Windows Phone 8 tappar tillverkarintresse

Permalänk
Melding Plague

Windows Phone 8 tappar tillverkarintresse

Microsofts mobila operativsystem Windows Phone 8 når inte de framgångar företaget hade hoppats på. Till följd av detta avtar intresset från partnertillverkarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt.

Permalänk
Medlem

Kan man tappa något som egentligen aldrig har funnits? :/

Det är, vad jag vet bara Nokia som haft ett intresse för plattformen på riktigt, men då kanske främst av att de genom finansiering från Microsoft räddades från konkurs.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Samma sak som med Xbox One: de har svaret framför sig, men väljer istället att skjuta sig själva i foten.
Som man bäddar får man ligga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Samma sak som med Xbox One: de har svaret framför sig, men väljer istället att skjuta sig själva i foten.
Som man bäddar får man ligga.

Skjuter man sig i foten och sedan går och lägger sig får man sova med blodiga lakan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag kom precis hem från NY och herre jävlar vad mycket reklam det var om WP8, Nokia samt Windows plattor. Känns som dom nästintill bara satsar på USA.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Tråkigt, inser nu när jag av någon anledning bytte till Android hur bra WP var.
Förstår inte riktigt hur android kan sälja så bra som de gör. På sweclockers förstår jag, men för gemene man är det på tok för mycket menyer och klick för att vara 2013. Bara min åsikt dock.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag kom precis hem från NY och herre jävlar vad mycket reklam det var om WP8, Nokia samt Windows plattor. Känns som dom nästintill bara satsar på USA.

Ungefär som de Japanska elektronikföretagen som klagar på dåligt försäljning osv och en del är nära konkurs men de envisas med att endast sälja sina produkter i lilla Japan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag kom precis hem från NY och herre jävlar vad mycket reklam det var om WP8, Nokia samt Windows plattor. Känns som dom nästintill bara satsar på USA.

Blir saker och ting populärt i Amerikat så tenderar det ju att smitta av sig till andra västländer.

Hur som helst... Man tycker ju att MS borde vara lite mer tillmötesgående när det gäller utvecklarna... åtminstone tills dess att de har en ställning på marknaden där de faktiskt kan ställa krav över huvudtaget.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

vad jag tror så är det ju brist på hårdvara som gör att wp8 säljer så dåligt. wp8 som operativ älskar jag, men det finns för lite hårdvara, för mig finns det ännu inte en mobil med rätt storlek med rätt spec, vilket gör att man är avvaktande.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Inaktiv

Oooh, då kan man skippa "Modern UI" i desktop miljö i framtiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I sverige är marknadsandelarna fördelade såhär: http://gs.statcounter.com/?PHPSESSID=j2juf5bil673j4vrso39eiju...

Jag skulle då inte välja Windows phone om jag var tillverkare, eller utvecklare för den delen.

Du kan inte SLÅ dig in på telefonmarknaden. Du Måste ha något som folk äskar direkt.

iPhone älskade folk direkt för att det var nytt och fräsht och en egen produkt som inte fanns innan.

Android äskade folk för att det var som iPhone fast ändå inte, och det var underdogen, och de "hippas" alternativ och det var fritt fram att köra egna mods osv osv.

Windows phone.... Ja, alltså.... Windows phone är ju.... eh... det var inget.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kanske för att ingen vill ha ett mobil OS präglat med skit så som, Internet Explorer, Outlook, Xbox Live, Bing mf...

Permalänk
Medlem

Microsoft lär hamna i ett läge där de precis som Apple gör både OS och telefoner själva. Med deras låsta system och höga licenskostnader finns det ingen anledning för andra tillverkare att välja det framför det framgångsrika Android. Microsoft radar upp succeer, Mobila marknaden, Windows 8, Xbox One. Tycker nästan synd om dem. Hmm, nej det gör jag inte.

Permalänk
Medlem

Undra om MS vill tappa allt för att kunna lansera något nytt?

Windows Phone, går skit
Windows TABLET 8
Xbox 2013 One

Dom gräver sin grav medvetet.

Permalänk
Inaktiv

Förr trodde jag starkt på Microsofts produkter och tjänster – idag avskyr jag deras existence och skäms för deras senaste skapelser, så som Windows Phone 8, Windows 8 (inkl. 8.1) och XBOX ONE.

Permalänk

Det börjar röra på sig på appdelen i alla fall på WP. Det gör ju att det lockar mer folk. finns det ingen instagramapp så är det nog många som dissar telefonen.
Har kört wp i typ två år nu efter min iphone 3gs. Mycket nöjd med bytet, vissa grejer som icke nativestöd för podcast (Funkar i amerkat) och ljudböcker har varit väldigt konstigt att det inte fungerar från början. Nu finns det workarounds så det funkar.

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat. Microsoft skall nog hålla sig till en sak åt gången. Först släpper dom ett halvdant om ens det OS till datorer sen apar dom efter det till surfplattor och mobiler samtidigt som dom fipplar runt med sitt Xbox one. Hade dom bara gjort W8 så hade dom ju bara floppat en gång de senaste 12 månaderna iaf istället för 3ggr. Visst fanns det mycket att vinna men nu gick det ju sådär. Men dom har väl buffert att blöda så länge vi som är aktiva på forumet idag lever iaf utan att dom blir bankrutt. Till råga på allt så skyller dom från sig att det är fel på alla andra än dom själva när folk blir missnöjda över hur deras produkter ser ut, fungerar och kostar.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Någon som ärligt talat är överaskad?

Microsoft gapar efter mer och lär missa hela stycket. Windows 8, Xbox One samt Windows Phone, allt är mer eller mindre en paniksatsning för att peta undan Apple som det känns som.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Skitnöjd med min Nokia 920 med fatboy laddare.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Känns som att Microsoft har blivit helt tokiga (eller iaf tokigare) då de inte verkar förstå hur deras egna handlingar skadar dem själva.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Jag ha aldrig gillat de operativsystemet i dessa mobiler.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Till råga på allt så skyller dom från sig att det är fel på alla andra än dom själva när folk blir missnöjda över hur deras produkter ser ut, fungerar och kostar.

Och de har fått sina fans att göra samma sak.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Blir saker och ting populärt i Amerikat så tenderar det ju att smitta av sig till andra västländer.

Eller så blir det den nya blackberry - bara använd av företagsfolk där.

Hade hoppats att windows till telefon skulle bli intressant men efter tre försök (det usla 6 och de bättre 7 och 8) så har de ännu inte skapat något som är intresant för mig. Delvis beror det på alla helt onödiga låsningar som dera OS medför och på det fruktansvärt fula UI:t. Sån idioti kan man syssla med när man är marknadsledande eller om alla andra gör likadant, men inte när man ska försöka slå bland etablerade konkurrenter.

Precis samma sak med XBOX One - Jag hoppades den skulle bli intressant (mycket p.g.a. Forza), och kunde lätt ta att prestandan blir lite lägre, men alla andra krav som att jag måste köpa med kinect, regelbundet vara online för offline-spel och liknande helt onödiga begränsningar gör att jag och troligtvis många andra skippar och troligtvis satsar på annat (PS4).

Permalänk
Avstängd

Ändå kopierar Apple Microsoft. Märkligt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Tror tyvärr detta är resultatet när Microsoft vill ta det bästa från Apple och Android.

Det Apple gör bra med sin enda telefon är att de har hand om allt, från tillverkning till försäljning. Således kan ingen klaga på att det ser ut som det gör.

Android går att förändra, LG, Samsung och allt vad det heter hittar på sina egna "skal".

Microsoft vill göra en Apple men licensierar ut det på Acer och övriga - som dock inte får förändra någonting. Microsoft vill sälja telefoner men låter inte tillverkarna göra det till sitt eget.

Och nu matkoma och slut på svamlet

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt less på min lumia 920, inte hårdvaran då, utan windows 8.

Känner ett antal personer som också hypade över w8 när det kom, alla köpte varsin och nu vill alla byta till android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

I sverige är marknadsandelarna fördelade såhär: http://gs.statcounter.com/?PHPSESSID=j2juf5bil673j4vrso39eiju...

Jag skulle då inte välja Windows phone om jag var tillverkare, eller utvecklare för den delen.

Du kan inte SLÅ dig in på telefonmarknaden. Du Måste ha något som folk äskar direkt.

iPhone älskade folk direkt för att det var nytt och fräsht och en egen produkt som inte fanns innan.

Android äskade folk för att det var som iPhone fast ändå inte, och det var underdogen, och de "hippas" alternativ och det var fritt fram att köra egna mods osv osv.

Windows phone.... Ja, alltså.... Windows phone är ju.... eh... det var inget.

Det du skriver stämmet inte alls.

Du får ta till dig hur länge det tog för dom andra att komma in på marknaden.

Med det i åtanke och hur ungt WP8 är så är det inte så konstigt alls.

Om tre år så vet varken du eller jag vilket som man trivs med.

Det kan vända väldigt fort.

Jag själv har bara provat på WP8 på min väns mobil. Och jag sitter själv med iPhone 5 som företagstelefon och S4:an som privat. Men när jag skulle sova på kvällen så vart tankarna på om jag skulle byta till WP8.

Så golva den inte än!

Att tillverkarintressena tappat sugen, ser jag själv som deras egen förlust. För jag tror att det kommer att växa, så bra är det.

Men den som lever får se

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Kanske för att ingen vill ha ett mobil OS präglat med skit så som, Internet Explorer, Outlook, Xbox Live, Bing mf...

Och Gmail är inte skit då menar du? Har du ens använt Outlook på sistonde? Personligen gått ifrån Gmail för att enbart köra Outlooks webmail nu och det funkar kanon. Inte alls lika plottrigt som Gmail lyckats bli över åren.

Ska även tillägga att jag sen jag bytte min Android (Galaxy S2) mot en Win8Phone så har jag blivit nöjd på alla punkter utom två. 1. Lite för lite appar fortfarande och 2. Bara en volym till allt vilket kan vara skitstörigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Jag är sjukt less på min lumia 920, inte hårdvaran då, utan windows 8.

Känner ett antal personer som också hypade över w8 när det kom, alla köpte varsin och nu vill alla byta till android.

Själv bytte jag åt andra hållet och har inte ångrat det ännu. Var skitless på Android måste jag säga.