Sidan 4 av 4 123 4
 
Verktyg Visningsval
2013-08-10, 20:09   #91

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Plats: På snedden i Dirty South

Registrerad: dec 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jonathan82 Visa inlägg
Om han nu vill ha massa youtube hits så skall han väll hypa den som alla andra?
Det är snarare kontraproduktivt i hans fall.
Det är väll snarare så att folk som köper prylar som är hypade, utan attskaffa en objektiv uppfattning, som "gråter HELA VÄGEN till banken".
Han har jobbat med VR tidigare. Han har erfarenhet och kastar inte skit utan nämner både för och nackdelar.
Något du hade vetat om du hade videon istället för att trolla omkring på forum du gör,
utan någon som helst kunskap om produkten eller att nämna någon relevant fakta.


Det är väll en högst subjektiv fråga. Men som han nämner i videon som alla tycks skitit i att kolla in, det borde kanske släppas versioner med olika hög upplösning. Så kan sådana som är mer petiga med ppi, få köpa en mera "high end" produkt.
Sedan är ju problemet oxå dålig optik. Det är skarpt bara i mitten på skärmen.
Och inte att glömma att spelen man spelar inte får droppa under 60fps. Precis som andra 3d tekniker.
Det är mycket som inte nämns i hypen.
Det är väl inte omöjligt att det faktiskt kommer att släppas enheter med ännu högre upplösning en bit framöver, folk är ju generellt väldigt kåta på just upplösning just nu.
Problem med oskarp bild upplevde jag inte när jag testade iallafall. Är detta ett vanligt problem eller har du fått ett dåligt ex kanske?
Vad gäller FPS-drops har det ju inte direkt med Rift att göra, så varför du drar in det vet jag inte. Det säger väl sig självt att man inte vill ha FPS-drops oavsett om man kör "vanligt" eller VR.
__________________
Sweclockers är inte en spelchatt eller en sökhjälp, det är ett diskussionsforum. Vi använder fullständiga meningar, vi tänker på stavning och interpunktion. Läs igenom ditt inlägg innan du postar det. Använd Google & Prisjakt innan du skapar en tråd.
Om du inte lägger mer än en minut på din fråga, förvänta dig inte att någon ska lägga mer än 30 sekunder på ett svar.
ZaInT är inte uppkopplad
2013-08-11, 00:20   #92

john1960

Avstängd

Registrerad: dec 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ZaInT Visa inlägg
Det är väl inte omöjligt att det faktiskt kommer att släppas enheter med ännu högre upplösning en bit framöver, folk är ju generellt väldigt kåta på just upplösning just nu.
Problem med oskarp bild upplevde jag inte när jag testade iallafall. Är detta ett vanligt problem eller har du fått ett dåligt ex kanske?
Vad gäller FPS-drops har det ju inte direkt med Rift att göra, så varför du drar in det vet jag inte. Det säger väl sig självt att man inte vill ha FPS-drops oavsett om man kör "vanligt" eller VR.
Blandar mig i diskussionen
Jo, det är problem med avstånd eftersom man knappt ser fienden om denne är långt ifrån. I bilspel/racing är det svårt att se svängarna. Nu vet jag att många ställer ner inställningarna på just racingspel/FPS online för att få en fördel. Men med Rift är det inte samma sak. Skärpan är urusel på medelånga avstånd. Som det är nu är det känslan att vara inne i spelet som är viktigt. Man får svälja det andra.

Som experiment körde jag de sista 2 minuterna på HL 2 på skärmen och trotts bättre skärpa kändes det platt och utanförskap att spela. Rent ut löjligt efter 6 timmar i sträck med Rift.

Någon frågade om det är lättare att klara spel med Oculus Rift. Nej, det är svårare att spela eftersom man är inne i spelet. Det är känslan man är ute efter. Men minst 2X720p vore inte dumt, tror jag. Läste på deras forum att en räknat ut att ska du få bra skärpa på avstånd krävs en enorm upplösning och grafikkort bättre än de bästa vi har idag. Men om detta har jag själv ingen kunskap om.
__________________
Är absolut emot reklam för Online Kasino på Swecklockers
john1960 är inte uppkopplad
2013-08-11, 04:46   #93

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Plats: På snedden i Dirty South

Registrerad: dec 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av svendolph Visa inlägg
Blandar mig i diskussionen
Jo, det är problem med avstånd eftersom man knappt ser fienden om denne är långt ifrån. I bilspel/racing är det svårt att se svängarna. Nu vet jag att många ställer ner inställningarna på just racingspel/FPS online för att få en fördel. Men med Rift är det inte samma sak. Skärpan är urusel på medelånga avstånd. Som det är nu är det känslan att vara inne i spelet som är viktigt. Man får svälja det andra.

Som experiment körde jag de sista 2 minuterna på HL 2 på skärmen och trotts bättre skärpa kändes det platt och utanförskap att spela. Rent ut löjligt efter 6 timmar i sträck med Rift.

Någon frågade om det är lättare att klara spel med Oculus Rift. Nej, det är svårare att spela eftersom man är inne i spelet. Det är känslan man är ute efter. Men minst 2X720p vore inte dumt, tror jag. Läste på deras forum att en räknat ut att ska du få bra skärpa på avstånd krävs en enorm upplösning och grafikkort bättre än de bästa vi har idag. Men om detta har jag själv ingen kunskap om.
Ah, i demon jag körde samt TF2 var sakerna nära så det där med objekt långt bort hade jag ingen aning om. Förhoppningsvis är det även något som löses tills den "skarpa" versionen släpps.
Och ja, man är skapligt mycket sämre i spel när man hellre står och tittar sig omkring
__________________
Sweclockers är inte en spelchatt eller en sökhjälp, det är ett diskussionsforum. Vi använder fullständiga meningar, vi tänker på stavning och interpunktion. Läs igenom ditt inlägg innan du postar det. Använd Google & Prisjakt innan du skapar en tråd.
Om du inte lägger mer än en minut på din fråga, förvänta dig inte att någon ska lägga mer än 30 sekunder på ett svar.
ZaInT är inte uppkopplad
2013-08-12, 14:30   #94

dahippo

Medlem

Registrerad: maj 2013

Någon nämde att OR har dålig upplösning. Tycker det ser bra ut
https://www.youtube.com/watch?v=3BUZaE52hAo
dahippo är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb