Google når en miljard Android-aktiveringar – avtäcker Android 4.4 "Kitkat"

Permalänk
Melding Plague

Google når en miljard Android-aktiveringar – avtäcker Android 4.4 "Kitkat"

Sökjätten Google i samarbete med Nestle avslöjar nästa stora version av Android. Samtidigt antyder Nexus 4 lagerstatus att en ny Google-märkt telefon är på ingång.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir väl lite gratis reklam till KitKat nu då

Permalänk

Aww ingen key like pie? Lite sponsrade google? Undrar hur mycket detta kostade

Permalänk
Medlem

Som vanligt så kommer det väll ta en evighet till någon får den här versionen som inte sitter på en nexus enhet:P

Får nog gå och köpa mig en Nexus 7a igen även om jag sålde min förra för jag inte använde den.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Keeper of Traditions

Det var väl inte vad man väntade sig direkt...

KitKat är antagligen godare än den där pajen, så då måste det ju vara bra!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Friterad:

Blir väl lite gratis reklam till KitKat nu då

Jag skulle utan källa gissa på att det inte är speciellt gratis.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Jäkla google jag blir hungrig när jag läser dessa nyheter...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Skrivet av BaZZe:

Som vanligt så kommer det väll ta en evighet till någon får den här versionen som inte sitter på en nexus enhet:P

Får nog gå och köpa mig en Nexus 7a igen även om jag sålde min förra för jag inte använde den.

Ett annat alternativ är att installera en custom ROM på din telefon! Då slipper du dras med tillverkarens långsamma (och ibland icke-existerande) uppdateringar.

Skrivet av DunderKlumpen:

KitKat är antagligen godare än den där pajen, så då måste det ju vara bra!

Jag hoppas att du har rätt!

Permalänk
Medlem

Ganska "påhittigt" (läs dyra sponsorpengar).

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Jag skulle utan källa gissa på att det inte är speciellt gratis.

Kanske inte, det skulle betyda att KitKat betalar Google för att använda deras namn

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Som vanligt så kommer det väll ta en evighet till någon får den här versionen som inte sitter på en nexus enhet:P

Får nog gå och köpa mig en Nexus 7a igen även om jag sålde min förra för jag inte använde den.

Nja, Cyanogenmod eller liknande är inte SÅ långsamma med att få in det i icke-google-enheter.

Permalänk
Medlem

Hoppas att Nexus 5 snart presenteras och kommer ut till marknaden. Håller denna bara funktionerna jag
vill ha så blir det ett köp. Orkar ej vänta på nya uppdateringar till android som till andra tillverkare tar tid
på sig att få ut oftast.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

kitkat är grymt gott.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på 4.2 =/ /Sg3

Permalänk
Skrivet av Zhacha:

Väntar fortfarande på 4.2 =/ /Sg3

http://download.cyanogenmod.org/?type=RC&device=i9300

Permalänk
Medlem

Varför inte KEX?

Permalänk
Medlem

Finns det någon changelog vad 4.4 innebär?

Permalänk
Medlem

Är rabattkuponger på KitKAt en förinstallerad app?

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem

Haha inte lite sponsring här inte!
http://www.android.com/kitkat/
Skrolla längst ner på sidan och klicka på "Learn more about Kit Kat"

Permalänk
Medlem

På webbsidan till Android (som är länkad) så skriver de vad som introducerats eller lagts till i Android för varje version, och på 4.4 KitKat står det följande:
"It's our goal with Android KitKat to make an amazing Android experience available for everybody."

Så min gissning är väl att de ska ta tag i deras problem som innefattar att inte alla Android-användare har den senaste Android-versionen. Tänk, en billig budgetmobil med senaste uppdateringen från Google...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

På webbsidan till Android (som är länkad) så skriver de vad som introducerats eller lagts till i Android för varje version, och på 4.4 KitKat står det följande:
"It's our goal with Android KitKat to make an amazing Android experience available for everybody."

Så min gissning är väl att de ska ta tag i deras problem som innefattar att inte alla Android-användare har den senaste Android-versionen. Tänk, en billig budgetmobil med senaste uppdateringen från Google...

Tror snarare det handlar om att göra det möjligt att köra android på ännu billigare hårdvara och ändå ge en hyffsad upplevelse.

Permalänk
Medlem

Google har trots allt några sköna lirare kvar, skulle bra gärna vilja veta vem som rökt på och kommit på det här jippot

Men det funkar ju så vem klagar?

Permalänk
Medlem

Fight with Kit Kat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jo, för det ska man verkligen behöva göra på en flaggskeppstelefon från den störta tillverkaren i branschen.

Permalänk
Medlem

gillar verkligen namnen google valt , kitkat

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Tror ni min mobilen uppdateras om jag lämnar den så här över natten?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

"Even the OS name is ad space" xD

Permalänk
Konsolgrävare

Omg! hoppas note 3 får 4.4 fort!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av GladiumMiles:

http://i.imgur.com/ZYDZFR1.jpg

Tror ni min mobilen uppdateras om jag lämnar den så här över natten?

Hahaha, tack för skrattet!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Hoppas det inte blir segt med den bara, "have a break, have a kitkat" när man väntar på att appen ska starta..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB