Google och Samsung lanserar Galaxy S4 med standard Android

Permalänk
Melding Plague

Google och Samsung lanserar Galaxy S4 med standard Android

Flaggskeppet Samsung Galaxy S4 lanseras på nytt, men denna gång med en ren version av Android 4.2 och upplåst bootloader, vilket ska underlätta för utvecklare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finally!

Permalänk
Medlem

Sweet, tänkte på detta igår att det skulle vara nice att se

Permalänk
Medlem

Inte dumt alls med fler alternativ med ren Android. Slippa allt krimskrams från tillverkarna.

Permalänk
Medlem

Snälla rara HTC, gör samma sak!

Permalänk

Nice, jag som funderade på att byta ut min S3a

blir med stor säkerhet att smyger iväg och förlänger mitt abonemang

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Oj jäklar, den var inte väntad!

Permalänk
Medlem

En sådan här skall jag köpa mig, så länge den inte blir dyrare än den vanliga. Isåfall kan jag lika gärna roota själv.

Permalänk

Något jag aldrig trodde samsung skulle göra, men jag hade fel.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

NU blev det intressant med en S4!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

Fantastiskt hoppas alla andra följer Samsung med detta !!

Permalänk

Hoppas mer hakar på denna trend

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

REVOLUTIONERANDE!

(nästan iaf )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CitroFrukten:

Hoppas mer hakar på denna trend

Festis?

Visa signatur
Permalänk

Är detta ett sent aprilskämt?

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Keeper of Traditions

Sen får man väl se hur lång tid det tar för den att faktiskt komma till Sverige också...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillekernel:

Är detta ett sent aprilskämt?

Varför skulle det vara det? Tycker det är ganska logiskt att Google samarbetar med tillverkarna som tidigare. Denna gång blev det en redan befintlig modell istället för en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Nice, jag som funderade på att byta ut min S3a

blir med stor säkerhet att smyger iväg och förlänger mitt abonemang

Rofl du har en S3:a och du tänker byta redan? Snacka om slit och släng samhälle sverige har blivit.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Rofl du har en S3:a och du tänker byta redan? Snacka om slit och släng samhälle sverige har blivit.

Är man intresserad och vill ha det senaste får man väl ha det? Han kanske säljer S3:an till någon begagnat som får en fin telefon till ett rimligt pris!

Permalänk
Medlem

Alla människor tjatar om smartphone hit och smartphone dit. Jag har haft en Smartphone sedan 2004.
Alla tror att en Smartphone måste innefatta en touchpad, det är så roligt.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Jaha. Finns det någon anledning att köpa nexus nu?

Permalänk
Medlem

kan dom snälla sluta slänga så mycket plast på galaxy serien. Metall eller plast liknande lumia serien

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

kan dom snälla sluta slänga så mycket plast på galaxy serien. Metall eller plast liknande lumia serien

Om du prioriterar materialet på telefonen, köp du en metalltelefon då. Vi som prioriterar skärm, användarvänlighet, ergonomi, löstagbart batteri samt minneskortplats köper en Samsung även ifall den är i plast.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cosmos92:

kan dom snälla sluta slänga så mycket plast på galaxy serien. Metall eller plast liknande lumia serien

Samsung är bara plast tyvärr

Permalänk
Medlem

Skit också... hade jag haft en aning om detta hade jag väntat med att köpa min S4. Nu är det för sent att returnera den... Däremot borde ju romar vara smidigt att skapa från den här telefonen och köra in i "gamla" S4an

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Är det inte lika bra att skippa allt skit och bara köra Stock på alla telefoner?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

kommer man kunna installera den "nya" rena OS:et på en redan inhandlad S4:a?

Visa signatur

"In Deutschland gibt es alles, man muss nur zahlen"

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

kan dom snälla sluta slänga så mycket plast på galaxy serien. Metall eller plast liknande lumia serien

Grym kommentar!

"Sluta med plast...börja med plast i stället"

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Skrivet av il_moro:

kommer man kunna installera den "nya" rena OS:et på en redan inhandlad S4:a?

Ja...lås upp bootloaders och vänta på att en utvecklare fixar en ROM
Kan inte tänka mig något stöd från Samsung / Google på den punkten, men kan ha fel!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Samsung är bara plast tyvärr

oj oj buäää buäää teljefonen äl av plaast...

Har du ens hållit i en riktig S4:a? Den känns stabil och lätt! Inte tung och fet....Nej fyfan för metall mobiler...ska det vara metall ska det vara minst 2,5mm tjockt gjutet rostfritt stål! Annars kan dom stoppa upp sina folie telefoner i a*slet!

Ta det inte personligt //Esseboy

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...