Windows 8.1 "Blue" kan låta användaren starta direkt till skrivbordet

Permalänk
Melding Plague

Windows 8.1 "Blue" kan låta användaren starta direkt till skrivbordet

I nästa version av Windows kan Microsoft ta större hänsyn till skrivbordsanvändare. Ledtrådar pekar mot möjligheten att hoppa över Modern UI och starta upp direkt till skrivbordet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Blir kanske ett köp då

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Bra att dom inser sina misstag iaf.

Permalänk
Skäggig legend

Och sen en startknapp i standardutförande så slänger jag in pro jag har på skiva hemma.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Bravo! men jag stannar kvar på 7:an

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Hedersmedlem

Fortsätter de med dessa små förbättringarna så blir det nog aktuellt med en uppgradering från Win7.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Ett steg närmare ett användbart OS då.
Dock ett 100 meters lopp innan dom hittar tillbaka till sin ursprungliga bra design.

Tyvärr så kommer nog "8.1" att kosta pengar (ni hörde det här först !).

Permalänk
Medlem

Helt klart på tiden men väljer nog ändå att stanna kvar på 7an ett bra tag till. Konkurs för utvecklarna av Start 8 och liknande?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Trevligt, ett klick på Windowsknappen mindre för att komma igång då.

Permalänk
Medlem

Tar sig lite, kan dom bara sen kasta ut modern ui helt och hållet så kommer den göra succe.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

usch vad härligt det skulle va

Permalänk
Medlem

Nu skall dom bara ge möjligheten att använda den traditionella startmenyn så ingen tvingas till det ena eller det andra.

Windows 8 börjar faktiskt se lockande ut. Saknar som sagt bara den gamla startmenyn.
Sitter med två licenser till windows 8 hemma så hade vart skoj om man haft lust att använda dom XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ett steg närmare ett användbart OS då.
Dock ett 100 meters lopp innan dom hittar tillbaka till sin ursprungliga bra design.

Tyvärr så kommer nog "8.1" att kosta pengar (ni hörde det här först !).

Med reservation för att du är ironisk, men jo klart det kommer kosta pengar... Blir knappast nån uppdatering för befintliga användare av Win8 utan en uppgradering som kostar (om än kanske inte så mycket). MS har väl sagt att de lite skall byta affärsmodell och sluta med att stora uppdateringar i form av "service pack" utan mer fokusera på att släppa en ny version av Windows årligen?

Permalänk

Säger som många andra, börjar allt mer bli lockande med en uppgradering till W8.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk

Kul! Nu är det bara startknappen kvar! Kanske blir ett W8 köp endå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Med reservation för att du är ironisk, men jo klart det kommer kosta pengar... Blir knappast nån uppdatering för befintliga användare av Win8 utan en uppgradering som kostar (om än kanske inte så mycket). MS har väl sagt att de lite skall byta affärsmodell och sluta med att stora uppdateringar i form av "service pack" utan mer fokusera på att släppa en ny version av Windows årligen?

Så jäkla fånigt! Kommer de ta fullpris (1000kr)? Eller uppgraderingspris (500kr)? Hoppas mer på hundringen eller så.
Tur att jag betalade 179kr för mitt Win8

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Med reservation för att du är ironisk, men jo klart det kommer kosta pengar... Blir knappast nån uppdatering för befintliga användare av Win8 utan en uppgradering som kostar (om än kanske inte så mycket). MS har väl sagt att de lite skall byta affärsmodell och sluta med att stora uppdateringar i form av "service pack" utan mer fokusera på att släppa en ny version av Windows årligen?

Jag var inte ironisk tyvärr =).
MS har ju kopierat hela konceptet från apple och skrämmer bort de flesta användarna på köpet.
Dom användarna som är villiga att betala för bugfixar gör redan det då dom sitter på OSX.
Och dörren är numera vidöppen för apple nu att kliva in med nån stor OEM deal och släppa sitt OS billigt och på bred front.

Enda anledningen att W8 faktiskt säljer överhuvudtaget är att det bundlas med i princip alla nya datorer vare sig köparen vill det eller inte.
Och det kostar en massa pengar/tid att återställa, vilket de flesta saknar kunskap för.

Permalänk
99:e percentilen

När jag ser Windows 8 och den totala avsaknaden av Startknappen känns det som att den fortfarande håller på och laddar GUI:t eller att det är trasigt. Det ska vara en Startknapp där, men det är inte det.

Sen undrar jag varför alla helt plötsligt verkar så sugna på ett helt platt, enfärgat, rektangulärt, simpelt GUI som det i Windows 8. (Det är dock inget jag kritiserar, men jag skulle gärna vilja veta fördelarna med det.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Tar sig lite, kan dom bara sen kasta ut modern ui helt och hållet så kommer den göra succe.

Håller med helt. Finner ingen mening med att ha det till datorer, särskilt inte stationära.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Det var på tiden, dock underligt att MS inte insett och implementerat detta redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om man hade kunnat disabla pekskärmsskiten(babian-menyn). Hoppa till desktop är bara en ful-ösning!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Revolution!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

När jag ser Windows 8 och den totala avsaknaden av Startknappen känns det som att den fortfarande håller på och laddar GUI:t eller att det är trasigt. Det ska vara en Startknapp där, men det är inte det.

Sen undrar jag varför alla helt plötsligt verkar så sugna på ett helt platt, enfärgat, rektangulärt, simpelt GUI som det i Windows 8. (Det är dock inget jag kritiserar, men jag skulle gärna vilja veta fördelarna med det.)

Fördelarna finns där (för MS, inte för konsumenterna).
MS vill ha ett gemensamt utseende mellan alla sina platformar (xbox, telefoner, plattor och desktops).
Men tyvärr så fungerar bara ett "plattifierat" UI på just små handhållna skärmar eller via handkontroll.
På en riktig dator blir det enbart ett frustrerande slöseri med skärmutrymme.

Utöver det så måste dom ha rökt på nåt enormt när dom pushar så hårt för "appar" på desktops.
Vi har redan "appar" men vi kallar dom för "program" istället.
OK att dom tycker att man skall kunna dela "appar" mellan alla sina leksaker, men släpp då en "app" plattform istället för att göra det till en dominerande del av OS'et.

Permalänk
Medlem

Som många brukade säga, "7 is vista done right". Kanske det upprepar sig.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Jag var inte ironisk tyvärr =).
MS har ju kopierat hela konceptet från apple och skrämmer bort de flesta användarna på köpet.
Dom användarna som är villiga att betala för bugfixar gör redan det då dom sitter på OSX.
Och dörren är numera vidöppen för apple nu att kliva in med nån stor OEM deal och släppa sitt OS billigt och på bred front.

Enda anledningen att W8 faktiskt säljer överhuvudtaget är att det bundlas med i princip alla nya datorer vare sig köparen vill det eller inte.
Och det kostar en massa pengar/tid att återställa, vilket de flesta saknar kunskap för.

Nu ljuger du här. Det finns folk som gillar win 8. Jag själv köpte Win 8 då jag tycker det är en klar förbättring mot windows 7 på de flesta plan. Jag tycker inte Metro är bättre än startmenyn, men jag tycker det är lika bra. Startmenyn var ju inte det mest optimala heller direkt. Det finns många förbättringar som win 8 gav som gör det riktigt bra gentemot win 7.

Hur man ens kan bry sig om avsaknaden av startknapp förstår jag inte. Fungerar lika bra nu som innan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Svensktiger:

Tyvärr så kommer nog "8.1" att kosta pengar (ni hörde det här först !).

Det går dock emot vad som tidigare sagts...

Citat:

Windows Blue väntas hitta ut under hösten och Microsoft sägs överväga att släppa det hela som gratis uppdatering – i praktiken ett servicepaket till Windows 8.

http://www.sweclockers.com/nyhet/16741-windows-blue-build-936...

OnT: Hoppas på att det släpps innan ens MSDNAA försvinner, ifall det nu skulle kosta pengar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Trevligt, man kanske ska installera detta når det kommer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Ett fall framåt. Men kommer inte start-menyn tillbaka så kan de glömma mig på Windows 8.

Ser framför mig ett trist scenario där Microsoft slår på stora PR-trumman och skriker
"Now we have listened a lot to our customers demands and we have improved Windows 8 to be even better. You may now start directly to the desktop!!! (Good luck finding the setting for it though - It's even harder than turning the computer off, hahaha!")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det går dock emot vad som tidigare sagts...

http://www.sweclockers.com/nyhet/16741-windows-blue-build-936...

OnT: Hoppas på att det släpps innan ens MSDNAA försvinner, ifall det nu skulle kosta pengar.

Man kommer sakna msdnaa.. Angåend priset har det ju diskuterats jättelänge, så det var knappast här vi hörde det först;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

Skulle vilja länka videoklippet på en överraskad hamster(Kan reta upp reglerna) men ni förstår bilden hur min reaktion var när jag läste nyheten.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH