Seiki UHDTV med 4K-upplösning för motsvarande 10 400 kronor

Permalänk
Melding Plague

Seiki UHDTV med 4K-upplösning för motsvarande 10 400 kronor

Högupplösta tv-apparater med 4K-upplösning är inga billiga historier, men i USA säljs nu en modell för endast 1 299 dollar – motsvarande lite drygt 10 000 kronor inklusive moms.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skönt med lite vettigare priser! En ~36" IPS under 10k vore riktigt flott!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

Och vad exakt kommer jag kunna se på denna TV då?

Finns det filmer och spelare som är i 4K?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av brittaspjut:

Och vad exakt kommer jag kunna se på denna TV då?

Finns det filmer och spelare som är i 4K?

Pixels, pixels everywhere!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

hmm vart ligger haken?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Inaktiv

Givet köp!!!!!

Om jag nu hade haft lite pengar över...

Dold text
Permalänk
Medlem

10k är väl ändå inte dyrt för en 50" 4K tv ändå? Köpte mig nyligen en ny 46" för 9.5k

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nåt om dom nu kunde göra en datorskärm med samma upplösning med IPS/VA-panel så är det nog dags att slå till jag menar jag köpte min Eizo FlexScan HD2441W för runt 10K när den släpptes.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Man måste verkligen fråga sig var haken ligger. Undrar om det är någon slags interpolering eller om det verkligen handlar om 4k native.

Permalänk
Medlem

den kommer nog att kosta bra mycket mer om den kommer till sverige, då svenska affärer har såna jävla över priser jämnfört med resten av världen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk

damn dem gick ner i pris fortare en vad jag trodde

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Haken är att HDMI endast stödjer 30Hz just nu i den upplösningen så att köpa den för ngt annat än film är meningslöst. Ahh just det. Det finns ingen film i 4K att köpa heller.

Sen är det helt meningslöst på 50". Man måste sitta max 1m från en sån tv för att få ngn nytta av den högre upplösningen.

Permalänk

is enough?

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

vadå priset går upp med tull och moms etc, tycker ni har det rätt jäkla spot on med erat "ca 10400:-" efter 2% tullavgift och 25% moms
beror ju dock på vad frakten går på med tanke på att man måste momsa och tulla på den också :S (varför i helvete då Sverige?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

10k är väl ändå inte dyrt för en 50" 4K tv ändå? Köpte mig nyligen en ny 46" för 9.5k

Fast den tvn du köpte hade fyra gånger färre pixlar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Man måste verkligen fråga sig var haken ligger. Undrar om det är någon slags interpolering eller om det verkligen handlar om 4k native.

"Trots detta verkar det inte handla om någon budget modell," låter givande

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Detta kommer absolut få TV tillverkarna att ta sig en funderare på sin prissättning. Angående hur bra skärmen är vet vi ju inte förrän någon testat den så spekulationer blir överflödiga.
Bra att någon vågar vissa lite produkter som inte kostar som en bättre begagnad bil, nu hoppas man bara att tillverkningen av OLED kan komma igång med priser som är vettiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

This outstanding, ultra high definition HDTV brings your favorite movies, games, and shows to life with greater image quality and vibrant details in a whopping 3840 x 2160 resolution

vill bara peka ut att dom sa "ultra high definition high definition televison"

EDIT: vill också bara peka ut att det än så länger bara finns hdmi 1.4b vilcket betyder att du bara kan köra HDMI 4k i 30 Hz

Permalänk
Medlem

Kanske ska se till så HD blir mer vanligt och att det ingår i vanliga programpaket innan man satsar högre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av silentpower:

damn dem gick ner i pris fortare en vad jag trodde

ja, det var bara ett par timmar sedan sweclockers postade en 4k dataskärm som kostade 60000, och nu är dom redan nere i 10000.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Fast den tvn du köpte hade fyra gånger färre pixlar

Skickades från m.sweclockers.com

Det var ju det som var poängen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Nu börjar det likna nåt om dom nu kunde göra en datorskärm med samma upplösning med IPS/VA-panel så är det nog dags att slå till jag menar jag köpte min Eizo FlexScan HD2441W för runt 10K när den släpptes.

Du glömmer att du måste köpa typ 2 titan för att inte få bildspel i typ alla spel vid den upplösningen...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Fast den tvn du köpte hade fyra gånger färre pixlar

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, den har en fjärdedel så många pixlar eller 0.25 gånger om man är fast vid det.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Nej, den har en fjärdedel så många pixlar eller 0.25 gånger om man är fast vid det.

Nu ska vid inte vara sådana

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur mycket material finns det tillgängligt i den här upplösningen då? Några TV-kanaler någonstans i världen som sänder på den här upplösningen? Blu-rayspelare som klarar det?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Ja! Trevligt att se. Inte för att jag har behov av eller råd till en ändå, men det är trevligt att se sådana saker trilla ner till konsumentprisklass.

Skrivet av Cyberhof:

Nu börjar det likna nåt om dom nu kunde göra en datorskärm med samma upplösning med IPS/VA-panel så är det nog dags att slå till jag menar jag köpte min Eizo FlexScan HD2441W för runt 10K när den släpptes.

Precis min tanke! IPS datorskärm med denna upplösningen för det priset hade minsann inte varit fel. Då hade jag nog varit tvungen att börja spara, för en sådan vill jag ha.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Sjukt att snart är 4k här och tv-marknaden i Sverige har fortfarande inte börjat leverera bra 1080p.. Någon som vet ifall Bluray kommer kunna köra 4k eller kommer det behövas ett nytt fysiskt format?

Permalänk
Medlem

Dem där 120Hz hade man kunnat utnyttjat dom om man haft en dvi anslutning?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Sjukt att snart är 4k här och tv-marknaden i Sverige har fortfarande inte börjat leverera bra 1080p.. Någon som vet ifall Bluray kommer kunna köra 4k eller kommer det behövas ett nytt fysiskt format?

Vet iallafall att PS4 ska kunna spela upp Bluray i 4k

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läste någonstans för någon dag sedan att den bara klarar 30Hz? Kanske inbillar mig?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850