Battlefield 4 Beta för alla den 4 oktober

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 4 Beta för alla den 4 oktober

EA tar bladet från munnen och klargör vad som gäller för betaversionen av Battlefield 4. Den 1 oktober rullas titeln ut för förhandsbokare och tre dagar senare är alla välkomna att testa.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Om än tiden går fort, så går den inte tillräckligt fort.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

EA tar bladet från munnen och klargör vad som gäller för betaversionen av Battlefield 4. Den 1 oktober rullas titeln ut för förhandsbokare och tre dagar senare är alla välkomna att testa.

Läs artikeln

Kommer bli mycket pew pew pew, grenade out! Hoppas slutprodukten senare kommer vara mindre buggig än BF3!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Lönt med tre ynka dagar för alla som har förhandsbokat...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

3 dagar är ju skitmycke:) tur man har premium!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Kul att det släpps till Xbone den 22 nov när den så vitt jag har hört inte kommer i Sverige förens 2014 (?)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Då får man se om spelet fortsätter att fryslagga som BF3 gör på min speldator. Om jag nu installerar det vill säga.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Kul att det släpps till Xbone den 22 nov när den så vitt jag har hört inte kommer i Sverige förens 2014 (?)

Då får den som gråter över det, torka tårarna och skaffa Playstation 4

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag har hört att Origin ska strula de första 3 dagarna ändå.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv

Ser absolut inte fram emot BF4. Så dåligt singleplayer var i BF3 med alla skriptade quicktime events så har man nästan avsmak. Ingen realism i multiplayer för den delen heller, speciellt inte med flygplan och helikoptrar och alldeles för ytterpyttesmå banor, de behöver vara x100 större för att det ska bli kul.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur väl både EA och DICE förbereder sig. Origin måste palla en viss belastning och likaså battlelog.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Ser absolut inte fram emot BF4. Så dåligt singleplayer var i BF3 med alla skriptade quicktime events så har man nästan avsmak. Ingen realism i multiplayer för den delen heller, speciellt inte med flygplan och helikoptrar och alldeles för ytterpyttesmå banor, de behöver vara x100 större för att det ska bli kul.

Inget fel på spelet, handlar bara om att man har olika smak. BF3 är utformat som det är tänk att det ska göra, det du bör spela istället är Arma 1/2/3.

Permalänk

Slår vad om att spelet knappt kommer funka de 3 första dagarna

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Ser absolut inte fram emot BF4. Så dåligt singleplayer var i BF3 med alla skriptade quicktime events så har man nästan avsmak. Ingen realism i multiplayer för den delen heller, speciellt inte med flygplan och helikoptrar och alldeles för ytterpyttesmå banor, de behöver vara x100 större för att det ska bli kul.

Vilket förskräckligt spel det hade varit med så stora banor på 64 spelare. 90% springa, 10% skjuta, speciellt när alla snipers tar helikoptrar och flyger och kraschar den i berget närmast fiendespawn. Det har aldrig varit Battlefield att ha överstora banor, det finns Planetside 2 för de som vill ha det.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Ingen realism i multiplayer för den delen heller...

BF-serien är ingen simulator.
Jag å andra sidan är mer nyfiken på om alla fusk på BF3 går och kommer att överföras till BF4, då lär spelet vara förstört i princip innan det lanseras. För i så fall hoppar även jag av tåget...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

blir väll som med betan på bf3, lagggggggg och kaos

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag tror jag skippar BF4 tills jag med säkerhet kan läsa att det fungerar som det ska och inte är ett halvklart spel vid release.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Hoppas det är mer färdigt än vad 3:an var vid beta/release. Man minns ju giraffhalsarna...

Permalänk
Medlem

10721a;13889090]Inget fel på spelet, handlar bara om att man har olika smak. BF3 är utformat som det är tänk att det ska göra, det du bör spela istället är Arma 1/2/3.[/QUOTE]

BF2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Då får man se om spelet fortsätter att fryslagga som BF3 gör på min speldator. Om jag nu installerar det vill säga.

Är det inte bättre att du fixar din speldator så att den fungerar ordentligt istället?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Är det inte bättre att du fixar din speldator så att den fungerar ordentligt istället?

Och vad vet du om det?

Den fungerar hur bra som helst till alla andra spel. Finns inte en chans att jag skulle uppgradera för ett spels skull och definitivt inte ännu ett FPS. Jag vill inte låta för barsk för jag tycker DICE gör väldigt bra spel men Battlefield 4 är inget jag kommer köpa direkt utan något jag kommer införskaffa längre fram i så fall. Jag syftade mer på om man ska testa den öppna betan som kommer innan släppet.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Kul att det är nära nu. Lagom till julledigheten bör nog de flesta buggarna ha åtgärdats.
Håller det bara liknande nivå som BF3 efter de första patcharna så då blir det köp för mig då.

Skrivet av karjix:

Jag tror jag skippar BF4 tills jag med säkerhet kan läsa att det fungerar som det ska och inte är ett halvklart spel vid release.

Den taktiken brukar jag använda på alla spel. Har inte bråttom att vara först och alla spel blir klart bättre när de första stora buggarna upptäckts och åtgärdats.

Permalänk
Medlem

Spelet utvecklas i Sverige, men lanseras i USA två dagar före... suck...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Spelet utvecklas i Sverige, men lanseras i USA två dagar före... suck...

Satans EA!

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Spelet utvecklas i Sverige, men lanseras i USA två dagar före... suck...

EA betalar ju för kalaset och är baserat i USA

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

blir väll som med betan på bf3, lagggggggg och kaos

Jepp, lär finnas grova buggar samtidigt som folk har noll koll på banorna eller ens vad spelläget går ut på. Men går man bara in med den förväntningen så har man roligt. Jag tänker ha det iaf.

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Spelet utvecklas i Sverige, men lanseras i USA två dagar före... suck...

2 dagar är inte så farligt, efter jul eller något hade ju varit värre.

Kul med första stora testet för min egenbyggda burk

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Mitt spelsinne säger: KÖP SPELET DET VERKAR SJUKT GRYMT!
Min hjärna säger: Det är något lurt med detta, köp det inte.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Samma dag som World championship är på League of Legends så släpps betan. Soft!

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Ägda alla som förbokat och pröjsat en massa stålar. Tre ynka dagar försprång på betan, knappt en månad innan lansering??? Då är det ju inte ens en beta, det är fan en demoversion! Knappast att folk kommer hitta så pass mycket buggar och halvfärdiga grejer som man brukar göra i betor, för om det verkligen stämmer att det är en riktig beta så skulle dom aldrig hinna fixa allt på mindre än en månad. Pinsamt tycker jag, att dom luras på det sättet.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB