Playstation 4 förbi Xbox One i förbokningstoppen

Permalänk
Melding Plague

Playstation 4 förbi Xbox One i förbokningstoppen

Efter offentliggörandet av prissättningen för Xbox One och Playstation 4 tar förbokningarna fart på allvar. Hos jättarna Amazon och Webhallen ser det ut att gå allra bäst för PS4.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Microsoft har skjutit sig i foten

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett E3 2013
Ja det var ju oväntat, eller vänta nu....

Sony tog upp pinnen på varje plats som Microsoft tappade den.

- DRM
- PRIS
- Offline stöd
- Starkare konsol
- Inge tvång med saker som kinect, playstation move + kamera köps separat, precis som det ska vara.
- begagnat marknaden och utlåning utav ditt eget spel.
Osv, microsoft gav Sony en ledning från första början och efter detta E3 så kan man ju konstatera att ingenting blev bättre.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Det var väl bara en tidsfråga. Ibland är det inte alltid bäst att vara först, om man bara tar dåliga beslut.

Permalänk
Medlem

Det var ju föga förvånande när microsoft gick full retard på E3

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

Om jag hade skaffat mig någon av dessa konsoler så hade det nog varit PS4, men jag har inte tröttnat än på mitt Nintendo 64

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

Haha. Microsoft kommer blöda pengar i ett tag framåt nu.
Först Windows 8.
Nu Xbox One.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Detta var knappast förvånande, snarare en självklarhet.

Permalänk
Medlem

Haha, PS4 leder kraftigt i omröstningen. Visst, det är lite för tidigt att sia om slutresultatet men det går ändå att dra vissa slutsatser så här långt iaf =P. Vad/vilken/vilka är dealbreakern mellan Xbox och PS4 tro ;P?

Permalänk
Medlem

F*n va gött, hoppas Playstation säljer många gånger om vad Xbox gör, så att Microsoft lär sig av sina misstag!

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Det som förvånar mig är att PS4 kostar lika mycket som Xbox one här i Sverige just nu, även fast PS4 ska kosta ungefär 1000kr billigare.

Permalänk
Medlem

Lustigt att båda kostar samma ~4500kr i Sverige när PS4 ska vara 100$/100€ billigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurfie:

Det som förvånar mig är att PS4 kostar lika mycket som Xbox one här i Sverige just nu, även fast PS4 ska kosta ungefär 1000kr billigare.

Priserna som de är idag ska man inte ta seriöst eftersom det är långt ifrån några slutpriser. Det KOMMER att skilja en tusenlapp ungefär mellan Xbox One och PS4 till PS4 favör eftersom lanseringspriset skiljer så pass mycket. Om nu inte Microsoft gör en Intel..

Skrivet av Scab:

Lustigt att båda kostar samma ~4500kr i Sverige när PS4 ska vara 100$/100€ billigare.

Inte lustigt alls eftersom de inte justerat priserna än.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Gillar hur jättarna som skrivs Amazon och ... Webhallen. xD

Visa signatur
Permalänk

"Först och främst handlar det om kravet på att Xbox One måste kunna ansluta till internet åtminstone en gång per dygn, annars upphör spelen att fungera, detta även i enspelarläge." Asså om man måste ansluta till internet minst en gång per dag så för att spelen inte ska sluta fungera, så kan man nog säga att det är kört för mig som bor ute på landet. Eftersom det har ju hänt ett par gånger att man varit utan ström i mer än 24 timmar.

Permalänk
Inaktiv

Microsoft gjorde en xbox 1 Sony gjorde en ps 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne1992:

"Först och främst handlar det om kravet på att Xbox One måste kunna ansluta till internet åtminstone en gång per dygn, annars upphör spelen att fungera, detta även i enspelarläge." Asså om man måste ansluta till internet minst en gång per dag så för att spelen inte ska sluta fungera, så kan man nog säga att det är kört för mig som bor ute på landet. Eftersom det har ju hänt ett par gånger att man varit utan ström i mer än 24 timmar.

Med andra ord blir det PS4 ev. för din del?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ja, det var väl ändå föga förvånande

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Tja jag är skyldig för denna statistik, redan förbokat på webhallen. En PS4 dvs.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurfie:

Det som förvånar mig är att PS4 kostar lika mycket som Xbox one här i Sverige just nu, även fast PS4 ska kosta ungefär 1000kr billigare.

Skrivet av Scab:

Lustigt att båda kostar samma ~4500kr i Sverige när PS4 ska vara 100$/100€ billigare.

Skrivet av Webhallen:

Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras.
OBS! Pris samt releasedatum är preliminärt tills vi fått det bekräftat från vår leverantör.

(filler)

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Hata DRM. Det är helt sinnes hur Microsoft kan göra detta mot sina kunder. Nu är jag mestadels en Playstation lirare men iaf. Detta jävla kontrollsamhälle man ska leva i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scab:

Lustigt att båda kostar samma ~4500kr i Sverige när PS4 ska vara 100$/100€ billigare.

Beror på att Nordisk film är distributör i Sverige för PS4 och tar en stor avgift per såld konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne1992:

"Först och främst handlar det om kravet på att Xbox One måste kunna ansluta till internet åtminstone en gång per dygn, annars upphör spelen att fungera, detta även i enspelarläge." Asså om man måste ansluta till internet minst en gång per dag så för att spelen inte ska sluta fungera, så kan man nog säga att det är kört för mig som bor ute på landet. Eftersom det har ju hänt ett par gånger att man varit utan ström i mer än 24 timmar.

om du e utan ström kan du ju inte starta konsolen, om den inte går på batteri

Permalänk
Medlem

Jag har redan bokat xbox one på Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Det var ju föga förvånande när microsoft gick full retard på E3

De gick full retard på sin reveal, de lärde sig uppenbarligen inte av all kritik och fortsatte mot sin avrättning på E3.

Om Microsoft ska ha den minsta chans denna generationen måste de annonsera att de tagit bort den påtvingade DRM'n och kravet av internetuppkoppling för att ens kunna påstå sig tävla med PS4. Det tråkiga (beroende på hur man ser på det) är dock att skadan har redan skett för deras del så att även om de kommer och ber alla fans om förlåtelse och ändrar sig så kommer nog inte allt för många att påverkas av det.

Jag är ingen fan av Microsoft de senare åren och har inte alls vart ett fan av Xbox 360 då det inte fanns någon form av innovation i deras first party titlar. De levde kvar på alla sina franchises från Xbox tiden och släppte inget som var banbrytande. Detta är också anledningen till att jag är trött på Nintendo. Sony däremot har släppt flertalet nya IP'n till PS3 så som Uncharted, The Last of Us, Demon's Souls, Ni no Kuni o.s.v.

Det är spel som de som får mig att välja Sony framför Microsoft på denna marknaden. Jag hade inte ens använt Windows om inte majoriteten av dator spel kräver det. Jag väntar bara på den oundvikliga övertagningen av Ubuntu som vi alla vet kommer att komma så fort utvecklarna börjar porta spelen dit.

Microsoft har helt enkelt gått på för hårt med krav och kontroll på allt och stänger sig mer och mer, snart är de också en snäcka precis som Apple.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:
Skrivet av Webhallen:

Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras.
OBS! Pris samt releasedatum är preliminärt tills vi fått det bekräftat från vår leverantör.

Om dom inte kunde läsa på Webhallen, vad får dig att tro att dom kan läsa det här på SweClockers?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag köper nog en xbox jag med.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Tycker det är grymt fult av de svenska försäljarna att ta mellan 4300-4500 för en konsol som kostar 3600-3700 överallt annars i Europa.

Spelbutiken tog 3698 kronor för PS4 tills dom insåg att ingen annan skulle sälja den så lågt...och har nu höjt till 4298.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Tips är att PS4 är inte Regionsbunden..

Har ni någon kompis som är i staterna eller om ni vågar beställa och hoppas slippa moms och sånt i tullen så kör på. Kanske man kan spara en hacka på

mvh

Permalänk
Medlem

Vem har inte internet igång hela tiden på sin dator? så varför skulle det vara konstigt att behöva ha det på xbox one också?