Asus uppdaterar Padfone Infinity med Snapdragon 800

Permalänk
Melding Plague

Asus uppdaterar Padfone Infinity med Snapdragon 800

Den förvandlingsbara mobiltelefonen Asus Padfone Infinity byter plattform till den påkostade Qualcomm Snapdragon 800, vilket även för med sig stöd för 4G/LTE.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm .. smart pryl .. kanske. Inget för mig dock. Klarar mig med min S4 och iPad!

Permalänk
Medlem

Jag hade önskat mig en telefon på ~3.7" (tänk motorola defy) med en surfplatta på 8".

Permalänk
Medlem

Den fjärde padfone modellen från asus sedan juni 2012..
3 olika dockningstationer/tablets..

Glad jag inte är deras kund..

Permalänk
Medlem

Och folk gnäller på att Apple har bytt kontakt en gång sen 2007 Det är ironi det. Det är coola prylar annars för övrigt men jag köper hellre en specifik surfplatta och en separat telefon.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Vad är skillnaden mot den "vanliga" Padphone Infinity? eller den som fanns innan eller är detta bara en gammal nyhet?

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Älskar min första generations PadFone, känner dock att man vill uppgradera till något lite mer kraftfullare... dessa nya saknar dock tangentbord ;_; vilket är en stor anledning till varför jag älskar första generationes PadFone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

Vad är skillnaden mot den "vanliga" Padphone Infinity? eller den som fanns innan eller är detta bara en gammal nyhet?

Annan CPU och GPU bla.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Att bara köpa luren är inte prisvärt. Dock om man behöver båda och inte är exceptionellt petig(som jag är) så kan det vara värt det. Tableten får man för 1500 kr vilket är väldigt vettigt om man köper båda.

Men inget jag skulle köpa. Hellre en 2013 Nexus 7 om ett halvår eller så när priserna sjunkit och en Nexus-lur så slipper OS:et släpa efter efter bara ett halvår.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt intresserad av den här lösningen med surfplatta och telefon i ett. Men inte riktigt i den här modellen.

Jag skulle vilja se en liten telefon, 3,5-4" med bra kamera och batteri. Med en tillhörande surfplatta så behöver jag inte en stor skärm på telefonen.
Sedan är det bra att plattan har extra batteri men jag skulle även gärna se en lagringmöjlighet i plattan. Kanske en plats för en SSD eller bara en kortplats. Skulle också vilja ha ett par vanliga USB kontakter (extern HD, mus, tangenbort osv) och en HDMI för att koppla till tv.
Tanken för mig vore att ha en bra, liten telefon och sedan kunna ersätta bärbar dator på resor för att kunna surfa en del och se på bilder och film. Lite enklare bildbehandling, textdokument och helst också möjlighet att klippa lite i filmer med vore önskvärt.....
Plattan och telefonen borde även vara vattentåliga (regn...) och klara lite sand och damm. Lite tuffare tag helt enkelt utan att ta det till överdrift.

Permalänk
Entusiast

När tänker de kombinera den här med en docka för tangentbord också?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

När tänker de kombinera den här med en docka för tangentbord också?

Asus gjorde det med den första versionen men tydligen så var det väldigt få som faktiskt köpte tangentbordet.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrAdde:

Asus gjorde det med den första versionen men tydligen så var det väldigt få som faktiskt köpte tangentbordet.

Jag hoppas lite på att nästa generation Atom från Intel kommer bli kraftiga nog att man kan göra en liknande manöver fast med en Atom istället för ARM. Då kan man leka med Android i telefonen och sedan lägga en extra disk i plattan för dualboot med Windows så att det blir telefon, platta och sedan laptop i ett med både Windows och Android. Det borde gå rent tekniskt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Då får tanten min Paddfan 2 och jag köper den nya Infinityn i julklapp till mig själv.
Känns som ett väl genomtänkt och rättvist beslut!

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

En ny iphone-look-alike?! Nope! Just Chuck Testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diar:

Jag är väldigt intresserad av den här lösningen med surfplatta och telefon i ett. Men inte riktigt i den här modellen.

Jag skulle vilja se en liten telefon, 3,5-4" med bra kamera och batteri. Med en tillhörande surfplatta så behöver jag inte en stor skärm på telefonen.
Sedan är det bra att plattan har extra batteri men jag skulle även gärna se en lagringmöjlighet i plattan. Kanske en plats för en SSD eller bara en kortplats. Skulle också vilja ha ett par vanliga USB kontakter (extern HD, mus, tangenbort osv) och en HDMI för att koppla till tv.
Tanken för mig vore att ha en bra, liten telefon och sedan kunna ersätta bärbar dator på resor för att kunna surfa en del och se på bilder och film. Lite enklare bildbehandling, textdokument och helst också möjlighet att klippa lite i filmer med vore önskvärt.....
Plattan och telefonen borde även vara vattentåliga (regn...) och klara lite sand och damm. Lite tuffare tag helt enkelt utan att ta det till överdrift.

Vilka krav du ställer pojk... Låter som du söker en Ultrabook med alla dina krav på plats för SSD, USB-kontakter, HDMI. Har haft Padfone 2 ett bra tag och köpte Padfone Infinityn häromdagen. Att ha 5" är det bästa som finns, riktigt jobbigt att gå omkring och pilla och trycka fel med mindre. Men det är fortfarande en telefon eller surfplatta vi snackar om. Men visst om du vill koppla in en extern hårddisk så är det ju bara att köpa en OTG-adapter. Funkar kanon. Att man kan redigera lite bilder och film kan man ju på dagens infinity utan problem. Att dem är vattentåliga och klarar lite sand och damm skulle såklart vara ett plus, men vad skulle det innebära för designen och priset?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Litet faktafel, gamla versionen har även den stöd för 4G/LTE. Förövrigt är jag grymt nöjd med den

Permalänk
Entusiast

Skulle vilja se ett test mellan "gamla" modellen och den här... trivs för övrigt otroligt bra med den "gamla" Infinityn