EVGA presenterar Hadron – Mini ITX-låda för entusiaster och gamers

Permalänk
Melding Plague

EVGA presenterar Hadron – Mini ITX-låda för entusiaster och gamers

Den som planerar att bygga ett datorsystem med formfaktorn Mini ITX får ytterligare ett alternativ när EVGA presenterar den entusiastorienterade datorlådan Hadron.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Om de nu ska envisas med en låda för "entusiaster" så varför då ta med ett 500w nätaggregat? Antingen så kräma upp det och höja priset eller ta bort det helt och sänka priset.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk

Ser tyvärr ut som den kommer att vara högljudd :/. Annars helt ok tanke från EVGA

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Ännu en jättestor mITX låda som Prodigyn? Gäsp!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hjälpsam

My only conCern is, if two collides, will the black hole consume us all?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av paranoiid:

Om de nu ska envisas med en låda för "entusiaster" så varför då ta med ett 500w nätaggregat? Antingen så kräma upp det och höja priset eller ta bort det helt och sänka priset.

Ett nätaggregat på 500W klarar av de flesta high-end singelkort-systemen.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Jättesnygg förutom en sak. ... den spegelblanka fronten....

....FINGERAVTRYCK!!...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ännu en jättestor mITX låda som Prodigyn? Gäsp!

Prodigy RULEZ!!!! men visst den är en STOR mITX!

Tycker den ser ut att kunna vara rätt snygg, Något för Chassi Maestro Jonas att titta på?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk

Äntligen! Kommer det en recension på denna?
Jag undrar hur högt nätagget kommer att låta med den lilla fläkten, de har dock sagt att de modifierat fläktkurvan

Permalänk
Lego Master

Tja, som nån nämnt, direkta motståndaren blir ju BitFenix Prodigy. Och jag måste säga att Prodigy vinner i min bok pga. inget medföljande nätagg. Om jag förstår bilderna rätt är det medföljande nätagget till Hadron inte ens modulärt? Blä.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hardon?

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Skrivet av antepannte:

Ett nätaggregat på 500W klarar av de flesta high-end singelkort-systemen.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Jättesnygg förutom en sak. ... den spegelblanka fronten....

....FINGERAVTRYCK!!...

Man måste inte peta överallt:D

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut förutom att den ser sne ut

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ännu en jättestor mITX låda som Prodigyn? Gäsp!

Du kanske inte noterade att denna år hälften så stor som prodigyn? Denna är 15 liter, mot prodigyns 27

På tal om små chassin, skulle ni varit intresserade av 24 liters chassin för extremare vattenkylning till M-atx? 120×5 minst
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Googla lite istället för att titta på felaktiga kalkylatorer så hittar du folk som i verkligenheten kör överklockade i7or med Titan på 500W nätaggregat.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Lego Master

Det där är ju bara fnys. Skulle ett 770 alltså dra mer än 100w mer än mitt 670, eftersom mitt system rullar utmärkt på mitt 580w-agg?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MrNeikter:

Jättesnygg förutom en sak. ... den spegelblanka fronten....

....FINGERAVTRYCK!!...

Varför sitta och peta på sin dators frontpanel..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Skrev just en massa babblande på annat håll om hur besviken jag blev.
Detta är en bra men för stor låda. Borde kunna kapa 5 cm på varje ledd utom bredd.
Så länge PSUn kyls av en 40mm så är det helt ointressant med det annars sjukt intressanta 1U PSUn.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paranoiid:

Om de nu ska envisas med en låda för "entusiaster" så varför då ta med ett 500w nätaggregat? Antingen så kräma upp det och höja priset eller ta bort det helt och sänka priset.

Räcker utan problem för ny rigg med titan..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med en överklockad i7 3960x.. http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7...

Skrivet av The Echelon:

Äntligen! Kommer det en recension på denna?
Jag undrar hur högt nätagget kommer att låta med den lilla fläkten, de har dock sagt att de modifierat fläktkurvan

Hoppas det är tystare än mitt modulära silverstone sfx-agg..
Ska prova byta fläkt, men troligast blir det att lägga upp på marknaden, sleevat och klart.

Visa signatur
Permalänk

Ser ut som ett färdigbyggt system från Acer eller HP. Och små irriterande fläktar på nätaggregatet är ju något vi alla längtar efter.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Verkar vara lite klent med fläktplatser, bara två 120mm? Prodigy har ju en 230mm, och tre 140mm. Den förtjänar namnet AIR

Väntar nog ändå på Bitfenix Phenom M. Som en Prodigy fast utan dom konstiga fötterna/handtagen.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Räcker utan problem för ny rigg med titan..

Eftersom ett 500W agg inte är 100% effektivt så är det inte att rekommendera, marginal är alltid bra för ljudnivå och värme.
Minst 600W skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Eftersom ett 500W agg inte är 100% effektivt så är det inte att rekommendera, marginal är alltid bra för ljudnivå och värme.
Minst 600W skulle jag säga.

Se diagrammet med effektmätning från vägg under posten du citerade, och dra bort ~10% från siffrorna för att få vad nätagget gav ut och du hamnar på ~430W max till deras rigg, visst 15% marginal kanske är lite tight om man tänker på fläktljud från agget men enligt mig fullt acceptabelt.

edit: för att förtydliga, det är effekt ut från nätagget som tillverkarna anger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Eftersom ett 500W agg inte är 100% effektivt så är det inte att rekommendera, marginal är alltid bra för ljudnivå och värme.
Minst 600W skulle jag säga.

Ett system som drar 500w från väggen med 90% verkningsgrad drar egentligen 450w.
Dom sista 50w är energiförlust i form av värme från nätagget.

Du kan köra alla grafikkort med en kärna som finns på marknaden idag på ett 500w guldcertifierat nätagg.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Den där snackar i nattmössan kan jag lova.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leafbranch:

Eftersom ett 500W agg inte är 100% effektivt så är det inte att rekommendera, marginal är alltid bra för ljudnivå och värme.
Minst 600W skulle jag säga.

Skrivet av Tangentbord:

Se diagrammet med effektmätning från vägg under posten du citerade, och dra bort ~10% från siffrorna för att få vad nätagget gav ut och du hamnar på ~430W max till deras rigg, visst 15% marginal kanske är lite tight om man tänker på fläktljud från agget men enligt mig fullt acceptabelt.

edit: för att förtydliga, det är effekt ut från nätagget som tillverkarna anger.

Värt att notera är också att Sweclockers använder en överklockad i7 3960X i sina tester. Om man nöjer sig med en 4770 eller motsvarade i sin speldator så får man bara där en massa effekt över. Vid standardfrekvens skiljer det 80 W mellan de båda: http://www.sweclockers.com/recension/17493-intel-core-i7-4960...

Så förutsatt att man inte slänger in ett överklockat s2011-system med Intels dyraste processor är det inga som helst problem att trycka in ett Titan i den där lådan.

Skrivet av Kalajfa:

Det läste jag första gången också och när jag väl läst fel går det inte att läsa rätt igen...
Nu saknas det bara att någon annan kontrar med ett nytt litet chassi med namnet nerdgasm.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Har en i5-3570K @ 4.4Ghz, 2x GTX670, H100i, 1st SSD & 1st 7200rpm, 6st 140/120mm fläktar och min drar 550W från väggen så tror inte att 500W till ett singelsystem ska vara något problem ens vid överklockning.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Verkar vara lite klent med fläktplatser, bara två 120mm? Prodigy har ju en 230mm, och tre 140mm. Den förtjänar namnet AIR

Väntar nog ändå på Bitfenix Phenom M. Som en Prodigy fast utan dom konstiga fötterna/handtagen.

Som sagt är Prodigy chassit dubbelt så stort.