Sidan 19 av 19 « Första 9161718 19

Verktyg Visningsval
2013-06-24, 18:40   #541

matnojje

Medlem

matnojjes avatar

Plats: Löddeköpinge

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lolflakes Visa inlägg
Hmm... nu blev det svårare att välja konsol!
Nja det blir väl båda för min del, men jag väntar nog ett år.

Skickades från m.sweclockers.com
2013-06-25, 01:44   #542

herbman

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: jul 2004

Too late MS. DRM förespråkare i grunden och nu även kappvändare. De ser inte mina stålar denna generation, om någonsin igen.. Snacka om att göra bort sig..
2013-06-25, 19:53   #543

epple

Medlem

epples avatar

Registrerad: apr 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av htbtoma Visa inlägg
varför ska utgivaren ha betalt i flera led? köper jag en cykel hos min lokala handlare och sedan säljer den vidare får inte cykelhandlaren eller tillverkaren ett öre för de har redan fått betalt i förstaläget. varför skulle spelutvecklare ha annorlunda vilkor? Jag kan köpa att onlinelägen/servrar skall begränsas med någon form av nyckel där endast den som köper spelet nytt har tillgång till detta, men offlinespel som är noll påfrestning på eventuella serverparker etc hos MS eller spelutgivaren skall du fan få byta/sälja/ge bort bäst du vill.
Skev jämförelse med cykeln i min mening. Jag tror snarare att poängen är att de vill få folk som vanligtvis köper begagnat att köpa direkt från utgivarna till ett rabatterat pris, vilket är precis som Steam fungerar med sina utförsäljningar. En implementation av detta är något som tar tid, men folk har vanligtvis svårt att se långsiktigt -- speciellt i affärssamanhang.

- - -

Personligen tycker jag Xbox One (sedan detta) och PS4 (sedan tidigare) är relativt ointressanta (Kinect och PS Eye undantaget, där får tiden visa vad de går för). I övrigt är de är på tok för lika sina gamla föregångare, lite bättre grafik hittar jag redan i min dator och en modern distribution har jag via Steam.
2013-06-26, 01:28   #544

Macke_BMRSweden

Medlem

Macke_BMRSwedens avatar

Plats: Hultsfred

Registrerad: dec 2012

XBOX ONE? Xbox DONE. - The Griffin Family responds to Microshaft

2013-07-01, 07:15   #545

panpo98

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: sep 2007

Det här avslutande videon från TotalBiscuit som förklarar varför family sharing omöjlig kan ha varit så bra som vissa trodde. Några saker ni kan säga till dom som inte gillade att Microsoft ångrade sig.

Tex
Att det egentligen var tidbegränsade demon.
Chefernas uttalanden jämfört med anonyma källor.
Varför spelföretagen aldrig skulle tillåta att det var så obegränsat som vissa trodde.

Tiden det tar att ladda ned från hans egen erfarenhet från deras service trots att han hade en snabb koppling.
mm

Från tiden 00:51-11:10

Senast redigerad av panpo98 2013-07-01 klockan 07:25.
panpo98 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb