Nio USB-minnen med Superspeed

Permalänk
Melding Plague

Nio USB-minnen med Superspeed

Det vankas semestertider och givetvis ska filerna hänga med på resan. SweClockers sätter tänderna i nio olika USB 3.0-minnen med 16 GB lagringsutrymme.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
99:e percentilen

In before rage mot USB-minnen och propaganda för molnet.

Men nej. USB-minnen forever! <3

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjukvaran ställs in på att använda helt slumpmässig data, alltså inte endast 1:or eller 0:or.

Eh va?

data = 1:or och 0:or

slumpmässig data = slumpmäsigt 1:a / 0:a

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

USB-minnen är högst aktuella. Dropbox och liknande kan vara praktiskt, men för större filer och liknande (Till exempel alla bilderna från en 16 GB kamera) går inte att hålla på att ladda upp och ner med ADSL...

Jag köpte två stycken (På rad) av Corsairs blåa Voyager 3.0 minnen, båda vilka dog efter en vecka med ytterst sparsam använding :/ Sedan fick jag ett Kingstong minne istället som fungerar prima sedan dess (Ca förra hösten)

P.S Kul 'stresstest' av Stealth-minned

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Eh va?

data = 1:or och 0:or

slumpmässig data = slumpmäsigt 1:a / 0:a

Programmet kastar in en 2:a då och då för att lura minnepinnen

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Sony?:

Eh va?

data = 1:or och 0:or

slumpmässig data = slumpmäsigt 1:a / 0:a

Det blir fel när man skriver det så, jag ändrar för att inte förvirra. Mjukvarumässigt har CDM ett läge för endast 0 eller endast 1 om och om igen vilket gör datan lättkomprimerad, det är vad som avses. Givetvis är all data även i slumpmässigt läge lagrad som 1 eller 0, dock i mer oordnat format.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
ASUS Nordic

Mycket trevligt test och alltid uppskattat med video!

Är testerna utförda med UASP (USB Attached SCSI Protocol)?

EDIT: Läste nu att ni kör native Intel via PCHn.

Permalänk
99:e percentilen
Citat:

Den har varit nere i vatten, den har kastats ut från ett fönster, vi har slagit på den med en hammare ... och sparkat iväg den.

Guld!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Skönt med en liten enklare och snabbare recension där syftet inte kanske är att kora någon direkt vinnare eller dela ut utmärkelser. Lite skönt avslappnad, men seriös konsumentinformation helt enkelt. Stort plus för videon dessutom!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Randomtestclockers

nämen detta uppskattas då jag läng har funderat på att införskaffa mej ett till USB minne

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tur ni hade med Reprisen, kunde inte tro mina ögon vid första anblick!

Permalänk
Medlem

Trevligt och roligt att ni testar USB-minnen!

Fortsätt att testa ovanliga komponenter och saker!

Själv behöver jag inget USB-Minne.

Har beställt en extern 2.5 hårddisk med USB 3.0 1TB.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Haha, detta påminner mig om sexualkunskapen på högstadiet! Vet inte varför, men fick den där awkward känslan när de trycker och klämmer på minnena...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Konsolgrävare

Kingston DT HyperX Predator 512GB skaffar jag inga problem....eller? 240 MB/s (läs) 160 MB/s (skriv) knasigt snabb!

kostade lite för mycket för mig så skaffade Corsair Flash Voyager GT 32GB som har 220 MB/s (läs) 55 MB/s (skriv) den borde vara snabbare än SanDisk Cruzer Extreme 32GB som har 190 MB/s (läs) 55 MB/s (skriv).

Hoppas man har gjort ett bra köp!

kanske man borde skaffat SanDisk Cruzer Extreme 32GB eftersom 16 gb versionen klådde Corsair Flash Voyager GT 16 gb versionen. Men Corsair Flash Voyager GT 32 gb versionen hade snabbare skriv hastighet så tror jag valde rätt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Lite märkligt ändå att det kan skilja så pass mycket mellan modellerna.

Permalänk
Medlem

Härligt med lite stryktålighetstester igen ... Har saknat det sedan Plextorbrännaren testades på den gamla blå tiden.

Kul test, även om det inte kom mig personligen till gagn utöver underhållningsvärdet. Sitter på en Voyager GT-sticka (32GB) som jag köpte för några månader sedan, och den lär nog täcka upp mina behov för åtskilliga år framöver.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

åå tears of steel

Permalänk
Medlem

Uhm, vad det gäller vattentäthet så tror jag det är en ganska overrated funktion, jag kör de där svarta nyckelrings minnena man kan köpa på inet (16gb för 99kr) och jag glömmer alltid det i byxfickorna när jag tvättar de, har nog blivit tvättat sådär 5 ggr nu och funkar fortfarande felfritt.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Var är Skrivhastighetestesten ? För mig betydligt mer intressant än läs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Trevligt och roligt att ni testar USB-minnen!

Fortsätt att testa ovanliga komponenter och saker!

Själv behöver jag inget USB-Minne.

Har beställt en extern 2.5 hårddisk med USB 3.0 1TB.

USB-minne ovanliga?! ...och är inte en extern hårdisk samma sak som ett USB-minne fast förstorat?!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Twilighter:

Var är Skrivhastighetestesten ? För mig betydligt mer intressant än läs.

tryck på pilarna!

http://www.sweclockers.com/recension/16837-nio-usb-minnen-med...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Ett kult test, dock så skulle jag vilja veta hur dessa minnen hanterar usb portar som sitter väldigt nära varanda. Ex Corsairs Voyager. Vissa laptopar, och inte bara bärbara datorer, har usb portarna otroligt nära varandra. Jag har stött på problem när jag haft båda portarna upptagna, varav ett var ett äldre usbminne. Det var såpass brett efter själva kontakten, att det inte kunde sitta helt rätt, och resulterade att i vissa fall, så upptäcktes inte minnet helt enkelt.

Jag hoppas att ingen kommer med en kommentar som säger, "men man kan väl frigöra den andra usb-porten så länge". Visst kan man oftast göra det, men inte alltid. Ibland så har man faktiskt inte den möjligheten, ex program som kräver en usbsticka som även fungerar som inloggning/avkryptering. Har då datorn endast två usbportar som är bredvid varandra, så kan man inte göra detta, då programmet konstant kräver tillgång till stickan.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Intressant test. Man blir ju nyfiken på hur hastigheterna förändras om man hoppar till 32GB, 64GB eller mer.

Permalänk
Avstängd

Kollade precis på testet och måste bara påpeka att Corsair Flash Voyager GT visst tål att dränkas så länge "hatten" är på, tappade ner mitt i en kopp kaffe när jag hade det i fickan och skulle ta upp det och det fungerar felfritt

Permalänk
Medlem

Jag köper ett Sandisk Cruzer Extreme!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Sandisk är att lita på som vanligt ! Mycket nöjd med deras Extreme minneskort i övrigt.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Entusiast

Trevligt med sådana här avslappnade tester, flera tack!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

USBClockers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Min fru gick just förbi och undrade om jag tjuvstartat en fredagspanel och när jag sa att ni bara testade USB minnen och att det var "fel" vecka för fredagspanel så asflabbade hon, det bjuder vi väl på mer sådana här videos!

Permalänk
Medlem

Mitt första minne, på då fantastiska 64 MB, hade nyckelringsfäste i korken. Resultatet var att korken fortfarande ligger i ett skåp, men minnet var borta efter en vecka.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician