Microsoft döper Blue till Windows 8.1

Permalänk
Melding Plague

Microsoft döper Blue till Windows 8.1

Kodnamnet Blue är ett minne blott. Microsoft avslöjar att nästa version av operativsystemet döps till Windows 8.1 och blir en gratis uppdatering för befintliga kunder.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan va gött med gratis uppgradering.

Permalänk
Medlem

Äntligen någonting som skulle kunna klassas som bra med det där operativsystemet.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara kalla det Service Pack 1...

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Avstängd

Microsoft döper Blue till Windows 8.1..

Det roliga är att communityn har benämnt blue som Windows 8.1 nästan sedan det annonserades...

Där har du Blue.

Skrivet av Exigo:

Varför inte bara kalla det Service Pack 1...

För att det inte är ett Service Pack. Utan det är mer av en tweak.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Sjysst!

Permalänk
Medlem

IT's not over 9000

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd

"Gratis uppdatering"

Självklart ska uppdateringar vara gratis.... Speciellt med tanke på hir win8 ser ut idag

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Kommer 8.11 snart också? Jag fick en liten nostalgisk känsla.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Äntligen en buggfix av det nu rätt gamla operiativet. Långt ifrån sprillans nya iaf. Hoppas programmerarna isolerat och löst problemet med avsaknad startmeny o annat smått o gått Samt tagit bort tablet-skärmen som råkade bugga in sig i desktop-os:et

Permalänk
Medlem

Smart drag att göra det till en gratis uppdatering, annars hade de nästan grävt sin egen grav känns det som. Inte för att jag använder Win 8 själv, men jag hoppas att de gör så att man slipper mordern UI, för det har varit helt kasst när jag testat det.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Detta behövde jag verkligen höra. Windows 8 är bra och något jag tycker om, men felfritt är det inte. Tack, Microsoft!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Varför inte bara kalla det Service Pack 1...

För att vissa ska ha något att klaga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Detta behövde jag verkligen höra. Windows 8 är bra och något jag tycker om, men felfritt är det inte. Tack, Microsoft!

Jag tycker också om det och har inte haft några större problem. Men man säger inte nej till små fixar lite här & där. Startmenyn bryr jag mig inte om.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Hade blivit så ledsen om det vore en "uppdatering" som kostar pengar. Trevligt från Microsofts sida att de försöker anpassa systemet för de som inte blev så nöjda med Windows 8. Det betyder att de lyssnar på feedbacken

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Varför inte bara kalla det Service Pack 1...

Dom behöver kalla det för en ny version så att folk förstår att det är stora ändringar eftersom OSet har floppat en del.

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAA!

Bra!

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Windows blew.. 'cause he needed the money!

Permalänk
Medlem

Varför ska det behöva ta ett helt år för Microsoft rätta sina fel?
Rulla ut uppdateringar och förbättringar regelbundet istället för att ta allt på en gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exigo:

Varför inte bara kalla det Service Pack 1...

Microsoft säger att det inte är ett Service Pack. Det är en uppdatering.

http://www.neowin.net/news/microsoft-windows-81-is-an-update-...

Annars tycker jag att det här är rätt logiskt. Vi betalar ju inte för uppdateringar till telefoner heller så det här gör Windows 8 ännu mer likt Windows Phone 8.

Skrivet av Bakteria:

Varför ska det behöva ta ett helt år för Microsoft rätta sina fel?
Rulla ut uppdateringar och förbättringar regelbundet istället för att ta allt på en gång.

Man har släppt 793 uppdateringar till Windows 8 sedan det släpptes... är det inte tillräckligt?

Skrivet av fisk1n:

Dom behöver kalla det för en ny version så att folk förstår att det är stora ändringar eftersom OSet har floppat en del.

Jag tycker att det är ännu roligare att 100 miljoner sålda på ett halvår kan liknas med en flopp.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Kommer 8.11 snart också? Jag fick en liten nostalgisk känsla.

Windows for Workgroups 8.11

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk1n:

Dom behöver kalla det för en ny version så att folk förstår att det är stora ändringar eftersom OSet har floppat en del.

Haha, dagens bästa

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Grym ! och WinXP folker whinar endå, ge fan i win8 då istället för att whina över en föråldrad startmeny.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vi får se hur det går med det där. Folk kallar fortfarande metro för metro även om Microsoft sagt att det inte heter det utan Modern UI, så det kommer kanske kallas "blue" av folk i fortsättningen också.

Inte så viktigt vad det heter dock. Det viktigaste (tycker jag enligt min egen personliga åsikt om jag får välja allderles själv) är att de ger oss som vill ha startmenyn (så som den är i Windows 7) den valmöjligheten. Problemet blir liksom inte löst för att man installerar start8. Det är lite som att installera Linux för att lösa alla problem med Windows.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

äntligen......

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Varför ska det behöva ta ett helt år för Microsoft rätta sina fel?
Rulla ut uppdateringar och förbättringar regelbundet istället för att ta allt på en gång.

Du tror inte att de gör det? Finns många uppdateringar som kommer rullande hela tiden (som vanligt) från Microsoft.
8.1 handlar dock om betydligt större förändringar såklart. Man kan inte bara ändra något stort i befintlig version i efterhand då det varken betraktas som seriöst och sen finns det folk som köper produkten för hur den såg ut från början.

Permalänk
Medlem

Kan instämma med många om som säger "Service Pack" men man får ju tänka på att det finns vissa ändringar som möjligtvis effekterar vanligt användande. Kanske är bäst med valmöjlighet.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vi får se hur det går med det där. Folk kallar fortfarande metro för metro även om Microsoft sagt att det inte heter det utan Modern UI, så det kommer kanske kallas "blue" av folk i fortsättningen också.

Inte så viktigt vad det heter dock. Det viktigaste (tycker jag enligt min egen personliga åsikt om jag får välja allderles själv) är att de ger oss som vill ha startmenyn (så som den är i Windows 7) den valmöjligheten. Problemet blir liksom inte löst för att man installerar start8. Det är lite som att installera Linux för att lösa alla problem med Windows.

Instämmer

Ganska väntat att det är en gratis uppdatering iaf.

Ignorerar vi allt negativt(enligt min åsikt) med windows 8 tycker jag ändå inte det bjuder på så mycket nytt, inte ännu. Vista hade iaf DX10 som lockbete, och Windows 7 lockade med DX11 och sågs som "Vista gjort rätt"
Visar det sig att t.ex. BF4, och andra spel som ska använda DX11.1, får ett prestandauppsving på Windows 8/8.1 så kan det vara en liten morot för oss som spelar.

Permalänk
Medlem

Oavsett om det är gratis eller inte finns det vissa här inne som tjuter som små bebisar så fort Windows 8 kommer på tal, ni bara måste få ur er all ilska som ligger och bublar inom er eller hur? Dom roligaste kommenterarna by far är dom i stil med:
Bra val att det är gratis, äntligen nånting som är positivt med det här skit os:et följt av en fajntig liten Som om ni vore tvugna att använda det, ja fast min dator kom faktiskt med Windows 8 förinstallerat, och nu vill inte ja ha kvar det. Nej men grattis, då kanske du skulle ha testat os:et innan du köpte datorn? Finns färdiga datorer hos vilken el-kedja som helst att testa. Så på grund av att en del av folket där ute har köpt en dator med fel os (som dom trots allt vet medföljde installerat) så känner dom sig nu tvugna att stanna kvar? Byt till windows 7 istället då, eller vad ni nu gillar. Att sitta här och gnälla spydiga kommentarer om exakt varenda nyhet ang. ämnet ger er ingenting än att ni får använda vid skärmen, som om ni är coola eller nåt.
Det är humor verkligen att läsa alla klagomål, verkligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Bugstile:

Fan va gött med gratis uppgradering.

Det är ju bara en packe buggfixar och det borde vara gratis.

Angående ovanstående inlägg: jag skiter fullständigt i Windows 8... jag hade lekt färdigt med byggklossar i åtta års åldern och tänker inte börja nu.