Sony tillkännager tunnare Playstation Vita och mikrokonsolen Playstation Vita TV

Permalänk
Melding Plague

Sony tillkännager tunnare Playstation Vita och mikrokonsolen Playstation Vita TV

Speljätten Sony lanserar en lättare, tunnare och mer uthållig modell av Playstation Vita. Den följs av en stationär mikrokonsol på samma plattform.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja nu när man köpt en sony tv (w807) förbokat en ps4a så man kan väll likaväl köpa detta med, varför inte

Permalänk
Medlem

Intressant med den där lilla saken .. Kanske ..

Permalänk
Medlem

Vita TV var ju lite coolt, men hur är spelutbudet till PS.Vita?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

"1080i" - jaha, det var ju tråkigt =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Vita TV var ju lite coolt, men hur är spelutbudet till PS.Vita?

It'll support 1,300 games, including Vita, PSP, and other PlayStation offerings.

Permalänk
Medlem

För låg upplösning på nya Vitan

Permalänk
Entusiast

Så, den är billigare och bättre än den gamla Vitan? Känns ju konstigt om den inte kommer ersätta den gamla isåfall.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Smart drag av Sony. Playstation VITA TV lär vara billigare än både 3DS och 2DS samtidigt som den kan strömma Playstation 4 spel. Den nya Playstation VITA med LCD skärm känns också intressant om man kommer sänka priset på den. Man kan tycka att den borde vara billigare att tillverka än den nuvarande med OLED skärm så blir den satt till ett lägre pris kan det vara något.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Så, den är billigare och bättre än den gamla Vitan? Känns ju konstigt om den inte kommer ersätta den gamla isåfall.

Bättre är väl en definitionsfråga. Längre batteritid är fint, men det inbyggda minnet är så litet att det inte är nåt att hurra för, och LCD är klart sämre än OLED.

Visa signatur

RetroPAL, bloggen om Retro Duo, SNES och NES i ett - http://rdpal.blogspot.com

Permalänk
Medlem

Jo, det läste jag.

Funderade mest på folks åsikter @ spelen till vita.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Playstation vita Tv blir nog spännande, hoppas bara att det kommer nog med spel till

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Vita TV var ju lite coolt, men hur är spelutbudet till PS.Vita?

Tycker det finns en del riktigt bra spel, bland annat Persona 4 golden -bra story med mycket personligheter och ganska roliga men utmanande strider. Alla strider gör man i dungeons innuti sin TV (i spelet), men det blir efter ett tag väldigt repetetivt Dock är allt utanför TVn väldigt bra, men har inte orkat ta mig igenom spelet på grund av de dungeons som blir jobbiga efter ett tag. Är runt 35 timmar in i spelet, vilket är runt hälften eller lite mer.
Andra bra spel jag kan rekomendera är Uncharted: Golden Abyss, wipeout 2048, Virtue's Last Reward och Little Big Planet Vita.

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Som det ser ut så har gamla vitan mer premiumkänsla. Robustare byggd. Ser ut att bli som med gamla PSP där den äldre robustare modellen ersattes med plastigare billigare modeller.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Discokungen

Varför en gammal kontroll..? Eh. Dual Shock 3 är inte speciellt upphetsande jämfört med 4an, känner jag.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Priset på minneskorten är helt åt helvete. Du kan hitta samma storlek hos återförsäljare för 500kr

Permalänk
Medlem

Enda intressanta med PS Vita enligt mig vore om det fanns någon bra portning av Android att slänga in. Hårdvaran är det inget fel på, förutom skärmen då.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Varför en gammal kontroll..? Eh. Dual Shock 3 är inte speciellt upphetsande jämfört med 4an, känner jag.

Kan tänka mig 2 anledningar. Antingen är det för att 4an inte kommer förrän ps4 släpps eller så är det kanske en prisfråga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Att strömma grejer från Ps4n är ju najs men motiverar inte riktigt ett köp för mig.
Det jag skulle vilja ha är mer interaktiva grejer så att man använder vitan i spel tillsammans med PS4an. På gamla generationen kunde man använda pspn som backspegel i bilspel osv.. Är det någon som har hört något om sådana saker?

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja streama spel från PS4 till Playstation Vita TV?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mansonite:

Varför skulle man vilja streama spel från PS4 till Playstation Vita TV?

Om tv'n där ditt ps4 står används av någon annan kan spelet då strömmas till en annan valfri tv

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mansonite:

Varför skulle man vilja streama spel från PS4 till Playstation Vita TV?

T.ex så kan du spela ett spel på tvn först och sedan lira lite i sängen fast PS4an står kvar i vardagsrummet. Kan tänka mig att det är riktigt praktiskt i MMOn att hålla koll på vad som händer fast man inte sitter framför tvn. Eller att man sitter framför tv men tjejen ska se på idol.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Om tv'n där ditt ps4 står används av någon annan kan spelet då strömmas till en annan valfri tv

Blir säkert jättetrevligt input-lagg.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Om tv'n där ditt ps4 står används av någon annan kan spelet då strömmas till en annan valfri tv

Skrivet av anon179444:

T.ex så kan du spela ett spel på tvn först och sedan lira lite i sängen fast PS4an står kvar i vardagsrummet. Kan tänka mig att det är riktigt praktiskt i MMOn att hålla koll på vad som händer fast man inte sitter framför tvn. Eller att man sitter framför tv men tjejen ska se på idol.

Men då kan man ju lika gärna ta med sig PS4at?
Tycker inte det är värt att få upplösningen så mycket lägre för att slippa flytta ett PS4. Speciellt inte om man ska betala för det..

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av olog-hai:

Blir säkert jättetrevligt input-lagg.

Det är det ingen som vet.

Skrivet av Mansonite:

Men då kan man ju lika gärna ta med sig PS4at?
Tycker inte det är värt att få upplösningen så mycket lägre för att slippa flytta ett PS4. Speciellt inte om man ska betala för det..

Nej, det gör man mest troligen inte.

Sen finns det ju självklart fler fördelar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se att SONY installerar dessa i deras TV-apparater samt ge tillgång till Playstation Store!

Det hade varit ett genidrag om man ville åt Casual spelarna.

Permalänk
Medlem

Hade man kunnat strömma 1080p på Vita TV hade det blivit ett köp direkt av mig! Perfekt liten media-center. Men förstår inte varför den inte klarar det med 4-kärning processor á 2Ghz?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olog-hai:

Blir säkert jättetrevligt input-lagg.

det är ju vi nätverket. Inte över internet. Tvivlar på att det ens är märkbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Blir säkert jättetrevligt input-lagg.

Remote play från PS3->Vita fungerar kalas, så jag ser ingen anledning att det skulle funka sämre med PS4... snarare tvärtom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ayne:

Remote play från PS3->Vita fungerar kalas, så jag ser ingen anledning att det skulle funka sämre med PS4... snarare tvärtom.

Det tror jag på när jag testat själv...jag gissar att du inte anser att trådlösa kontroller har nåt input-lag heller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]