Sidan 9 av 9 « Första 678 9

Verktyg Visningsval
2013-06-26, 17:14   #241

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Plats: sweden

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xinux Visa inlägg
Det är det jag gör
Det förklarar ju det plötsliga flytet Tror 680 inte dugt för dig häller
Bygglogg Fri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr\\
Broken-arrow är inte uppkopplad Folding
2013-06-26, 18:55   #242

02dino

Medlem

02dinos avatar

Plats: Ånge

Registrerad: jan 2011

Haha, denna var riktigt bra Kör själv med Nvidia i datorn!
• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠
02dino är inte uppkopplad
2013-06-26, 19:34   #243

Dwightschrute

Avstängd

Dwightschrutes avatar

Registrerad: okt 2012

Citat:
Har spelat BF3 och EVE, och många andra spel utan att haft några problem att maxa varenda inställning.

Faktum är också att nvidia ligger hästlängder före AMD i prestanda, och ändå säger de att AMD är "gamers choice". Jag skulle gärna vilja höra varför.
Klart du inte haft Förövrigt vad nickar du i EVE?
Välkänt problem sedan över 2 månader att man haft grön/röd skärm med Shader på High med Nvidia sedan 314

Och om BF3 inte hade några problem, min vän som också har ett Titan får artefakter och glitchar i BF3 efter en stund, speciellt om man blir revivad av medic, så hade nog inte nvidia tillkännagett detta? i.o.m en drivrutin!
https://www.google.se/search?q=battl...hrome&ie=UTF-8

Nvidia ligger hästlängder framför AMD i prestanda? Ja det förklarar ju varför 7970 GE och annat > 680 i flertalet spel. För att inte glömma att AMD krossar Nvidia i GPGPU.
Dwightschrute är inte uppkopplad
2013-06-26, 20:27   #244

icelaw

Medlem

icelaws avatar

Plats: Malmö

Registrerad: sep 2008

Kan bara hoppas att nVIDIA svarar med en egen reklam med inslag av humor
icelaw är inte uppkopplad
2013-06-26, 21:36   #245

xinux

Medlem

xinuxs avatar

Plats: Hudiksvall

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dwightschrute Visa inlägg
Klart du inte haft Förövrigt vad nickar du i EVE?
Välkänt problem sedan över 2 månader att man haft grön/röd skärm med Shader på High med Nvidia sedan 314

Och om BF3 inte hade några problem, min vän som också har ett Titan får artefakter och glitchar i BF3 efter en stund, speciellt om man blir revivad av medic, så hade nog inte nvidia tillkännagett detta? i.o.m en drivrutin!
https://www.google.se/search?q=battl...hrome&ie=UTF-8

Nvidia ligger hästlängder framför AMD i prestanda? Ja det förklarar ju varför 7970 GE och annat > 680 i flertalet spel. För att inte glömma att AMD krossar Nvidia i GPGPU.
Sachiko Adachi heter min gubbe på EVE. Konstigt att jag inte stött på grafikproblemet, jag har senaste drivrutinerna.
Har själv som sagt inte heller några problem i BF3, första gången jag hör om detta problem.

Jag hävdar inte att nvidia alltid har bäst prestanda i sin prisklass, men AMD har ingenting som motsvarar Titan.
Titan är hästlängder före 7970 i prestanda. Nvidia har kommit längre i utvecklingen av konsumentgrafikkort.
Samma sak med Intel och AMD. Visst, AMD har bra processorer för sin prisklass, men har ingenting som mäter sig mot Intel's flaggskepp.
GPGPU har jag ingen koll på, men tror inte det är något jag berörs av.
2013-06-26, 21:42   #246

Dwightschrute

Avstängd

Dwightschrutes avatar

Citat:
Sachiko Adachi heter min gubbe på EVE. Konstigt att jag inte stött på grafikproblemet, jag har senaste drivrutinerna.
Har själv som sagt inte heller några problem i BF3, första gången jag hör om detta problem.

Jag hävdar inte att nvidia alltid har bäst prestanda i sin prisklass, men AMD har ingenting som motsvarar Titan.
Titan är hästlängder före 7970 i prestanda. Nvidia har kommit längre i utvecklingen av konsumentgrafikkort.
Klart du har senaste drivrutinerna, det är ju dom som fixar problemet med både BF3 och EVE
Har ju funnits säkerligen hundra trådar på battlelog ang grafikproblemen med nvidia kort allt från gtx 480 till titan.
Och jag tviiiiiivlar på att du inte haft några problem med EVE Online med shadern på High.

Dra in 320 drivern (WHQL) och prova EVE och lycka till med shader på high

http://www.hardocp.com/article/2013/...3#.UctC6vldDxY
Varför köpa titan när man kan köpa 2st 7970, eller 7990? Bättre prestanda.
Eller 780 som är bra mycket billigare men presterar i stort sett likadant som Titan?

GPGPU har man bra användning för vid t.ex. rendering av videor eller i andra applikationer som använder t.ex. OpenCL för att snabba upp allt. Vi pratar inte Processorer, vi pratar grafikkort.

AMD kan säkert göra ett grafikkort likt Titan om de vill. Men de tjänar inga pengar på det, så varför göra det?
2013-06-26, 21:57   #247

xinux

Medlem

xinuxs avatar

Citat:
Klart du har senaste drivrutinerna, det är ju dom som fixar problemet med både BF3 och EVE
Har ju funnits säkerligen hundra trådar på battlelog ang grafikproblemen med nvidia kort allt från gtx 480 till titan.
Och jag tviiiiiivlar på att du inte haft några problem med EVE Online med shadern på High.

Dra in 320 drivern (WHQL) och prova EVE och lycka till med shader på high

http://www.hardocp.com/article/2013/...3#.UctC6vldDxY
Varför köpa titan när man kan köpa 2st 7970, eller 7990? Bättre prestanda.
Eller 780 som är bra mycket billigare men presterar i stort sett likadant som Titan?

GPGPU har man bra användning för vid t.ex. rendering av videor eller i andra applikationer som använder t.ex. OpenCL för att snabba upp allt. Vi pratar inte Processorer, vi pratar grafikkort.

AMD kan säkert göra ett grafikkort likt Titan om de vill. Men de tjänar inga pengar på det, så varför göra det?
Du "tviiiiiivlar" på att jag inte haft några problem? Du säger att jag ljuger?
Jag har aldrig haft ett grafikproblem i EVE så långt jag kan minnas. Garanterat inte sen jag bytte till Nvidia.

Det får ej plats två grafikkort i mitt chassi, och jag föredrar ett starkt kort före 2 svaga. Om det är något jag hört mycket problem om så är det SLI/CF.
Titan är kraftfullare än 780, och har mycket med VRAM, som är ett krav för krävande spel på flera skärmar. 780 fanns inte heller när jag köpte mitt Titan.

Varför skulle de inte tjäna pengar på att göra ett kraftullare grafikkort? Tror du Nvidia går back på Titan?
2013-06-26, 22:06   #248

Dwightschrute

Avstängd

Dwightschrutes avatar

Citat:
Du "tviiiiiivlar" på att jag inte haft några problem? Du säger att jag ljuger?
Jag har aldrig haft ett grafikproblem i EVE så långt jag kan minnas. Garanterat inte sen jag bytte till Nvidia.

Det får ej plats två grafikkort i mitt chassi, och jag föredrar ett starkt kort före 2 svaga. Om det är något jag hört mycket problem om så är det SLI/CF.
Titan är kraftfullare än 780, och har mycket med VRAM, som är ett krav för krävande spel på flera skärmar. 780 fanns inte heller när jag köpte mitt Titan.

Varför skulle de inte tjäna pengar på att göra ett kraftullare grafikkort? Tror du Nvidia går back på Titan?
Hur många tror du köper titan?

I stort sett alla har haft problem med EVE Online. Fanns även en stor tråd om det på EVEs forum.
Även en på Nvidias sida.

Jag tror dig när du visar nvcpl+eve settings
2013-06-26, 22:17   #249

xinux

Medlem

xinuxs avatar

Citat:
Hur många tror du köper titan?

I stort sett alla har haft problem med EVE Online. Fanns även en stor tråd om det på EVEs forum.
Även en på Nvidias sida.

Jag tror dig när du visar nvcpl+eve settings
Jag antar att tillräckligt många köper Titan för att de ska vara värda att tillverka.
Tänker inte installera en gammal drivrutin för att bevisa något. Har inga problem nu och har inte haft det förut.
Spelat periodvis i 4 år, jag kanske haft tur och missat problemen.
2013-06-27, 00:43   #250

AndersBlomdahl

Medlem

AndersBlomdahls avatar

Plats: Östersund

Registrerad: sep 2010

haha lövblåsen å allt , sånna reklamer e underbar ovaset vilket märke det är som publicerar reklamen.
2013-06-27, 02:02   #251

Zeiph

Medlem

Registrerad: nov 2012

Det mest intressanta va att AMD officiellt i reklamen förklarar att nVidia är först och främst och bäst och allt det där, the shit, så att säga på mobilgrafik. Det är rätt stort.
Resten va bara enormt kul. Speciellt gillar jag klyschan i repliken: "I never settle!"
Zeiph är inte uppkopplad
2013-06-27, 13:03   #252

Atlas Tasume

Medlem

Atlas Tasumes avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: nov 2010

Vart driver dom med PhysX?
Atlas Tasume är inte uppkopplad
2013-07-02, 03:07   #253

Bjurran

Medlem

Plats: Home

Registrerad: mar 2010

Larvigt

Personligen anser jag bara att detta är larvigt. Vill man visa för sina kunder vad man är bra på så gör man korrekta jämförelser mellan sina kort i samma prisklass mot konkurentens. Man är öppen med vad man är bättre på och vad man är sämre på. När företagen börjar vara mer ärliga mot sina kunder får man just fler kunder. Ekvationen är inte svår. Själv kör jag nvidia men är inte fanboy alls.
Bjurran är inte uppkopplad
2013-07-02, 06:54   #254

Zerq

Medlem

Plats: stockholm

Registrerad: mar 2009

Lolololololololololol........

HAHAHAHA!
Bästa reklamen någonsin!
Zerq är inte uppkopplad
2013-07-02, 07:29   #255

furis

Medlem

furiss avatar

Plats: Örebro

Registrerad: aug 2004

Ingen fanboy direkt, köpte ett radeon 7870 till min bror för någon månad sedan, själv kör jag nvidia 670 och tycker denna reklamen är skitlöjlig, den har ingen finess alls.

För att tillföra annat så har jag inte haft något bekymmer med mitt grafikkort mer än pcie 3.0 på mitt moderkort. Men det kan likväl vara asus fel här...

Dock så är det ju så att när jag köper datordelar så köper jag beroende på vad de får för resultat i tester här på sweclockers. Är det inte det viktigaste i slutändan? Jag tycker de förlöjligar gamers lite också som okunniga.... visst det kanske gemene man är men inget man gör i reklamfilmer.
2013-08-27, 16:58   #256

Q4Rspwn

Medlem

Plats: Östersund

Registrerad: dec 2008

Härlig reklam! Tvivlar dock på att varken Nvidias eller AMD:s kort har några specifikt allvarliga problem med nya spel. Falsk marknadsföring?
M/B Gigabyte GA-x58A-UD3R 2.0 | CPU i7 930 @ 3.8 | Kylning Corsair H100i | RAM G.Skill Ripjaws X 12GB | SSD Intel 510 120GB | HDD Samsung 0.5TB | GFX MSI GTX 560Ti | Chassi NZXT Phantom White | PSU TX850M | KBD Ducky Shine 3 MX Red/Magenta LED | Mus SteelSeries Sensei GW2 | Skärm Samsung 226bw | OS W7 x64 Ultimate
Q4Rspwn är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb