Microsoft arbetar på "smart klocka"

Permalänk
Melding Plague

Microsoft arbetar på "smart klocka"

Det är inte enbart Apple och Samsung som sägs arbeta på smarta klockor. Även Microsoft utvecklar en liknande produkt, uppger Wall Street Journal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Floppidiflop!

Permalänk
Medlem

Hoppas att den inte är så ful som de andra smarta klockorna. Hittills har alla sett ut som plastleksaker.

EDIT

Permalänk
Medlem

Ja om det finns något vettigt man kan göra med den förutom att kolla klockan som man har nytta av och att den inte kostar skjortan så why not.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

De förstorar telefonerna så mkt att man msåte ha handväska för att få med dem.
Sen slänger de in ngt helt ointressant som en klocka med fler funktioner. Vad ska man göra på en sån microgrej? Surfa? Ringa? Lyssna på musik är det som jag kan se att det skulle fungera till.

Näe släpp hellre smartphones med max 4 tums skärmar så de kan få va kvar i fickan.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de kunde sluta att ständigt förstora mobilerna i stället för att skapa klockor till dem som inte trivs med en minisurfplatta i fickan.

Permalänk
Medlem

Gäsp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar min Pebble

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Inaktiv

alla arbetar på smarta klockor plötsligt, VAFAN... jag som försökt tillverka en i wellpapp och läskburkar

Permalänk
Medlem

Coolt om man kan koppla ihop den med sina andra Windows produkter.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Tycker att det borde vara som ett brett armband gjord av en sån där vikbar skärm, med lite olika info som typ notifikationer, klocka, news feed, kalender osv..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend

Jag kan köpa hela konceptet under EN förutsättning: Batteriet. Om jag måste ladda den varje dag/en gång i veckan passar det inte som en klocka imo.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Entusiast

Jag kan helt klart tänka mig en smart klocka om den ser hyfsat snygg ut och inte kostar skjortan. Det var många år sedan jag slutade med armbandsur eftersom jag ändå hade klocka på telefonen. Förr var det ju bara att dra upp telefonen så såg man tiden. Nu börjar det bli segt att dra upp telefonen och trycka på en knapp för att väcka skärmen. Hade varit najs med en klocka som kan visa lite enkla notifikationer så jag slipper gräva upp telefonen för att se om det var mail eller sms som vibrerade. Men allt hänger på design och pris.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag bär klocka för att det är "snyggt", tror inte detta är något jag skulle använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Coolt om man kan koppla ihop den med sina andra Windows produkter.

"Watch WinRT operate seamlessly on your watch"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Frågan är hur det är tänkt att den ska användas. Har lite svårt att se användningsområdet. Jag tror personligen att en sådan liten skärm är för liten för att vara något att ha vad gäller feeds etc, kanske fungera i viss utsträckning t.ex mötespåminnelser och väldigt korta ribriker. Att skilja på sms/mail etc är ju inte svårt direkt från mobilen, bara byta ljudsignal för vad som gäller för vad etc. Klocka, musikspelare som ngn nämnde kan jag tänka mig fungerar. Men det måste finnas mer annars så kommer produkten dö ut fort.

Kanske de kan integrera betalningstjänst direkt till klockan, så man bara håller upp den likt en magnetknapp kanske... Möjligtvis någon slags röstkontroll som är kopplad med bt eller liknande till din mobil så du kan skicka mail direkt därigenom.

Det finns nog en hel det områden man inte tänker på dock, ska bli intressant att se om de kan trolla fram någon nytta ur något så meningslöst.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd

Så man ska ha en desktop, laptop, mobil, platta, glasögon och klocka?

Det blir lite väl mycket.
Less is more.
Orka packa runt på allt sånt, det blir bara tungt, trassligt och jobbigt.

Det är inte du som äger dina saker, det är sina saker som äger dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Så man ska ha en desktop, laptop, mobil, platta, glasögon och klocka?

Det blir lite väl mycket.
Less is more.
Orka packa runt på allt sånt, det blir bara tungt, trassligt och jobbigt.

Det är inte du som äger dina saker, det är sina saker som äger dig!

Japp! Och glöm inte att "mata" dem med ström lite då och då annars kanske de blir elaka och förstör ditt liv eller får dig att hoppa ut för ett brant stup...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av rektor:

Så man ska ha en desktop, laptop, mobil, platta, glasögon och klocka?

Det blir lite väl mycket.
Less is more.
Orka packa runt på allt sånt, det blir bara tungt, trassligt och jobbigt.

Det är inte du som äger dina saker, det är sina saker som äger dig!

Ja, mobil, glasögon och klocka är jättejobbiga att bära runt på och det är det ju aldrig någon som gör, inte alls.

/Sarcasm...

Varför skulle man bära runt på sin desktop om man har en laptop?

