AMD retar Nvidia i ny Radeon-reklam

Permalänk
Melding Plague

AMD retar Nvidia i ny Radeon-reklam

Radeon-makaren AMD vässar klorna i en ny reklamfilm för spelkampanjen Never Settle och ger en rejäl känga till konkurrenten Nvidias grafikkort, inklusive Kepler och Physx.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj oj! Blir att hämta popcorn med tanke på alla fanboys!

Permalänk

Haha, fotnoten gjorde min dag!

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Går sån här 'reklam' verkligen hem hos folk?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Haha lite små rolig reklam^^

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

En aning smaklöst agerande faktiskt. Nej, jag använder inte nVidia.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Har kört både AMD och Nvidia kort genom åren och fanboyar inte alls, tyckte detta klipp var rätt roligt faktiskt

Permalänk

Vad är vitsen med att göra såna här reklamfilmer ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd

Haha Awesome!

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt klipp som var sant till viss del, kör själv AMD men Nvidia är ju bättre på vissa saker precis som AMD

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Smaklöst.. AMD kan ju säga till när de har något motsvarande Titan..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Haha se på fan AMD's marknadsavdelning lever. Riktigt kul klipp.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ironin att Nvidia korten ändå presterar bättre fastän "AMD GAMING EVOLVED"
Funkar säkert på folk som inte är insatta men för mig så skjuter sig AMD i foten med reklamen

Permalänk
Medlem

Lite magstarkt att faktiskt förstöra ett fullt fungerande grafikkort när det finns folk som inte har råd att köpa vare sig Nvidia eller AMD och hade haf större nytta av det.

Permalänk
Medlem

R.I.P NvidiaKortet

Permalänk
Medlem

Inte första gången AMD gör något liknande.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

ganska idiotisk film det är som att dom säger ett Nvidias kort är skräp men det är långt ifrån sant.
P.S. varför ta ett referens nvidia kort och sedan sudda ut loggan som att man inte ska se vilket kort det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Lite magstarkt att faktiskt förstöra ett fullt fungerande grafikkort när det finns folk som inte har råd att köpa vare sig Nvidia eller AMD och hade haf större nytta av det.

Du får gärna bevisa att kortet faktiskt var fungerande och inte dött

Permalänk
Medlem

Nja, så rolig var den inte. Men man får hoppas att det går bra för AMD, ju närmare dom ligger varandra, Nvidia och AMD, desto bättre priser för oss

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Avstängd

Inga bättre argument att välja AMD? Nej just det, det fanns ju inte så många såvida man inte är ett fan av microstuttering eller Eyefinity

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Lite magstarkt att faktiskt förstöra ett fullt fungerande grafikkort

Hur vet du att det var det?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Reklamen sa mig ingen ting tyckte den blev lite tråkigt lång.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

kul.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Jag har AMD men är ingen direkt fanboy, jag kör prestanda / pris så då passade mitt kort när det begav sig. Hursom så hade denna videon perfect humor för mig, grymt AMD!

De använde vad jag tyckte såg ut som nåt gammalt kort också så det var ju inte precis Nvidias nyaste de tog sönder.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av dennis126:

ganska idiotisk film det är som att dom säger ett Nvidias kort är skräp men det är långt ifrån sant.
P.S. varför ta ett referens nvidia kort och sedan sudda ut loggan som att man inte ska se vilket kort det är

Dom blir säkert stämda då;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kaxigt..

Permalänk
Medlem

Trodde PR-teamet bakom bulldozer-reklamerna hade fått foten? :/

Permalänk
Medlem

När de får sina drivrutiner att fungera som det är tänkt så kanske AMD faktiskt blir ett alternativ. Tills dess föredrar jag grejer som strular mindre.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk

and this cupon. HAHAHA

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

De använde vad jag tyckte såg ut som nåt gammalt kort också så det var ju inte precis Nvidias nyaste de tog sönder.

Kort PCB, lång svart kylare med ränder, 670 referens.