Corsair Obsidian 350D och Fractal Design Arc Mini R2

Permalänk
Melding Plague

Corsair Obsidian 350D och Fractal Design Arc Mini R2

Formfaktorn Micro ATX står i fokus när Corsair och Fractal Design äntrar testlabbet på nytt. SweClockers tar en titt på de kompakta datorlådorna Obsidian 350D och Arc Mini R2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Arc Mini R2 gör nästan att jag ångrar att jag skaffade en ATX-bräda nu när jag byggde nytt. Proppa in en massa radiatorer i en sån, alltså..

Permalänk
Avstängd

Fractal Arc Mini R2 vinner oavsett vad bara för att man enkelt kan plocka ur 5.25" hållaren.

Permalänk
Medlem

Tar man bort 5.25 cover från 350D och stoppar in där en dvd spelare/fläktkontroller mm. så blir chassi jäkligt full men annars inget och klaga på.

Permalänk
Medlem

Blir å bygga nytt i mini r2 ;D

Permalänk

Älskar min Arc Mini, men kommer nog köpa R2an bara för det lite smidigare fläktfiltret.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Blir å bygga nytt i mini r2 ;D

Bygg in hårvaran i bänken/skåpet istället. Och släpp tänket på chassi Vad skall man med en burk till

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Hade ett Arc Mini R2 så bytte jag ut det och jag ångrar det väldigt mycket nu

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

När jag såg 350D första gången ville jag att det skulle vara nya 650D, gillar utseendet väldigt mycket sedan 2st 120mm i fronten är bättre än 650D dåliga 200mm. Tur nog kommer Noctua ut i år med en 200mm.

Permalänk
Snusfri

Synd att filmklippet verkar ligga på en server i östra Pakistan..
Kan se ca 3min innan det inte går, olika försöka att ladda ner fungerar tyvärr inte heller och då sitter man med 100/100 lina (telia).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

350D är snyggt och stilrent.
Skulle kunna tänka mig ett sånt utan fönster då.

Arc går fetbort för min del.
Gillar inte chassi med perforerad plåt i fronten.

Permalänk
Medlem

350D, jag beslöt för att köpa ett sådant då 900D inte fanns i lager på veckor samt kostade 3 gånger så mycket Är nöjd med chassit men det var precis att man kunde få i en h100i-kylare i toppen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350d - i7 4770K @ 4.4GHz - Asus Maximus VI Gene - EVGA SC GTX 680 - Corsair Vengance Pro 2400MHz 16GB - Samsung 840 Pro 256GB - 2TB WD - H100i - AX860i

Permalänk
Medlem

AAAH! Abstinensen efter en chassi-recension med Jonas stillades just

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag blev mest förälskad i detta Corsair Obsidian 350D, då man kunde montera in SSD på baksidan av moderkortet, men också snyggast i designutförandet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

Det vore roligt med andra tillverkare än Corsair, Fractal, Silverstone och Lianli..
Exempel: Phanteks och / eller Caselabs

Permalänk
Medlem

Tror Jonas behöver dricka lite vatten emellanåt

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Bara jag eller låter Jonas lite slöare än vanligt?

Permalänk

Hmm, går allting vägen så kastar jag ut mitt P182 så långt bort det bara går och skaffar ett 350D!

Chassit är (enl mig) mycket snyggare än ARC R2 midi mest då fronten känns rätt plastig(hade storebordern) Men då får man ju skaffa nytt moderkort/processor men det gör väll inte så mycket(Klarna faktura!... )

I vilket fall en riktigt schysst recension!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Corsairs variant är riktigt snygg.....

Micro-ATX chassin och moderkort är väl inte särskilt praktiska, men dessa chassin är oftast de som är snyggast enligt min mening. Nu menar jag klassiska Tower modeller som recenseras här och inte andra obskyra typer som kub, upp och nervända och nätagget i fronten-varianter. Dessutom finns det en möjlighet att bygga riktigt kraftfulla datorer med SLI och god kylning.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheWetell:

Hade ett Arc Mini R2 så bytte jag ut det och jag ångrar det väldigt mycket nu

Det är ju inte ute äns!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon34034:

Det vore roligt med andra tillverkare än Corsair, Fractal, Silverstone och Lianli..
Exempel: Phanteks och / eller Caselabs

Vill heller se en recension på Little Devil's chassin och deras Phase Change kylning

Permalänk
Medlem

Vad finns det för Micro-ATX moderkort med längre mellanrum mellan korten om man kör SLI?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem

Jonas säger att det bara går inte två 120 i fronten på 350D men det går att få in två 140 också, bara en liten notis

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danbo:

Vad finns det för Micro-ATX moderkort med längre mellanrum mellan korten om man kör SLI?

Gigabyte Z87 M5 och Asus X79 Gene.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anon34034:

Det vore roligt med andra tillverkare än Corsair, Fractal, Silverstone och Lianli..
Exempel: Phanteks och / eller Caselabs

Phanteks Enthoo Primo är på gång inom de närmaste veckorna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha! Dom där plattorna för SSD på baksidan av fractal chassist var precis det jag tipsade om i deras jultävlingen eller när det nu var den hölls, det var det ända jag kunde komma på som skulle förbättra R4:an för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Phanteks Enthoo Primo är på gång inom de närmaste veckorna!

Skickades från m.sweclockers.com

Oh, så bra!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av JonasT:

Phanteks Enthoo Primo är på gång inom de närmaste veckorna!

Jacob tjatar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Trevlig recension som vanligt Jonas!

Gillade båda lådorna, men skulle jag välja mellan dessa två så blev det nog R2:an, tycker den faller mig mer i smaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Bara jag eller låter Jonas lite slöare än vanligt?

Nej, han låter inte alls slö, älskar hans chassirecensioner. Trist för honom att läsa sånt här bogus.

Visa signatur