Android 5.0 "Key Lime Pie" lanseras i oktober

Permalänk
Melding Plague

Android 5.0 "Key Lime Pie" lanseras i oktober

Uppdateringen Key Lime Pie till Android uppges landa senare i höst. På menyn står bland annat prestandaoptimeringar för att göra det lämpat för instegstelefoner med 512 MB RAM-minne.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

riktigt najs för telefoner som bara har 512 mb ram i så fall

Permalänk
Medlem

Gött, älskar när företag fokuserar på prestandaförbättringar och inte bara slänger in en massa nytt skräp som drar ner prestandan.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Tur att man har en Nexus så man får uppdateringen direkt!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk

Perfekt! Då är det dags att byta mobil. Är mer sugen på en Googlemobil med vanilla android men note 2an är allt bra ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Entusiast

Hoppas de skickar ut den till Galaxy Nexus också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Alla android namnen är bara för underbara! Längtar redan!

Permalänk
Medlem

Namnen blir bara lustigare och lustigare. Nästa gång blir det väl Lemon Juice.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Testpilot

Hoppas bara det blir kompatibelt med S4.an

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Vad jag anser vara ett av de större problemet med Android är segregeringen, vad är det för mening med att uppdatera Android så ofta om < 10% faktiskt den närmsta tiden kommer ha möjlighet att uppdatera?

Ser det verkligen som ett problem, att tillverkare inte tar ett ansvar för kunden och dens möjlighet att uppleva Android. Där har vi fördelen med iOS, vilket jag faktiskt ser som en fördel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av morxy49:

Namnen blir bara lustigare och lustigare. Nästa gång blir det väl Lemon Juice.

Vad är det för lustigt med key lime pie?
http://en.wikipedia.org/wiki/Key_lime_pie

De har ju hela tiden kört på sötsaker i namnschemat. Tror inte det blir lemon juice nästa gång men kanske lemonade.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad är det för lustigt med key lime pie?
http://en.wikipedia.org/wiki/Key_lime_pie

De har ju hela tiden kört på sötsaker i namnschemat. Tror inte det blir lemon juice nästa gång men kanske lemonade.

:blink:

Japp, stämmer. OT (?): Och Key Lime Pie är enligt mig en av de godaste tårtorna man kan göra. Jag har ett riktigt gott recept liggandes som jag kan scanna in om någon vill testa.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sweagle:

Japp, stämmer. OT (?): Och Key Lime Pie är enligt mig en av de godaste tårtorna man kan göra. Jag har ett riktigt gott recept liggandes som jag kan scanna in om någon vill testa.

Ja tack. Har länge funderat på hur de faktiskt smakar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ännu en uppdatering jag aldrig kommer få se på min telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Japp, stämmer. OT (?): Och Key Lime Pie är enligt mig en av de godaste tårtorna man kan göra. Jag har ett riktigt gott recept liggandes som jag kan scanna in om någon vill testa.

Skrivet av Zotamedu:

Ja tack. Har länge funderat på hur de faktiskt smakar.

Är det inte i Natural Born Killers som de äter det? I vilket fall, jag vill också ha, tack.

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Ännu en uppdatering jag aldrig kommer få se på min telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

varför inte? vilken teflon?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas min HTC One får Key Lime Pie

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sweagle:

Japp, stämmer. OT (?): Och Key Lime Pie är enligt mig en av de godaste tårtorna man kan göra. Jag har ett riktigt gott recept liggandes som jag kan scanna in om någon vill testa.

SweBakers, FTW.

OnT: Någon som har koll på när samsung börjar pusha ut den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja tack. Har länge funderat på hur de faktiskt smakar.

Comin' right up!

Inscannat:

Dold text

Text:

Grandma's Key Lime Pie

I de flesta butiker i Florida kan du köpa den här pajen som härstammar från Floridas sydligaste udde Key West. Man påstår att där växer den godaste lime-frukten. Av en väninna i Florida har jag fått det här receptet och det är inte alls svårt att baka den själv. Så här gör du.

