Spelveckan: PC på E3

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: PC på E3

I fokus på spelmässan E3 låg onekligen de nya konsolerna Playstation 4 och Xbox One med tillhörande speltitlar. SweClockers passar på att plocka ut guldkornen för PC-spelare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en Ferrari jag ser i NFS-klippet!?

De brukar ju inte få använda Ferraribilar när polisen är inblandad annars, så detta är varmt välkommet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Hur kan ni ha missat Total War: Rome 2? Det är ju det absolut bästa PC-spelet på mässan! Dessutom PC-exklusivt vilket är mycket ovanligt för så stora titlar.

Permalänk

Så sjukt irriterande att Valve inte var där och visade något! Varken ett nytt Half-life eller Steam box.

Blev dock fylld av glädje när jag såg Mirrors Edge 2!

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk

Mirrors edge 2. nuff' said.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Uppskattas mycket med sammanfattningar som dessa!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbreaker:

Hur kan ni ha missat Total War: Rome 2? Det är ju det absolut bästa PC-spelet på mässan! Dessutom PC-exklusivt vilket är mycket ovanligt för så stora titlar.

RTS är alltid PC exklusiva

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Feeku:

RTS är alltid PC exklusiva

Icke! Jag har Red Alert 1 på PS1. Halo Wars är väl ett RTS till Xbox med.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Thief utvecklas av Ubisoft, för bövelen! Varför är det på "övrigt"-sidan?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Mirrors edge!!! I'm fucking pumped!

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Thief utvecklas av Ubisoft, för bövelen! Varför är det på "övrigt"-sidan?

Nej, Eidos Montreal med Square Enix som utgivare;)

Permalänk
Medlem

Framtiden ser återigen ljus ut för PC. Jag hoppas att PC får ta del av fler multiplattformar under kommande generation. Det finns ju en hög med multiplattformar som aldrig nådde PC. Ett utav dessa spel var Red Dead Redemption.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Nyhet som direkt saxad från FZ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan inte sommaren vara över snart?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

thief och madmax ser najs ut

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

ännu ett halvkasst need for speed / filmspel med "fancy" graphics och dålig bilfysik.. de ända intressanta är väl att det finns ferrari's!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

Battlefield 4 är inget datorspel (i mina ögon): utan en konsolport till fullpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Battlefield 4 är inget datorspel (i mina ögon): utan en konsolport till fullpris.

Ser det mest som BAttlefield 3 V1.1 typ...va la rätt häftigt att dem tagit tillbaka commander-rollen, men ändå. Känns...."detta har vi sett innan, och har tröttnat på det"

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Icke! Jag har Red Alert 1 på PS1. Halo Wars är väl ett RTS till Xbox med.

Tror han syftade på generella siffror.

Permalänk
Medlem

åtminstånde 3 intressanta spel Thief moebius & Dragon age 3 sistnämnda hoppas på bättre än 2an opps höll på glömma witcher 3 sen krigsspel & konsollportningar nej tack

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Gillar inte och har aldrig någonsin spelat MMORPG, men Elder Scrolls Online kan jag omöjligen skippa. Fan ta er, Bethesda!

Reklamsnutten för Project Spark är för övrigt direkt migränframkallande. Det är så maximalt patetiskt det bara kan bli, och blir ännu värre av den skamlösa krystade reklamen för MUI ("At the touch of a tile" osv). Men målgruppen är väl lättpåverkade barn. Vilket faktiskt gör det ännu värre. Spöstraff.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Meh, har ju helt glömt bort Arma3 trots DayZ och TOM! Rekommenderar genomgången med Jay Crowe i den övre youtube-länken! Mycket skönt snack. Det är Betan som demonstreras, och den kommer finnas tillgänglig den 25'e Juni för de som har förbokat spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Kan inte sommaren vara över snart?

-100 till dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du tror att Microsoft är den enda som har gjort detta?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Inget Rome 2 i fredagspanelen och inget Rome 2 nu heller? Vad händer eller?

E3's i särklass bästa pc-spel nyhet

Permalänk
Medlem

Tre intressanta spel för mig är Battlefield 4, Mirrors Edge 2.0 och Witcher 3!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Dark Souls 2 kommer ta över livet i minst en vecka. Bf4, wticher 3 och the division kommer bli kalas också.

Permalänk
Medlem

Med undantag för Witcher 3 så tyckte jag det var ganska fattigt med bra titlar till PC. Från indie-utvecklarna var där massor av spel på gång, men det dröjer innan man får se dem.

Permalänk
Medlem

The evil within såg intressant ut!