärken som många laptops från flera kända tillverkare som Acer, Dell och Asus med flera klarar reglerna för att få använda sig av. Det finns några laptops med diskret grafik som klarar reglerna, så som Dell XPS 14 och Samsung UX32VG. Dessa klarar lite mer än de som använder sig av HD3000 och HD4000, som är exempel på integrerad grafik i Intels kretsar. Med mer menas några av de nyare spelen i 720 upplösning och låg till medium inställningar i accepterbara bilder per sekund. Det är ju allmänt känt att många köpare varken har eller vill skaffa sig intresse för vad som sitter i deras laptops, utan det viktiga är vad de kan göra med dem. Givetvis kan man använda en Ultrabook till att spela spel, simulera väder och arbeta med CAD/CAM på men det är inte vad dem är gjorda för och det vore ju lustigt om någon förväntade sig det. På grund den lägre prestandan är Ultrabooks begränsade till några användsningsområden och klarar andra bättre, som att transporteras mellan arbete, skola och hemmet, alltså kontorsarbete. Därför är dyr skrivmaskin ett ypperligt passande uttryck för dessa maskiner då det inte finns någon anledning fundera på dessa maskiner om tyngre jobb är vad man ska ha dem till.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Tja du ska du ha quad-core och quadro-grafik får du ju lov att köpa det, men förvänta dig inte att spela på de heller. För hemanvändare på Sweclockers för att köra Lightroom, lättare spel, redigera film, kompilera källkod och koda och annan produktivitet räcker Ultrabook fint. Du kan i princip köra alla spel i lägre inställningar om du har lite lägre krav om du går upp i grafik.

GT 650M är bland de mest valavvägda alternativen vi har bland bärbara, räcker inte det så rekommenderar jag faktiskt stationär. Då det är vad du kallar dyr skrivmaskin, vill du kasta paj så kanske den ska träffa rätt. Nu råkar ju för den delen även Clevos vara ganska begränsande till användningsområdet. Den enda begränsningen du egentligen har på ultrabooks är att du är begränsad till dual-corevarianter eftersom det är vad som erbjuds i U-serien. Företag köper självklart modeller som stödjer dockningsstation osv, som EliteBook Folio 9470m om de har lust att köpa något som förhåller sig till varumärket Ultrabook, de har t.o.m. vPro/AMT annars köper de vanliga ultraportabla och 14/15" maskiner för företagsbruk som inte behöver ha starkare hårdvara om du inte väljer det. Alternativ finns och Sweclockers bryr sig inte vilka som är Ultrabook-brandade eller inte. En sak många av de nyare ultraportabla brukar kunna ha är bättre skärmar/betraktningsvinklar också, och där finns det om än få alternativ som slår företagsmodellerna rätt stort. Du får nog se att det finns flera faktorer som intresserar Sweclockersläsarna. Sen får du kritisera specifika modeller hur mycket du vill, jag brukar också säga att de inte når fram och att de gör dåliga beslut. Har ingen anledning att generalisera över allt som råkar ha Intels 17W processorer och Intels trådlösa nätverkskort däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Tja du ska du ha quad-core och quadro-grafik får du ju lov att köpa det, men förvänta dig inte att spela på de heller. För hemanvändare på Sweclockers för att köra Lightroom, lättare spel, redigera film, kompilera källkod och koda och annan produktivitet räcker Ultrabook fint. Du kan i princip köra alla spel i lägre inställningar om du har lite lägre krav om du går upp i grafik.

GT 650M är bland de mest valavvägda alternativen vi har bland bärbara, räcker inte det så rekommenderar jag faktiskt stationär. Då det är vad du kallar dyr skrivmaskin, vill du kasta paj så kanske den ska träffa rätt. Nu råkar ju för den delen även Clevos vara ganska begränsande till användningsområdet. Den enda begränsningen du egentligen har på ultrabooks är att du är begränsad till dual-corevarianter eftersom det är vad som erbjuds i U-serien. Företag köper självklart modeller som stödjer dockningsstation osv, som EliteBook Folio 9470m om de har lust att köpa något som förhåller sig till varumärket Ultrabook, de har t.o.m. vPro/AMT annars köper de vanliga ultraportabla och 14/15" maskiner för företagsbruk som inte behöver ha starkare hårdvara om du inte väljer det. Alternativ finns och Sweclockers bryr sig inte vilka som är Ultrabook-brandade eller inte. En sak många av de nyare ultraportabla brukar kunna ha är bättre skärmar/betraktningsvinklar också, och där finns det om än få alternativ som slår företagsmodellerna rätt stort. Du får nog se att det finns flera faktorer som intresserar Sweclockersläsarna. Sen får du kritisera specifika modeller hur mycket du vill, jag brukar också säga att de inte når fram och att de gör dåliga beslut. Har ingen anledning att generalisera över allt som råkar ha Intels 17W processorer och Intels trådlösa nätverkskort däremot.

Du verkar ta det jag skrev som någon slags förolämpning. Jag förstår att du kan jättemycket om datorer men min poäng kvarstår, ultrabooks kostar mycket pengar per vad man kan göra med dem. Jag är för den delen inte fientligt inställd till dem, tvärtom är de ett steg i rätt riktning. Nu får du inte ta det som att det är Intel och deras varumärken jag prisar, utan tunna snygga maskiner som klarar vad de flesta konsumenter använder dem till. Men, du kan göra det mesta av de exemplen du tog upp på billigare maskiner utan relevant skillnad i upplevelsen, fast inte med samma stil såklart.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Pekskskärm och Windows 8 på en laptop, värdelöst..

Fast de ha du fel. "Vore de Windows 7 då är det värdelöst"

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Du verkar ta det jag skrev som någon slags förolämpning. Jag förstår att du kan jättemycket om datorer men min poäng kvarstår, ultrabooks kostar mycket pengar per vad man kan göra med dem. Jag är för den delen inte fientligt inställd till dem, tvärtom är de ett steg i rätt riktning. Nu får du inte ta det som att det är Intel och deras varumärken jag prisar, utan tunna snygga maskiner som klarar vad de flesta konsumenter använder dem till. Men, du kan göra det mesta av de exemplen du tog upp på billigare maskiner utan relevant skillnad i upplevelsen, fast inte med samma stil såklart.

Det var ju du som tog i, i ditt andra inlägg lite väl mycket. Inte så att jag fann något intresse eller någon poäng.

Ultrabooks och andra tunna datorer med vikt under 2.5kg finns i alla prisklasser och du betalar inte bara för chassit eller prestandan, utan det finns ju även de som vill ha en bättre panel t ex. Eller som hellre väljer en med SSD förinstallerat. Eller inte vill ha 1366x768. Eller inte vill ha TN-panel överhuvudtaget. Eller behöver dockningsstation som med Folion. Du tycker inte det är värt, men det betyder ju inte att datorerna är för dyra för prestandan. Upplevelsen skiljer sig stort om vi ska ta paneler som exempel. Det finns även tunna maskiner med Quad-core Ivy Bridge när man behöver processorprestandan. Det finns Ultrabooks från 3990:- inkl moms och uppåt. Med i5 3317U från ~4800:-. Med i7 3537U från ~6000:-.

Går vi till Enterprisemarknaden får du betala betydligt mer om du ska ha massor RAM, SSD, diskret grafik, bra panel osv och det är ju för den delen en jävla skillnad på att köpa en Asus Zenbook U500VZ (som finns utan Touch) och ett 4kg Clevo-bygge. Nu finns det dem som gillar halvdåligt byggda gaminglaptops så jag har ingen anledning att rage:a i varenda nyhet/tråd om sådana maskiner trotts att jag tycker det är slöseri. Nu finns det dem som inte behöver vara särskilt portabla och de som önskar att vara betydligt mer portabla. Dessutom går det att göra bättre maskiner av komponenterna än vad som görs så jag har ingen anledning att kalla delarna de består av värdelösa. Vill du inte ha en U-variant finns det dessutom möjlighet att själv konfigurera många av datorerna eller välja en variant av dem utan dessa.

På en datorsida kommer det publiceras datorer, både bra och dåliga nyhetsartiklar och mycket kommer vara rena pressreleaser. Så länge du är seriös får du säga hur bra det segment du nu förespråkar är när de postar grejer du gillar, annars är nog många fullt kapabla att själv utvärdera vad som intresserar dem eller inte. Vi ska inte ta en onödig diskussion till extremiteterna här. I övrigt menar du Asus Zenbook UX32VD inte Samsung UX32VG. GT 620M varianten som säljs i Sverige är däremot inte så intressant. Om det inte råkar vara den spelprestandan och den storleken man siktar på, och vill köra mekanisk disk. Den är ganska dyr även inom sitt segment med ULV-processorer. Det finns fler exempel och fler möjligheter hur som helst. HD8770M och Quad-core i7 som artikeln handlar om räcker till betydligt mer än lättare kontorsarbete eller delegeras till "snygg" skrivmaskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Men är det inte en laptop/touch som Windows 8 fungerar bäst på?

För plattor och en del hybrider är pek bra, faktisk det naturliga sättet att styra, men lika bra som det passar där, lika dåligt funkar det på traditionella laptops och stationära.

Sen är än så länge pekskärm en fördyrande faktor.

Windows 8 i sig är för min del ointressant också, tål inte det fula utseendet, samt 0 i användarvänlighet, men en o annan gillar ju det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Macke074:

Fast de ha du fel. "Vore de Windows 7 då är det värdelöst"

...för att?! Förstår inte på vilket sätt han skulle ha fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Det börjar ta sig.

Kan jag nu bara få en lightvariant med I5 istället samt ett dumpande av grafikkortet så kan det bli riktigt bra.
Behöver ingen I7 eller extern grafik för kontorsjobb men behöver 1080P upplösningen

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415