Dixons säljer Pixmania till tyskt holdingbolag

Permalänk
Melding Plague

Dixons säljer Pixmania till tyskt holdingbolag

Den brittiska hemelektronikjätten Dixons Retail gör sig av med webbhandlaren Pixmania, som finner nya ägare i det tyska holdingbolaget Mutares.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas att dem skaffar sig en bättre hemsida. Ser ut som någon skojar sida. Har personligen inte vågat beställa något därifrån på grund av dåligt ryckte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig förstått hur pixmania kan ha blivit så stort? På prisjakt så klassar jag dom som vilken annan scam butik som helst. fraktpriserna plus alla returhistorier som man har hört...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Handlat där en gång, det var som ett stort skämt... Aldrig igen lovade jag mig själv då någon gång, men man kanske skulle prova beställa igen bara för att inse att de antagligen inte förändrats...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk

Skulle aldrig handla av dem. Kan ju hoppas på en förbättring nu

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Tycker pixmanias hemsida ser oseriös ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavling:

Tycker pixmanias hemsida ser oseriös ut

Verkligen. Att bara ha surfat in på den en gång för många år sedan har gjort att jag alltid negligerat den sidan när man letar i prisjakt m.fl.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Aldrig handlat där, dock har jag bekanta som handlat där och varit mycket nöjda.

Permalänk

Vi får väl se vad som händer då. Det kanske inte kan bli sämre iaf? Pixmania är ett nödvändigt ont nu i Copyswede-tider.

Permalänk

Inte förvånande med tanke på vilket otroligt dåligt (välförtjänt dåligt) rykte de har här.

Permalänk
Medlem

Folk som handlar på Pixmania är de som inte kollar omdöme på butiker och endast går på priset. De har ofta lägsta eller bland de lägsta priserna. Tyvärr reflekteras detta i deras extremt dåliga retur och garantihantering.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Har handlat från Pixmania en gång då de hade någon kampanj på ett 32GB USB-minne för en hundring, och det gick faktiskt smidigt. Men jag skulle nog inte beställa dyrare saker av dem.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag litar inte på holdingbolag.
Dom gör vad som helst för att få ökad omsättning inför nästa kvartalsrapport.
Dom bryr sig inte o någonting förutom smutsiga pengar.

Permalänk
Medlem

Köpte min Cowon S9 utav dom, och jag är nog fan glad för att jag inte har behövt returnera den. Returer och kundtjänst ska tydligen inte var deras starka sida vad jag har hört. Andra negativa saker? Dom försökte lägga på mig ca. 1500:- extra kostander så fort jag gick till kassan och skulle betala, i form av extra garantier etc. Dessa är vidrigt jobbiga att få bort och jag fick hålla på i säkert 5min innan jag hittade rutan där jag kunde bocka ur dessa.
Nej tack, Pixmania klarar i alla fall jag mig utan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lustigt nog när alla snackar om hur dålig pixmanias hemsida är så gick jag in på den för att kolla och då håller de på att uppdatera den.

Visa signatur

RTX 3060ti och Ryzen 7 5800x3D + annat

Permalänk
Skrivet av Anton.o:

Lustigt nog när alla snackar om hur dålig pixmanias hemsida är så gick jag in på den för att kolla och då håller de på att uppdatera den.

Ja, Pixmania har alltid varit outvecklad och sladdrig.. Har många gånger varit lockad av flera låga priser dom haft på en del grejer via prisjakt jag sett men jag har aldrig handlat där för dom har inte haft bra betalningsmöjligheter förens nu på senare tid..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag litar inte på holdingbolag.
Dom gör vad som helst för att få ökad omsättning inför nästa kvartalsrapport.
Dom bryr sig inte o någonting förutom smutsiga pengar.

Så allt är som det var innan. Det finns fortfarande ingen vettig anledning till att handla av Pixmania.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

OffT: Har handlat av dem, men endast p.g.a. att de hade lägst pris just då. har inte behövt returnera något ännu, så jag har ingen koll på deras rutiner kring detta. Prylarna kom i alla fall fram i tid, och till rätt pris.

OnT: Holdingbolag är knepiga figurer, kan ibland vända dåliga bolag till vinst, men oftast bara ett gäng rökridåer som skeppas vidare till nästa sucker...

Permalänk
Medlem

Handlade TV från pixmania för några år sedan. Över 20% lägre pris jämfört med en av de lokala elektronikaffärerna för samma modell. Gick utan problem. Dock vet jag inte hur det skulle ha varit om jag varit tvungen att reklamera TVn.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jäklar va folk säljer o köper stora företag nu mitt allt då.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Pixmanias svenska motsvarighet är Cdon.

Låga priser, halvtaskig kundservice, svårnavigerad hemsida, struliga leveranser.

Påminner en del faktiskt, om än inte lika illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Jäklar va folk säljer o köper stora företag nu mitt allt då.

Well, rika företag ser sin chans att köpa andra företag billigt, sedan försöka hålla det företaget levande och göra en storvinst när Europas ekonomi går in i en högkonjunktur igen genom att ha ett välkänt namn på marknaden vilket är guld värt.

Permalänk

Fördelen med pixmania är att de sålde (säljer?) saker som inte finns att köpa i Sverige, t. ex mobiltelefoner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Pixmanias svenska motsvarighet är Cdon.

Låga priser, halvtaskig kundservice, svårnavigerad hemsida, struliga leveranser.

Påminner en del faktiskt, om än inte lika illa.

Nu tycker jag att du är väldigt orättvis, Så dåligt är inte CDON.
Har du jämfört med kompletts support? den har gått från väldigt bra till väldigt dålig det senaste året. Support är det första företagen sparar in på.
Sen frakten, i snitt en dag långsammare än Inet har det varit för mig, det kan jag leva med när jag sparar några hundra
Visst suger deras siter lika mycket men sök med hjälp av prisjakt så blir faktiskt cdons sida användbar

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Snusfri

Haft några kompisar som shoppat från pixmania, oftast så har dom fått sina saker efter ca 2 veckor och när de haft problem så har de slutat svara, inte en enda av mina ca 10 kompisar som shoppat där har varit nöjda.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man gott och väl kan klara sig att handla från;
(listan är personlig och med utgångspunkten att JAG aldrig haft problem med någon av dem)

Misco
Dustin
CDON
Webhallen
Inet
Komplett
Net2World
Netonnet
Alina
Maxfps
Discshop

...Kanske pytsa in en hundralapp extra eller två istället för att vara dumsnål och handla från Proshop eller Pixmania t.ex.

Man kan ju alltid leta rabattkoder och annat jox för att få ned priset en aning om det nu är så viktigt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elakekocken:

Jag tycker att man gott och väl kan klara sig att handla från;
(listan är personlig och med utgångspunkten att JAG aldrig haft problem med någon av dem)

Misco
Dustin
CDON
Webhallen
Inet
Komplett
Net2World
Netonnet
Alina
Maxfps
Discshop

...Kanske pytsa in en hundralapp extra eller två istället för att vara dumsnål och handla från Proshop eller Pixmania t.ex.

Man kan ju alltid leta rabattkoder och annat jox för att få ned priset en aning om det nu är så viktigt.

Du har med andra ord valt bort Amazon.gb!! Kanske det bästa e-handelsföretaget som finns. Stora nog att köpa alla Svenska e-handelsföretag och lägga ner dem. + Ingen avgift till CopySweede

Permalänk
Medlem

Många verkar ha dålig respons av Pixmania, men jag själv har beställt där flertalet gånger och det är faktiskt enligt mig en bra butik (än så länge). jag har aldrig varit besviken på varken varan, leveranstiden eller packning av varor.

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Du har med andra ord valt bort Amazon.gb!! Kanske det bästa e-handelsföretaget som finns. Stora nog att köpa alla Svenska e-handelsföretag och lägga ner dem. + Ingen avgift till CopySweede

OK bara för det ska jag köpa någonting därifrån nu, och skylla på dig om det går åt helsinki! Hur är det med reklamationer om en vara är trasig etc?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Varför så mycket negativitet och barnsligheter i kommentarerna. Har beställt från Pixmania en minst två gånger och både pris och utbud var helt OK. Servicen kanske inte är den bästa men många återförsäljare, lokala såsom webbutiker, kan man säga det om. Krävs en hel del att lyckas då så många konsumenter här i Sverige är allt för kräsna.

Visst eftertraktar vi god service, pris och kvalité men ha i åtanke att de inte har sina rötter i Svenska marknaden på samma sätt som Inet, Webbhallen och Komplett har. Hur förväntar ni er att "mindre" kända företag skall klara sig om ni inte ger dem en ärlig chans utan att till fullo förlita sig på recensioner. En nöjd kund känner sig oftast mindre åtagen till att skriva en god recension än en missnöjd kund att skriva en negativ, därmed ser den negativa feedbacken ut att vara en majoritet.