Bär man med sig sin laptop bär man antagligen inte samtidigt runt på sin tablet, dock är oftast ingen av dem särskilt jobbig att bära runt på.

Tekniken går framåt och folk klagar, det är lite sorgligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Någon Gustav Becker är det inte. Det ska vara en mekanisk klocka. http://forum.tradera.com/gustav-becker-klockor-vaggur--auktio...

Permalänk

Alltid kul med mer konkurrens men jag hade hellre tagit en smartklocka från Google!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Detta är nog en sån där "generationsgrej", och jag tillhör den gamla generationen....

Jag ser ingen som helst nytta med att bära runt på en sådan klump på armen.
* Kommer att slå emot precis allt när man går runt med den
* Hur ser en sådan ut på armen om man bär kläder som sitter åt i handleden?
* Kan jag bada/dyka med den?
* Vad gör den förutom visa tid och datum?
* Batteritid? (en klocka klarar sig väl ett par månader åtminstonde, jag förväntar mig ingen drastisk försämring på den aspekten)

Personligen tycker jag att den ser ut som förra generationens mobiltelefon fastsatt med dubbelhäftande tejp...

Men som sagt, den är nog inte framtagen med min generation som målgrupp.

Permalänk
Medlem

Kvalar konceptet in här kanske:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Detta är nog en sån där "generationsgrej", och jag tillhör den gamla generationen....

Pssst. Everybody grows old but growing up is optional.

Permalänk
Medlem

Ska vi ha Windows Watch 8 då eller? Nej, tack Microsoft, jag tycker att det räcker med fula appar i helskärm på dom andra enheterna redan.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag kan mycket väl tänka mig en smartphone som är kompatibel med min SSGS2 android.
På jobbet måste jag ha telefonen i benfickan på jobbarbyxorna och det är lätt att missa ett samtal då (jobbar i bullrig miljö).

Kan man med en snabb titt på klockan se om det ringer eller man får ett sms så vore det smutt

Önskvärt är ju också att kunna byta låt samt höja sänka volymen.
Kanske en enkel mediainfo som scrollar förbi vid knapptryck.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag ser hellre en klocka än ett par glasögon. Ok, glasögon kanske kan få in mer info, men grymt drygt att bära om de ser förjävliga ut, det krävs mer av designen. En klocka behöver också det men inte lika mycket. Ladda klockan behöver inte vara ett bekymmer om det finns en smart klickfunktion likt den på Surface (magnet). Jag ser inga problem mad att bära omkring på saker. Mobilen kan ersätta plånbok och nycklar (även klocka skulle kunna detta). Annars har man ju T.ex hörlurar m.m. Så vi är ganska vana med att bära på saker.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Så man ska ha en desktop, laptop, mobil, platta, glasögon och klocka?

Det blir lite väl mycket.
Less is more.
Orka packa runt på allt sånt, det blir bara tungt, trassligt och jobbigt.

Det är inte du som äger dina saker, det är sina saker som äger dig!

Hur ofta packar du och bär runt din desktop?

Sedan är glasögon och klocka redan standard saker för miljoner av människor sedan årtionden tillbaka. En digitalisering kommer endast att bli ett evolutionärt steg åt sidan. Mobiler idag är på väg att bli mer lika plattor och plattor drar åt laptop hållet. Sedan har vi det omvända att laptops är på väg mot en mobilare framtid.

Det verkar konvergera mot ultra mobilt i bakhuvudet.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

vem fan har armbands ur 2013?

klockan ligger ju alltid i höger framficka.

armbandsur var inne när telefonerna var stora som tegelstenar dvs 80-90 talet.

eller vänta nu...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

"We see growing demand for wearable gadgets as the size of the smartphone has become too big to carry around. A smart watch that is compatible with a smartphone and other electronics devices would be attractive to consumers."

Utan tvekan har de rätt, men kanske har Google glasses tagit ett annat grepp som gör armburna informationsförmedlare mindre relevanta i framtiden.

Jag har haft några SonyEricsson MBW-150 och hade så haft än idag om inte OLED-skärmen dog. Skärmarna gav upp. Inte av användning, utan från produktionsdatumet då det inte var säkrade mot den fukt som naturligt bärs genom luften(!). Det var ju synd, för annars hade SonyEricsson den goda smaken att lansera en konventionell klocka kombinerat med en liten OLED-skärm.

Skärmen räckte till, och med 3:e partsprogramvara hade jag 40-talet funktioner, bl a diskret se vem som ringde, se rubriker i inkommande mail och SMS i löptext, styra musikspelaren, tidtagarur, countdown timer, larm inför möten, svensk text, etc.

Perfekt vid ratten med headset i örat för att identifiera inkommande samtal. Utmärkt i möten. Dessutom missar man inte samtal när det vibrerar på handleden. Om man inte kör HD eller Ducati förstås. Jag gav en till min sambo - aldrig mer missade samtal där heller.