EA Games utvecklar inga nya spel för Wii U

Permalänk
Melding Plague

EA Games utvecklar inga nya spel för Wii U

Framtidsutsikterna för Nintendos spelkonsol Wii U blir dystrare när speljätten EA Games meddelar att de inte har några nya titlar för plattformen under utveckling.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nyhet:

Framtidsutsikterna för Nintendos spelkonsol Wii U blir dystrare när speljätten EA Games meddelar att de inte har några nya titlar för plattformen under utveckling.

Läs artikeln

Detta är ju bästa argumentet för att faktisk köpa en Wii U

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

De bästa spelen till Nintendos konsoler har dock för det mesta kommit från Nintendo själva.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Stackars satar som köpte konsollen vid launch..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Har aldrig gillar Nitendos konsoller. De portabla har väl dugt men...

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Rayman Legends hade lite hype för att det var eklusiv till Wii U men nu har hypen försvunnit det lilla det hade.

Permalänk
Medlem

Snälla Nintendo sluta med konsolerna och lägg ut alla era spel på steam så kommer jag köpa massor.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Detta är ju bästa argumentet för att faktisk köpa en Wii U

Vad är en konsol utan EA Sports NHL och FIFA spel? Ett par spel som faktiskt är bättre på konsol än på PC -.-

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Missvisande rubrik som vanligt här. Att dom inte har några spel under utveckling just nu innebär inte nödvändigtvis att dom aldrig kommer ha det.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Snälla Nintendo sluta med konsolerna och lägg ut alla era spel på steam så kommer jag köpa massor.

EXAKT!!! Eller Google Play!!!
Man ser ju knappt nån unge med en DS konsol. Men mobil har nog alla!
Skulle Nintendo lägga ut alla sina klassiker på Google Play/Appstore för en tia styck så skulle det sälja som smör!

Permalänk
Medlem

Jag ser bara detta som en bra sak. Då kommer troligtvis konsollen sjunka i pris, så att jag kan köpa en och spela alla utmärkta spel som Nintendo själva utvecklar. Skiter ärligt i vad EA gör.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Känns som det kvittar. De har bara battlefield kvar som är intressant och det är bäst på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag ser bara detta som en bra sak. Då kommer troligtvis konsollen sjunka i pris, så att jag kan köpa en och spela alla utmärkta spel som Nintendo själva utvecklar. Skiter ärligt i vad EA gör.

Om du nu skiter i EA och gillar Nintendos spel, varför är du då snål och inte köper den redan nu?

Permalänk
Medlem

Va länge sen EA gjorde nått bra på en nintendo-plattform (förutom Tiger Woods golf och Dead Space Extraction på Wii) Men det är inte bra att Nintendo tappar 3:e parts utvecklare, det var ju deras största problem med Wii. Att många stortitlar aldrig kom till konsolen, de hade iaf tur och fick Modern Warfare och Black Ops, vilket fungerar förvånansvärt bra på Wii.

Jag hade hoppats på en lite grafiskt fulare version av BF4 till WiiU, den nya kontrollen hade kunnat komma till användning i det spelet på massa olika sätt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Bara Monster Hunter 3 Ultimate gjorde ju det värt att köpa konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Om du nu skiter i EA och gillar Nintendos spel, varför är du då snål och inte köper den redan nu?

För att spara pengar? Allt behöver inte köpas på en gång:)

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad är en konsol utan EA Sports NHL och FIFA spel? Ett par spel som faktiskt är bättre på konsol än på PC -.-

Precis! NHL och FIFA är anledningen till att man äger en konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Om du nu skiter i EA och gillar Nintendos spel, varför är du då snål och inte köper den redan nu?

Why so mad, jobbar du på Nintendo?

För att det ännu inte finns alla de titlar som jag helst vill spela, Zelda och Metroid är ju inte lanserade ännu.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Precis! NHL och FIFA är anledningen till att man äger en konsol.

Ja fattar intr vad som är så bra med fifa. Dom har släppt exakt samma spel med lite bättre grafik i typ 10år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Om du nu skiter i EA och gillar Nintendos spel, varför är du då snål och inte köper den redan nu?

Kanske för att han gillar Nintendos spel, vilket är något som saknas för tillfället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Vad är en konsol utan EA Sports NHL och FIFA spel? Ett par spel som faktiskt är bättre på konsol än på PC -.-

Vad är det som är bättre?
Dom längre laddningstiderna?
Att spela på PC via TV går utmärkt med både tråd och trådlösa kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

GGWP nintendo... Kommer de att följa i segas fotspår, att skippa konsoller och satsa på spel istället? Med tanke på att folk köper deras konsoller för att de har bra spel? Det känns som att om att alla skulle tjäna på det. Spel som de flesta tycker om, på alla konsoller, istället för att försöka satsa pengar på lågpresterande maskiner...

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Det är väl bara en tidsfråga innan EA kommer med en egen konsol...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Om du nu skiter i EA och gillar Nintendos spel, varför är du då snål och inte köper den redan nu?

Tyvärr bor inte alla hemma och kan kasta ut flera tusen på en konsol bara så där, vissa måste kämpa för att få hyran, käk och räkningar att gå ihop.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Avstängd

Vem vill utveckla till en konsol som knappt någon äger? Smartphone- och tablet-marknaden har så sjukt mycket mer potential.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd

Nä? Som jag hade längtat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SiRai:

Precis! NHL och FIFA är anledningen till att man äger en konsol.

Om man inte avskyr sport.

En konsol för mig är ett trevligt plattformsspel, te.x Mario och liknande. Resten spelas på den ända enhet som fixar spel ordentligt - datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

De bästa spelen till Nintendos konsoler har dock för det mesta kommit från Nintendo själva.

Enbart för att det inte är värt för andra utvecklare att göra spel till Wii/Wii U. Wii U är ju en rejäl flopp och kommer att vara stendöd inom ett år om inte Nintendo får hyffsad support

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

EXAKT!!! Eller Google Play!!!
Man ser ju knappt nån unge med en DS konsol. Men mobil har nog alla!

Satt och prata med bror vid kaffe bordet och Nintendo kom på tal och in kommer hans son och kollar konstigt på mig och säger Nintendo.*
Satte hjärtat i halsen, här var det, här kom det alla har sagt, ett barn som inte vet vad Nintendo är....Jag sväljer mitt hjärta igen och säger ja du vet | Mario och Zelda!! | Skriker ungen innan jag hinner slutföra meningen.

En sak är säker ungarna här uppe föredrar Nintendo jämte konsolerna då det är "dåligt att inte ha knappar så man trycka."
Ja ungar som får pröva på en konsol med verkar ju förstå att det är själva "dosan" som är viktig eller rättare sagt att det ska vara lätt med kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Missvisande rubrik som vanligt här. Att dom inte har några spel under utveckling just nu innebär inte nödvändigtvis att dom aldrig kommer ha det.

Jag tror orsaken är att plattformen är så klen prestandamässigt att det blir omöjligt att dela kod mellan olika plattformar, det går inte att "skala spelet" så skall man utveckla för Wii U blir det antingen att göra ett spel som inte behöver speciellt mycket prestanda eller så får man göra två spel med olika kodbas (dyrt)