Gigabyte visar Z87X-UD4H med nytt färgschema

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte visar Z87X-UD4H med nytt färgschema

Det blir fler moderkort för Intel Haswell. Gigabyte förbereder en välutrustad mellanklassare med styrkretsen Z87 och nya färger.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Snyggt med rött och svart

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Snyggt med rött och svart

kanske, men tycker inte det passar gigabyte här dock

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Snyggt moderkort
Alla moderkortstillverkare verkar fått bra smak senaste tiden då alla de nya ser väldigt bra ut

Permalänk

Vad händer på moderkortsmarknaden?
Är färgbyte den nya trenden?

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Vad händer på moderkortsmarknaden?
Är färgbyte den nya trenden?

Utseende säljer, dom har börjat förstå det som resten av världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Vad händer på moderkortsmarknaden?
Är färgbyte den nya trenden?

Alla tillverkare har väl alltid bytt färger till och från? Knappast något nytt

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Helt fel nyans på det röda om man frågar mig

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Ha Asus korten är snyggare tycker jag. Men hur dom ser ut spelar för mig ingen roll.
För det är inte så ofta man öppnar datorn.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Alltså, den ser röd ut på bilder, men på video är den mer orange? Fel på kameran eller fel på färgerna?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Asus blåa är snyggare.

När inte funktioner och prestanda skiljer mellan tillverkarna så får de differentiera sig med design istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Röd och svart: verkligen nyskapande!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Shockwave:

Alltså, den ser röd ut på bilder, men på video är den mer orange? Fel på kameran eller fel på färgerna?

http://www.youtube.com/watch?v=L7_2sneLIMc

Fel på vitbalansen när han filmar...

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Sexigt...

Men här är ett förslag, vad hade det kostat extra om man hade haft 5 st utbytbara plåtbitar som är lackade i olika färger och låt användaren själva få bestämma vilken färg det ska vara på accenterna? De bara klickas på, då kan man ha grönt, rött, blått, gult, lila eller vilken färg man nu än vill, kanske rent av ska ha en av de bitarna att vara bara primer målad så lat-moddare(som mig själv) bara kan måla den exakt den färgen man vill ha den. Det kan inte vara många kronor det hade blivit extra...

Och tillsammans med den matt-svarta PCB'n är det ju oslagbart oavsett färgkombination!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Asus blåa är snyggare.

När inte funktioner och prestanda skiljer mellan tillverkarna så får de differentiera sig med design istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar väl deras Svart/Guld? Men du kanske tänker på deras äldre modeller.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ska de köra svart PCB på sina grafikkort nu då? Det skulle enligt mig vara bra!

Permalänk
Medlem

VGA och PS/2 kontakt... på ett nytt moderkort Anno 2013? Blärgh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

VGA och PS/2 kontakt... på ett nytt moderkort Anno 2013? Blärgh!

1. Det är medelklassens moderkort.
2. Både VGA och PS/2 är väldigt väldigt bra vid felsökning då de nästan är helt felsäkra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

VGA och PS/2 kontakt... på ett nytt moderkort Anno 2013? Blärgh!

PS2 har sina fördelar gentemot USB, framför allt när det kommer till tangentbord

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Snyggt! Ser mer påkostat och kvalitativt ut i mina ögon än deras sniperkort.

Permalänk

haha, lite 80's känsla över färgen/mönstret enligt mig

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Sexigt...

Men här är ett förslag, vad hade det kostat extra om man hade haft 5 st utbytbara plåtbitar som är lackade i olika färger och låt användaren själva få bestämma vilken färg det ska vara på accenterna? De bara klickas på, då kan man ha grönt, rött, blått, gult, lila eller vilken färg man nu än vill, kanske rent av ska ha en av de bitarna att vara bara primer målad så lat-moddare(som mig själv) bara kan måla den exakt den färgen man vill ha den. Det kan inte vara många kronor det hade blivit extra...

Och tillsammans med den matt-svarta PCB'n är det ju oslagbart oavsett färgkombination!

Det var ett bra förslag och med tanke på att det sannolikt är precis sådant här som de förtvivlade moderkortstillverkarna försöker differentiera sig med så borde du söka anställning på deras designavdelningar. Taiwan är faktiskt ett ganska nice ställe.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Det var ett bra förslag och med tanke på att det sannolikt är precis sådant här som de förtvivlade moderkortstillverkarna försöker differentiera sig med så borde du söka anställning på deras designavdelningar. Taiwan är faktiskt ett ganska nice ställe.

Absolut! Får flörta lite med sambon bara, säga att det bara är en semesterresa eller något.

Visa signatur
Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Arazand:

Sexigt...

Men här är ett förslag, vad hade det kostat extra om man hade haft 5 st utbytbara plåtbitar som är lackade i olika färger och låt användaren själva få bestämma vilken färg det ska vara på accenterna? De bara klickas på, då kan man ha grönt, rött, blått, gult, lila eller vilken färg man nu än vill, kanske rent av ska ha en av de bitarna att vara bara primer målad så lat-moddare(som mig själv) bara kan måla den exakt den färgen man vill ha den. Det kan inte vara många kronor det hade blivit extra...

Och tillsammans med den matt-svarta PCB'n är det ju oslagbart oavsett färgkombination!

Hejsan

Grymt förslag - vi hade faktiskt det uppe och vill ha det precis så. Dessvärre nappade inte HQ denna gång men nu har jag ju SweC-medlemmar med mig så ska lägga fram det igen

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Snyggaste Z87 brädan hittills faktiskt! Clean och bra färger!

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Svart o rött är vad jag tänkt mig i nästa uppgradering så både detta och Asus ROG är klara favoriter.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

Gigabyte o deras UD serie kan dra åt helvete..

Gick på den blåsningen en gång o köpte ett UD moderkort som jag varken klockade eller sket i att rengöra..

Det höll i 3 år och 4 månader sen stendog det. Vissa komponenter hade till och med brunnit upp.

Gigashyte kallas det i England och det stämmer väldigt bra.

Visa signatur
Permalänk
Gigabyte
Skrivet av tivook:

Gigabyte o deras UD serie kan dra åt helvete..

Gick på den blåsningen en gång o köpte ett UD moderkort som jag varken klockade eller sket i att rengöra..

Det höll i 3 år och 4 månader sen stendog det. Vissa komponenter hade till och med brunnit upp.

Gigashyte kallas det i England och det stämmer väldigt bra.

Blåsning? På vilket sätt blåste vi dig? Har du någon mer bakgrund till detta så skicka gärna epost till mig rasmus@gigabyte.se. Tänker bilder, vilket kort, vem du kontaktade för att se om vi kan köra RMA o.s.v.

Jag har aldrig hört att vi kallas så i England.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Fint med rött och svart tema Gigabyte!

Ett mattsvart PCB moderkort med svart och vitt tema. Intensivt mörk silvriga kondensatorer, VRM kylare och samt vitt DDR3 minnesplatser hade också varit något ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Gigabyte o deras UD serie kan dra åt helvete..

Gick på den blåsningen en gång o köpte ett UD moderkort som jag varken klockade eller sket i att rengöra..

Det höll i 3 år och 4 månader sen stendog det. Vissa komponenter hade till och med brunnit upp.

Gigashyte kallas det i England och det stämmer väldigt bra.

lol, aggro bara för man haft en produkt som gått sönder.
Om man ska gå efter det är alla märken skit, har haft iaf 1 sak av varje tillverkare som gått sönder. Tusan ska jag nu köpa då ;O Göra eget kanske.