Det här behövs för ca 4 port:
1 färdig pajbotten eller 300 g digestivekex
1 msk socker
1 tsk kanel
100 g smör eller margarin
Fyllning:
5 äggulor
2 äggvitor
1 burk kondenserad mjölk, ca 400 g
3/4 dl limejuice (finns att köpa färdig på flaska, precis som citronjuice)
1 msk rivet limeskal
Ugn: 175°
Garnering:
2 dl vispgrädde
lime

1. Smula kexen. gärna i matberedaren. Blanda smulorna med socker, kanel och det smälta fettet. Kläm ut smuldegen i en pajform med löstagbar kant, ca 23 cm i diameter. Ställ den kallt.
2. Vispa samman äggulorna med den kondenserade mjöl-ken. Blanda ner pressad lime och skal.
3. Vispa vitorna till skum i en torr och ren skål.
4. Vänd försiktigt ner de vispade äggvitorna i smeten och häll den i formen. Grädda mitt i ugnen, ca 25-30 minuter. Låt pajen kallna. Ställ den gärna i frysen en stund innan den garneras. Den ska serveras riktigt kall.

Tips: Hittar du inte kondenserad mjölk i din butik, kan du ersätta den med en blandning av 2 dl kesella, 2 dl crème fraiche och 11/2 dl socker.

Dold text

Kör på digestivekex, färdig pajbotten är inte alls lika god. Sen kan man ha i lite vaniljsocker också om man vill. Älskar vaniljsocker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

SweBakers, FTW.

OnT: Någon som har koll på när samsung börjar pusha ut den?

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen får flaggskeppsmobilerna (tex Galaxy S-serien) den ca 6 månader efter den släppts till nexus enheterna och några månader senare till de Samsung enheter som inte är flaggskepp som de flesta tillverkare gör när Google släpper uppdateringar.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Comin' right up!

Fan va nice, ska lätt göras!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk

Kanske blir att byta ut Gnex i oktober allså.

Skrivet av Zotamedu:

De har ju hela tiden kört på sötsaker i namnschemat. Tror inte det blir lemon juice nästa gång men kanske lemonade.

Minns inte vart, men Lamington har jag sett som förslag. Lemonade vore osannolikt eftersom det är en dryck och inte en efterrätt/sötsak.

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på att de inte kommer få uppdateringar, roota eller köp en Nexus-enhet, problem solved!

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av formerself:

Kanske blir att byta ut Gnex i oktober allså.

Minns inte vart, men Lamington har jag sett som förslag. Lemonade vore osannolikt eftersom det är en dryck och inte en efterrätt/sötsak.

Samma här! Men inte helt omöjligt att jag slår på en Iphone 5S istället. Jag har tröttnat både på Android och det otympliga icke-universala formatet Nexus telefonerna kör med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Japp, stämmer. OT (?): Och Key Lime Pie är enligt mig en av de godaste tårtorna man kan göra. Jag har ett riktigt gott recept liggandes som jag kan scanna in om någon vill testa.

Oja,(Florida key) lime pie är min absoluta favorit dessert.Är det något jänkarna är riktigt bra på så är det desserter och burgare. Gjorde faktiskt en "burger trip" från väst till öst-sidan för 8 år sedan...40 dagars burger orgie....mmmmmagiskt!!

Ont:Alltid trevligt med uppdateringar,bara hoppas att min Xperia Z också får det.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag hoppas min HTC One får Key Lime Pie

Hade varit mycket trevligt!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av endosavenros:

riktigt najs för telefoner som bara har 512 mb ram i så fall

Hur då?
Ingen av dem kommer få uppdateringen ändå, förutom eventuella nya budgetmodeller som släpps nästa år.
Android i ett nötskal.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Deras namn låter alltid så gott.
Vem kan gissa nästa produktnamn ?
Efter sur citron borde det komma något sött, så jag gissar på "Strawberry cake".

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Deras namn låter alltid så gott.
Vem kan gissa nästa produktnamn ?
Efter sur citron borde det komma något sött, så jag gissar på "Strawberry cake".

Nästa blir något på "L", de går i bokstavsordning.

Cupcake, Donut, Eclair, FroYo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich, Jelly Bean och Key Lime Pie.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av gonace:

Vad jag anser vara ett av de större problemet med Android är segregeringen, vad är det för mening med att uppdatera Android så ofta om < 10% faktiskt den närmsta tiden kommer ha möjlighet att uppdatera?

Ser det verkligen som ett problem, att tillverkare inte tar ett ansvar för kunden och dens möjlighet att uppleva Android. Där har vi fördelen med iOS, vilket jag faktiskt ser som en fördel.

Förutom då da att Google utvecklar grundplåtarna, och sedan lägger respektive leverantör på sin bloatware/design.
iOs har en variant... Punkt. Och du kan inte vidareutveckla den heller. Här jämför du faktiskt äpplen med lime.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7