Spelveckan: EA kniper Star Wars, The Sims 4 och Wolfenstein i antågande

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: EA kniper Star Wars, The Sims 4 och Wolfenstein i antågande

Efter nedläggningen av Lucas Arts tar EA Games över licensen för Star Wars i spelvärlden. Dessutom blir det en omstart av Wolfenstein – spelet som drog igång FPS-genren på allvar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fifa Wars fick mig att garva i vilket fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett BattleFront 3 av DICE, blir ett till BF3 i så fall då.
Ang. WoW så är man knappast förvånad. Spelet är ju inte långt ifrån 10 år nu.

Permalänk
Medlem

Cubeworld så fruktansvärt intressant ut! 16-bitars rollspel i 3Di MMO-tappning!

Hittat deras forum. det är denna som är den "officiella" sidan.

http://cubeworldforum.org/index.html

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Jag vill bara säga att grafiken till den här storyn är fantastisk. Om den riktiga postern för Star Wars ser ut så där blir det en garanterad hit.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Inaktiv

Sims 4 + alla DLC!!! Självklart köp!!

...eller kanske inte...

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Sims 4 + alla DLC!!! Självklart köp!!

...eller kanske inte...

Dold text

Vad i hela ?! 6499:- ?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Sims 4 + alla DLC!!! Självklart köp!!

...eller kanske inte...

Dold text

Konsekvenserna av att 12-åriga fanboys stödjer EA:s DLC-system.

Inb4 folk får betala 20k för 20st DLC som egentligen skulle varit inkluderat i 5st spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Konsekvenserna av att 12-åriga fanboys stödjer EA:s DLC-system.

Inb4 folk får betala 20k för 20st DLC som egentligen skulle varit inkluderat i 5st spel.

Död åt all DLC. Ge oss riktiga expansionpacks så som Blizzard alltid har gjort med StarCraft. Brood War samt Heart of the Swarm är riktigt svåra att klaga på.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Sims 4 + alla DLC!!! Självklart köp!!

...eller kanske inte...

Dold text

Sims 4 och samtliga explosioner. WTF? Får man med bomber? Helt klart ett givet köp då

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Sims 4 + alla DLC!!! Självklart köp!!

...eller kanske inte...

Dold text

LOL. Explosioner.

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwordSoldier:

Sims 4 och samtliga explosioner. WTF? Får man med bomber? Helt klart ett givet köp då

Skrivet av Liquid2:

LOL. Explosioner.

"Sims 4 grundspelet med samtliga kommande explosioner och en simstastic överraskning."

Hahahaha! Ja, ibland blir det allt lite fel

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Att nya wolfenstein inte får MP är för mig ett praktskott i foten. RtCW och ET är ju synonymt med det, så jag hoppas (för deras egen skull) att de har ett ess i rockärmen som vi inte vet om. Men och andra sidan, är de inte kapabla att kopiera de två spelens MP så kvittar det. Dessutom bevare mig för MP som är f2p och har microtransaktioner!

Permalänk
Medlem

Köpte den här Humble Bundle'n också. De burkar välja ut riktigt bra spel och det är ett stort plus att de är DRM-fria, till skillnad emot Origin.

Tråkigt att man ska behöva lägga ner mellan 1-5 minuter på att ansluta till en BF3-server, bara för att EA's Origin tror att man inte är inloggad på deras konto. Hela systemet är så genomruttet, varför försöker inte spelet att logga in mig istället för att bara medela "You were disconnected from EA Online (1)".
Jag vill bara in på min favoritserver och spela - nu direkt, inte sitta och klicka på en "Reconnect"-knapp tills jag kommer in.
Har haft Battlefield 3 i mer än ett år nu och är irriterad på att sånna här problem fortfarande finns kvar.

Och att Origin kan sälja förtur i köer till servrar tycker jag är helt fel, speciellt när man redan betalat för spelet.
Att Free-to-Play spel låter spelare köpa fördelar, det är väl okey - på något sätt ska väl de tjäna pengar. Många gånger kan även gratisspelare få samma saker, men det krävs enormt mycket tid för att få dem.

Är det bara jag som är tveksam över att våga köpa något spel genom Origin igen?

Permalänk
Medlem

Bara jag som blir GRYMT tveksam med Starwars + EA !?

När man har ett företag, som sagt själva att man tar bra titlar, och mjölkar dem tills det inte längre funkar, och slänger dem...hur.....HUR KAN DET VA EN BRA IDÈ!?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Bara jag som blir GRYMT tveksam med Starwars + EA !?

När man har ett företag, som sagt själva att man tar bra titlar, och mjölkar dem tills det inte längre funkar, och slänger dem...hur.....HUR KAN DET VA EN BRA IDÈ!?

Ähh snack! Hur kan detta bli dåligt!? Stormtroopers och rebeller mot varandra på marken och Tie-fighters och X-wings mot varandra i luften (rymden). En syn för gudar!

Detta måste firas med en video!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Ähh snack! Hur kan detta bli dåligt!? Stormtroopers och rebeller mot varandra på marken och Tie-fighters och X-wings mot varandra i luften (rymden). En syn för gudar!

Detta måste firas med en video!

Dold text

Självklart kan en mix av BF3 och Starwars bli ett helt underbart spel, det är mest....ja, att låta världens minst omtyckta företag, tre år i rad, ta hand om en av de mest uppskattade franchises'ena (starwars som helhet) i flera decennier, kan bara inte bli bra...länge

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

The Forest med Oculus Rift kommer nog inte många att våga sig på.....

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Hoppas på ett BattleFront 3 av DICE, blir ett till BF3 i så fall då.
Ang. WoW så är man knappast förvånad. Spelet är ju inte långt ifrån 10 år nu.

Battlefront 3 av Dice. Där alla objectives är mitt i banan Nejtack.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Battlefront 3 av Dice. Där alla objectives är mitt i banan Nejtack.

Senast jag spelade BF3 var inte alla objectives i mitten. Sen betyder det inte att spelet kommer
vara en BF3 klon med Star Wars tema bara för att det är DICE som kanske ska utveckla det spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Senast jag spelade BF3 var inte alla objectives i mitten. Sen betyder det inte att spelet kommer
vara en BF3 klon med Star Wars tema bara för att det är DICE som kanske ska utveckla det spelet.

Klart det skulle vara.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

First movie ever with DLCs.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig lirat Splinter cell förut men de där verkade ganska intressant.

Något som är kunnig på serien och kan ge en åsikt?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Skrivet av Xyntica:

Köpte den här Humble Bundle'n också. De burkar välja ut riktigt bra spel och det är ett stort plus att de är DRM-fria, till skillnad emot Origin.

Tråkigt att man ska behöva lägga ner mellan 1-5 minuter på att ansluta till en BF3-server, bara för att EA's Origin tror att man inte är inloggad på deras konto. Hela systemet är så genomruttet, varför försöker inte spelet att logga in mig istället för att bara medela "You were disconnected from EA Online (1)".
Jag vill bara in på min favoritserver och spela - nu direkt, inte sitta och klicka på en "Reconnect"-knapp tills jag kommer in.
Har haft Battlefield 3 i mer än ett år nu och är irriterad på att sånna här problem fortfarande finns kvar.

Och att Origin kan sälja förtur i köer till servrar tycker jag är helt fel, speciellt när man redan betalat för spelet.
Att Free-to-Play spel låter spelare köpa fördelar, det är väl okey - på något sätt ska väl de tjäna pengar. Många gånger kan även gratisspelare få samma saker, men det krävs enormt mycket tid för att få dem.

Är det bara jag som är tveksam över att våga köpa något spel genom Origin igen?

Har alltid fungerat för mig och mina kompisar, tills EA blev DDOS'ade mot deras infrastruktur för en vecka sedan.
Har du inte läst vad de skrivit om problemet? Surt, visst. Jag ville ha dubbel xp den här helgen. Men det kommer när de fått ordning på grejerna,

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att köpa Oculus Rift nu :3

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Nytt Wolfenstein

Med endast singleplayer, kan bli grymt bra
Framtidsnazister är fan riktigt trevliga att skjuta, speciellt om det är härlig grafik och rolig gameplay!

Skrivet av Distant Worlds:

Detta måste firas med en video!
RChjyjK9gmg

Bewbs <3

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Vilket spel EA än klämmer ut så är det en sak jag är säker på, jag kommer inte att förboka spelet då det inte kommer att gå att spela det de första veckorna ändå. EA har förlorat mitt förtroende när det gäller sånt här(redan?).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ähh det enda jag vill ha är Marvel Heroes.

Permalänk
Medlem

Hejdå Star Wars

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

hahaha
Humble bundle videon var så jävla stel, värre skådespel än en C klassad Porrfilm

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1