Nvidias spelkonsol Shield till förbokning

Permalänk
Melding Plague

Nvidias spelkonsol Shield till förbokning

Inom kort ska kunder i Nordamerika få möjlighet att förboka Nvidias kommande spelkonsol Shield. Leveranserna inleds i juni.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är tveksam till detta...

Permalänk
Medlem

Var det inte nVidia som skulle skjuta upp Tegra 4 till augusti och prioritera Tegra 4i istället?

Permalänk
Medlem

wow den var ju billig....
ser inte meningen varför man skulle välja den framför en ps vita?

Permalänk
Medlem

Nja...

Speciellt det där med att strömma Steam spel. Föredrar Steam Big Picture, TVn och trådlös X360 kontroll.

Det positiva är att kunna spela Androidspel med handkontroll men 2900kr är rätt mycket för att kunna göra det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

En flopp enligt min åsikt. :/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gimmick!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

wow den var ju billig....
ser inte meningen varför man skulle välja den framför en ps vita?

För Shield har högre upplösning på skärmen så man kan spela spel som Angry Birds med högre upplösning!

Tråkiga är att dåliga spel till Vita är bättre än alla spel till android just nu...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Den verkar fet ju, Gameboy på steroider!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Haha $349 lycka till! Lär ju bli nedlagd före den ens kommer till försäljning när de ser förbokningarna.

Permalänk
Medlem

Ingen höjdar produkt men streamingen från datorn verkade ju fungera väldigt bra även om det känns mer eller mindre meningslöst :S

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

inte lika dyrt som det trodde den skulle kosta men fortfarande ganska prisig. men om man inte har köpt en tablet vill prova streama spel med ditt nvidia kort så kan man nog köra på

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig vad meningen är med denna enhet?
Strömma pc-spel till en liten skärm..... varför?
Android-spel kan man spela på sin nexus 7 eller vad man nu har, med sin favorit gamepad.

Permalänk
Medlem

Good luck NVIDIA!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Förstår inte poängen med leksaken "Shield". Det kommer nog floppa helt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Så dyrt... ingen kommer köpa

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Test flight: NVIDIA Shield and the Parrot AR Drone

Detta är också helt grymt att man kan använda konsolen till detta med.

How many times can you open and close NVIDIA Shield before it breaks? http://www.androidcentral.com/nvidia-shield-clamshell-hinge-rated-20000-cycles

Länk till artikeln: http://www.androidcentral.com/test-flight-nvidia-shield-and-parrot-ar-drone

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Jag är tveksam till detta...

Jag också delvis. Men jag tror att köra spel via streaming antingen från en lokal maskin eller "molnbaserad" maskin är framtiden. Man har med sig alla sina spel och man kan köra dom på ett sätt som inga andra handenheter kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Jag också delvis. Men jag tror att köra spel via streaming antingen från en lokal maskin eller "molnbaserad" maskin är framtiden. Man har med sig alla sina spel och man kan köra dom på ett sätt som inga andra handenheter kan.

Absolut men denna strömmar väl via WiFi? Helt meningslöst imo, jag sitter ju hellre vid datorskärmen än med en shield om jag är hemma. Will jag spela androidspel on the go så kan jag göra det på min Galaxy Note.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Varför vill man sitta framför TVn, och streama från TVn till ett litet gameboy?

Permalänk
Inaktiv

Trodde den skulle kosta 500sek eller nåt, nu verkar den ju helt galet dyr.

Permalänk
Medlem

Vem fan skulle ens vilja betala den summan för att spela Angry Birds, hur kan Nvidia inte se floppen i det hela? Det ända häftiga skulle vara om de stod för att strömma spel så du kan spela allt du vill.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Vem fan skulle ens vilja betala den summan för att spela Angry Birds, hur kan Nvidia inte se floppen i det hela? Det ända häftiga skulle vara om de stod för att strömma spel så du kan spela allt du vill.

Ja skulle kunna köpa konsolen, men inte att spel Angry Birds eller okej lite faktiskt, men jag skulle typ liksom spela "Need for speed most wanted 2012" på tåget/bussen/bilen eller på en promenad istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Trodde den skulle kosta 500sek eller nåt, nu verkar den ju helt galet dyr.

Första det snackades om var 500$ så 500 ja men inte sek utan snarare runt 5000 kr. Det sagt nu får den ett pris på 350$ i USA var den får här blir svårt att säga men skulle tippa på 3000+.

I min mening otroligt för mycket för något som bara streamar PC spel och hyfsat dåliga Android spel. Man kan ju alltid hoppas på att det kommer bättre android spel men det får man väll se.

För stunden nöjer jag mig med min Vita + 3DS som kostar ungefär som denna tillsammans.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke074:

Ja skulle kunna köpa konsolen, men inte att spel Angry Birds eller okej lite faktiskt, men jag skulle typ liksom spela "Need for speed most wanted 2012" på tåget/bussen/bilen eller på en promenad istället.

Du kommer endast kunna spela spel ifrån Google Play market för 3000+ kr. Om du ska lägga pengar på en handhållen spelenhet är PS Vita ett mycket bättre val, eller en android mobil som kan spela exakt samma spel om Nvidia Shield.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalle87:

Varför vill man sitta framför TVn, och streama från TVn till ett litet gameboy?

Men nu streamar den ju inte från TVn, utan till TVn...

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Men nu streamar den ju inte från TVn, utan till TVn...

Den streamar från din dator som är kopplad till tv (?) skärmen i videon till gameboyen.
Förenklat, du streamar från datorn till gameboyen.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Wow, billigare än jag trodde med tanke på Nvidas prissättningar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Den streamar från din dator som är kopplad till tv (?) skärmen i videon till gameboyen.
Förenklat, du streamar från datorn till gameboyen.

Ja, från datorn till Shielden, som i sin tur kan vara kopplad till TVn.

Visa signatur

Ny signatur!