Microsoft inleder volymproduktionen av Xbox One – trimmar klockfrekvensen

Permalänk
Melding Plague

Microsoft inleder volymproduktionen av Xbox One – trimmar klockfrekvensen

I november släpper Microsoft den nya spelkonsolen Xbox One. Nu avslöjas att volymproduktionen är inledd och att tillverkaren lyckas klämma fram mer prestanda ur systemkretsen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Passa på att klämma in bättre gpu också vet jag när ni ändå liks håll på.
Eller inte varför byta hela hårdvaran, tycks verkar aldrig att ni kan bestämma er riktig
I slutändan så handlar allt om vilka spel som kommer till konsolen. Konsol är aldrig bättre än vad spel de får. Se bara på VITA, bra och kraftfull liten maskin men utan den där riktig killer app. Nya killzone verkar dock demonstrera hur läckert det går att göra grafiken till VITA samt att hela spelet verkar riktigt bra! Det är så att man nästan är sugen på att skaffa enbart för det spele.t

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Tror att Microsoft kommer behöva göra mer än bara klocka nya Xbox ONE för att den ska vinna konsol kriget.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Tror att Microsoft kommer behöva göra mer än bara klocka nya Xbox ONE för att den ska vinna konsol kriget.

Hårdvaran är ju iof ganska ointressant för de flesta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Tror att Microsoft kommer behöva göra mer än bara klocka nya Xbox ONE för att den ska vinna konsol kriget.

Dom behöver en tidsmaskin, åka tillbaka i tiden - Gör om gör rätt. Men det vet vi ju att det inte går. Dom får helt enkelt sikta på Xbox Two in One.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Oj vilken fantastisk prestanda!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är mest intresserad av kinect 2.0?

Vill kunna styra en htpc/min dator helt med rörelser och tal, något jag hoppas någon snäll utvecklare fixar verktyg för till kinect 2.0.
Skulle va så najs att komma in i vardagsrummet och säga; kinect -> spotify -> "insert song name" -> play. Star trek.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Se hur lång tid det tar innan kommentars fältet går åt helvete.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Är det bara jag som är mest intresserad av kinect 2.0?

Vill kunna styra en htpc/min dator helt med rörelser och tal, något jag hoppas någon snäll utvecklare fixar verktyg för till kinect 2.0.
Skulle va så najs att komma in i vardagsrummet och säga; kinect -> spotify -> "insert song name" -> play. Star trek.

Är själv också intresserad vad den kan göra, detsamma gäller Sony's kamera. Men alla är vi olika. Vissa hatar och vill att dem ska skrotas, men själv ser jag verkligen fram emot och se vad dem har åstadkommit.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Oturligt nog för Microsoft spelar det egentligen ingen större roll vad de gör med konsolen nu - folk är fortfarande sura över deras tidigare ideologier på t. ex E3. Enda som kan rädda konsolen nu är ett riktigt maffigt upplägg av ordentliga spel vid launch, men det lär ju inte heller hända.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni gubbar, hur mycket i prestanda kan de ha tjänat? 2-4% kanske?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Är det bara jag som är mest intresserad av kinect 2.0?

Vill kunna styra en htpc/min dator helt med rörelser och tal, något jag hoppas någon snäll utvecklare fixar verktyg för till kinect 2.0.
Skulle va så najs att komma in i vardagsrummet och säga; kinect -> spotify -> "insert song name" -> play. Star trek.

Nää den verkar grym.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Som sagt, har lite funderingar kring kylningen och ljudnivån samt ev livslängden på konsolerna.

Xbox One har nog en stor fördel, så är det kylning och ev ljudnivå.

Xbox One = Nästan dubbelt så stort chassi, mycket ventilations hål, nätdel utanför, svagare grafik och minne = svalare?
PS4 = Kompakt chassi, begränsad ventilation endast baktill, nätdel inbyggd,krafullare grafik och minne som bör alstra mer värme.

Faktum är att jag är på snudden att förboka ett PS4 för att sedan nästa år kanske köpa en Xbox One.

Permalänk
Medlem

Undrar hur instabilare Xbone kommer bli, MS vill väl inte ha problem på samma nivå som Xbox360 med red ring of death.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Är det bara jag som är mest intresserad av kinect 2.0?

Vill kunna styra en htpc/min dator helt med rörelser och tal, något jag hoppas någon snäll utvecklare fixar verktyg för till kinect 2.0.
Skulle va så najs att komma in i vardagsrummet och säga; kinect -> spotify -> "insert song name" -> play. Star trek.

Det roligaste enligt mig är att detta är vad kinect passar till och inte till spel som MS vill ha det till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Som sagt, har lite funderingar kring kylningen och ljudnivån samt ev livslängden på konsolerna.

Xbox One har nog en stor fördel, så är det kylning och ev ljudnivå.

Xbox One = Nästan dubbelt så stort chassi, mycket ventilations hål, nätdel utanför, svagare grafik och minne = svalare?
PS4 = Kompakt chassi, begränsad ventilation endast baktill, nätdel inbyggd,krafullare grafik och minne som bör alstra mer värme.

Faktum är att jag är på snudden att förboka ett PS4 för att sedan nästa år kanske köpa en Xbox One.

Köp den som erbjuder dig bäst spel

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Innebär detta att det "kanske" kommer bli ~28 fps stabilt för Dead Rising 3

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Fortfarande stendöd i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Så NU är den som en kass PC, eller?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Som sagt, har lite funderingar kring kylningen och ljudnivån samt ev livslängden på konsolerna.

Xbox One har nog en stor fördel, så är det kylning och ev ljudnivå.

Xbox One = Nästan dubbelt så stort chassi, mycket ventilations hål, nätdel utanför, svagare grafik och minne = svalare?
PS4 = Kompakt chassi, begränsad ventilation endast baktill, nätdel inbyggd,krafullare grafik och minne som bör alstra mer värme.

Faktum är att jag är på snudden att förboka ett PS4 för att sedan nästa år kanske köpa en Xbox One.

Vilken tur att man inte skall ha en Playstation 4 under täcket då om din hypotes med värmeutveckling stämmer. Annars ser jag inget större problem med att maskinen blir varm om den fungerar, vilket Sony med största sannolikhet ser till att den gör.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Snusfri

Xbone är redan körd efter katastrofen som var på E3.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Maguro:

Det roligaste enligt mig är att detta är vad kinect passar till och inte till spel som MS vill ha det till.

Håller med. Att styra sin PC och dess funktioner med Kinect skulle vara kul, men inte till spel.
Förövrigt angående Kinect 2.0 verkar det vara som att alla funktioner MS lovade till Kinect 1.0 nu äntligen kommer att fungera som det ska med Kinect 2.0.
Antar att det kommer att bli Kinect 3.0 före alla nu lovade kinect 2.0 funktioner kommer att fungera till 100%

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Finns flera faktorer som gör att det är svårt att sia om hur stor den faktiska prestanda skillnaden kommer bli men på pappret ser PS4 onekligen ut att bli den starkare av de två.
Men saker som sram och kanske främst skillnaden i utvecklingsmiljö där Microsoft har sitt sedan länge utvecklade och optimerade directx att luta sig tillbaka på, Sony startar däremot lite från början vilket lär leda till att man är efter optimeringsmässigt vid lanseringen.

Cloud tjänsterna lär säkerligen också ha en mindre positiv påverkan men där känns det betydligt osäkrare om det kommer ge nån ordentlig skillnad.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Xbone är redan körd efter katastrofen som var på E3.

Ja, det spelar roll vad man har i bagaget. De skulle kunna lansera världens bästa konsill med extra allt men folk kommer endå minnas "Det här kan vi inte ändra, det är hårvaran som är så'n... Eller jaha ni protesterar? Jomen då ändrar vi bara.. eller nej, eller jo, eller va?"

Så att de klockar den lite hit eller dit spelar nog ingen roll.

Det är synd. Jag vart bra sugen på Killer Instinct där ett tag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Vilken tur att man inte skall ha en Playstation 4 under täcket då om din hypotes med värmeutveckling stämmer. Annars ser jag inget större problem med att maskinen blir varm om den fungerar, vilket Sony med största sannolikhet ser till att den gör.

Problemet blir ju tyvärr att konsolen måste stå framme och inte kan gömmas i låda eller liknande.
Min första tanke när jag läste nyheten var att sony också kunde klocka upp men tänkte inte på värmeaspekten då, kanske blir svårt för dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ser att Saida effekten kvarstår på sweclockers!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Problemet blir ju tyvärr att konsolen måste stå framme och inte kan gömmas i låda eller liknande.
Min första tanke när jag läste nyheten var att sony också kunde klocka upp men tänkte inte på värmeaspekten då, kanske blir svårt för dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skall man gömma undan en konsol? Visst det finns väl en och annan men, gör merparten det tror du?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naxos:

Vad tror ni gubbar, hur mycket i prestanda kan de ha tjänat? 2-4% kanske?

1,60 till 1,75 GHz är ju strax under 10%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är synd. Jag vart bra sugen på Killer Instinct där ett tag.

Vilket är ett figher-spel som kör i 720p för att få stabila 60fps. Vilken prestanda de nya maskinerna har!
http://gamingbolt.com/killer-instinct-dev-anything-that-hinde...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Varför skall man gömma undan en konsol? Visst det finns väl en och annan men, gör merparten det tror du?

Nog många som gör, fast det börjar bli svårare nu med alla rörelsekontroller.

Edit: samt ha dem i trånga hyllor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W