Funny or Die gör parodi om Steve Jobs liv

Permalänk
Melding Plague

Funny or Die gör parodi om Steve Jobs liv

Skådespelarna Justin Long och Jorge Garcia spelar huvudrollerna i filmen Isteve, en skruvad långfilm om Apple i allmänhet och Steve Jobs i synnerhet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Shiat, inget ljud på jobbdatorn. Undrar om det blir flame nu?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Nog lär det bli flame, men kul att folk tar initiativ och gör lite parodier på detta som man gör med allt annat

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Det kan inte bli värre än den här.

Permalänk
Medlem

Måste ses parodier är något jag uppskattar verkligen.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Det där kan nog bli rätt kul!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Shiat, inget ljud på jobbdatorn. Undrar om det blir flame nu?

Inget ljud, 70-talet ringde?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Nog lär det bli flame, men kul att folk tar initiativ och gör lite parodier på detta som man gör med allt annat

Frågan är om det blir Napalm flame eller tändsticks flame? Båda sidorna bör väl kunna se humorn i det hela hoppas man

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Den kanske är rolig fast ärligt talat så tycker jag att det är ganska omoraliskt att göra en parodi på en ganska nyligen avliden man.

Och nej. Jag gillade ej Jobs och jag gillar heller inte Apple fast respekt för döda människor det har jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Inget ljud, 70-talet ringde?

Nja, sitter i ett kontorslandskap där högtalare är banlysta. Har vanligen en bärbar och då kan jag använda mina hörlurar med kort sladd. nu sitter jag vid en stationär som hänger under bordet. Har ingen störe lusta att krypa på alla fyra i en kvart och snegla upp på skärmen

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Tycker synd om Wozniak när man ser det detta

Permalänk
Medlem

Känns inte som någon parodi...har sett 10 min, och skulle snarare kalla det en biografi med komediinfluenser

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Det roliga är ju att det här troligen kommer vara den bästa filmen om Steve Jobs... Hahaha...
Den är ju definitivt bättre än filmen med Kutcher i alla fall.

Den här ska ses sen!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Hjälpsam

Underhållande biografisk tolkning med mycket sanning mellan raderna.

Jag uppskattade den väldigt mycket, både fniss och info. Plockade upp en del Jobs facts som jag inte visste tidigare (när man käll-kollade).

Lite putt på hur Commodore framställs dock

Rekommenderas!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felix:

Det roliga är ju att det här troligen kommer vara den bästa filmen om Steve Jobs... Hahaha...
Den är ju definitivt bättre än filmen med Kutcher i alla fall.

Den här ska ses sen!

Och det vet du eftersom du fått en förhandsvisning av den först av alla i hela världen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Tja såg igenom den just nu, tyckte det snarare handlade om en hyllning snarare om parodi på Steve jobs. Vist mycket komedi inslag och narr av många stora spelare på den tiden, Inklusive Bill gates men ser det fortfarande som en hyllning.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Vem var blonda Dell killen, Michael Dell? :S

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Avstängd

hehe rätt så kul såg igenom den på jobbet nu, ska väl snart ta lunch o börja jobba lite på riktigt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Det roliga är ju att det här troligen kommer vara den bästa filmen om Steve Jobs... Hahaha...
Den är ju definitivt bättre än filmen med Kutcher i alla fall.

Den här ska ses sen!

Oh, hur fick du tag på den?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Jag inser parodin, men jag gillar inte porträtteringen av Woz som överviktig i alla skeenden av livet.

Permalänk
Medlem

Inte OK att göra detta om steve jobs men hitler går hem på youtube?

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Tyckte den var rätt kass.
Inte mycket "parodi" direkt om man förväntar sig det.

Är filmen med Ashton sämre än denna så är det riktigt illa.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det kan inte bli värre än den här.
http://www.youtube.com/watch?v=3rOiXeKaUUM

Skrivet av Jilted:

Oh, hur fick du tag på den?

Misstänker det är denna?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

Har nu kollat igenom denna och ser ingen större humor i den, Pirates of Silicon Valley hade mer humor trots att det var en drama

Skrivet av korvjohn:

Inte OK att göra detta om steve jobs men hitler går hem på youtube?

Och du ser absolut ingen skillnad på Hitler och Steve Jobs som person, antal år som bortgången etc.?!

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Entusiast

Kan inte gå in på funnyordie.com här på jobb för uppenbarligen klassas det som en porrsite enligt företaget.

Deviantart å andra sidan... Där kan man gladeligen traska in på artistic nude sektionen, hämta chefens handkräm och en toarulle, så har man eftermiddagen räddad

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Den kanske är rolig fast ärligt talat så tycker jag att det är ganska omoraliskt att göra en parodi på en ganska nyligen avliden man.

Och nej. Jag gillade ej Jobs och jag gillar heller inte Apple fast respekt för döda människor det har jag.

Jag tycker nog snarare det är en ära och en hyllning. Även om det är en parodi. Förutsatt att den inte är helt smaklös.

Permalänk
Medlem

Som en utdragen SNL-sketch.... lågbudget och inte speciellt kul, inte ens med gästkändisar...
Undrar dock om Jobs verkligen tog syra med Billy Corgan xD

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av B.Burns:

Som en utdragen SNL-sketch.... lågbudget och inte speciellt kul, inte ens med gästkändisar...
Undrar dock om Jobs verkligen tog syra med Billy Corgan xD

Det betvivlar jag dock eftersom Jobs experimenterade med droger på 70-talet och Billy Corgan är född -67

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Hedersmedlem

Apple datorer var dyra och trista när det begav sig medan Commondore gav oss billiga roliga datorer så varför de visas som onda kan man fråga sig...

Kan de medvetet ha blandat ihop dem med IBM tro?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

Apple datorer var dyra och trista när det begav sig medan Commondore gav oss billiga roliga datorer så varför de visas som onda kan man fråga sig...

Kan de medvetet ha blandat ihop dem med IBM tro?

Så mycket billigare var de inte

Apple I: 666,66 USD

Commodore
PET 4 KiB : 595 USD
PET 8 KiB : 795 USD

Commodore PET var i iofs samtida med Apple II

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!