Blizzard stänger ned auktionshuset i Diablo III

Permalänk
Melding Plague

Blizzard stänger ned auktionshuset i Diablo III

Spelhuset Blizzard meddelar att auktionshuset i Diablo III släcks ned under mars nästa år. Beslutet innefattar möjligheten att köpa utrusning för spelvalutan guld såväl som riktiga pengar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rätt riktning, för sent.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag testa auktionshuset mycket på D3. Men blev det inte som planerat trotts goda intentioner och målsättningar så är det nog bättre att erkänna det och fixa problemet helt klart.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Och nu blev d3 mycket sämre :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BergEr:

Och nu blev d3 mycket sämre :/

För att du inte kan tjäna miljader av guld?
Kommer skapas 1000 + sidor på forum med AH nu.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

helt rätt

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Och nu blev d3 mycket sämre :/

På vilket sätt då?

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem

Ja äntligen!
Jag hoppas på en reset också, men det tror jag inte kommer hända tyvärr.

Permalänk
Medlem

Skapade en tråd igår! http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/12385...

lite sega

, Men jag tycker detta är ett bra beslut ! tror ni detta beslut kommer tack vare att YOU KNOW WHO, har lämnat diablo teamet och går nu frammåt för att förstöra nästa projekt som blizzard har?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Det negativa med detta är att man tar bort all form av säker trade i spelet, om Blizzard inte presenterar något för att lösa det under Blizzcon så kommer de få problem framöver. Även om vi nu är tillbaka i Diablo II tiden där all form av trade kommer att gå via d2j så behövs ett säkert system för det

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Skrivet av adzer:

Ja äntligen!
Jag hoppas på en reset också, men det tror jag inte kommer hända tyvärr.

Reset vad vadå hahahahah

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem

En bra idé. Det kommer däremot inte att ta bort "always on", då det inte ligger i Blizzards intresse att göra det. Vilket är synd.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Skapade en tråd igår! http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/12385...

lite sega

, Men jag tycker detta är ett bra beslut ! tror ni detta beslut kommer tack vare att YOU KNOW WHO, har lämnat diablo teamet och går nu frammåt för att förstöra nästa projekt som blizzard har?

Inte så att Jay styrde allt med järnhand precis, men många ändringar som gjorts sedan Josh kom in har varit till det bättre ja

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem

Köper ändå inte expansionen ifall jag inte får 1-2 månader att spela ikapp utan någon AH.

Permalänk
Avstängd

D3 är redan glömt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av altair4:

Köper ändå inte expansionen ifall jag inte får 1-2 månader att spela ikapp utan någon AH.

Det kommer du få utan problem räkna inte med RoS innan Juni

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaNts0NhEaD:

På vilket sätt då?

Att AH tas bort och man måste börja spamma forum för att köpa/sälja saker. Folk klaga på att AH tog tid, ska man sälja något utan AH lär man lägga 10h om dagen på forum
Har redan 3st fulla mules(mest mats, tusentals gems), lär ju köpa ett konto för mules till expansion.

Skrivet av adzer:

Ja äntligen!
Jag hoppas på en reset också, men det tror jag inte kommer hända tyvärr.

Ladder/season kommer, många nya legendaries verkar bara kunna droppa där. Så det blir ju nästan som en reset, all gear vi har nu kommer ändå vara värdelös efter en/två veckor.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaNts0NhEaD:

Det negativa med detta är att man tar bort all form av säker trade i spelet, om Blizzard inte presenterar något för att lösa det under Blizzcon så kommer de få problem framöver. Även om vi nu är tillbaka i Diablo II tiden där all form av trade kommer att gå via d2j så behövs ett säkert system för det

Säker trade? Bara öppna en traderuta med en annan spelare, när ni båda är nöjda trycker ni accept. Vilken typ av säker trade letar du efter egentligen?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Bra av Blizzard att ta åt sig av kritiken, men lite konstigt att sånt tar 6månader att göra? Jag har aldrig varit en Blizzard "fanboy"(lär aldrig bli det heller), men dom har gjort många av dom bästa spelen som gjorts någonsin(och nej menar inte world of warcraft, har aldrig spelat skiten), som Diablo 1-2, Starcraft, Warcraft III mfl, men nu har dom blivit som EA och bara tänker på money money money $$$. Och visst företag ska tjäna pengar, det är syftet med företag, men när det handlar mer om giriga o dåliga beslut än, kvalitet och användarvänlighet och support, så har dom gått åt fel håll. Tyvärr.

Hoppas Blizzard skärper sig snart, för jag saknar gamla Blizzard som knappt kunde göra fel?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

Fy fan va grymt, kanske dags att börja spela Diablo 3 igen då! Tyckte AH förstörde hela spelet. Även om man själv kunde strunta i att använda det så blev ju spelet helt omöjligt efter ett tag om man inte använde det, vilket pajjade allt.

Permalänk
Skrivet av WoG:

Säker trade? Bara öppna en traderuta med en annan spelare, när ni båda är nöjda trycker ni accept. Vilken typ av säker trade letar du efter egentligen?

De har fortfarande inte löst alla buggar och glitchar där även om systemet blivit bättre sedan de värsta problemen uppstod

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Köper ändå inte expansionen ifall jag inte får 1-2 månader att spela ikapp utan någon AH.

Happ då köper du alltså inte expansionen.

AH tas bort samtidigt som expansionen kommer ut. Som jag förstått det iallafall. 18 Mars är datumet de tänkt släppa hela den nya patchen.

Jag måste säga att jag gillar det inte heller. Nu måste vi byta items med olika folk via trade window. Slutar ju bara upp med en sak och det är att vi måste akta oss för folk som har en massa hacking program så vi blir av med våra items och måste skrika över hela världen för Blizzard ska göra någonting åt saken.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Funktionen har enligt många gjort det för enkelt att få bra utrustning och bidragit till att första kärnan i Diablo-serien

Men om dom tar bort auktionshuset - bidrar det inte istället till att andra kärnan i Diablo-serien?

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Hade AH inte funnits från början hade jag sluppit lägga nån tusenlapp på RMAH :< Ångrar det bittert idag och småsummorna gör att totalsumman lätt springer iväg.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Happ då köper du alltså inte expansionen.

AH tas bort samtidigt som expansionen kommer ut. Som jag förstått det iallafall. 18 Mars är datumet de tänkt släppa hela den nya patchen.

Jag måste säga att jag gillar det inte heller. Nu måste vi byta items med olika folk via trade window. Slutar ju bara upp med en sak och det är att vi måste akta oss för folk som har en massa hacking program så vi blir av med våra items och måste skrika över hela världen för Blizzard ska göra någonting åt saken.

Finns där inget datum för den men det är inte omöjligt att content patchen kommer precis efter där.

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaNts0NhEaD:

De har fortfarande inte löst alla buggar och glitchar där även om systemet blivit bättre sedan de värsta problemen uppstod

Okej, visste inte om några sånna, men de lät ju inte jättebra

Skrivet av Dassh:

Happ då köper du alltså inte expansionen.

AH tas bort samtidigt som expansionen kommer ut. Som jag förstått det iallafall. 18 Mars är datumet de tänkt släppa hela den nya patchen.

Jag måste säga att jag gillar det inte heller. Nu måste vi byta items med olika folk via trade window. Slutar ju bara upp med en sak och det är att vi måste akta oss för folk som har en massa hacking program så vi blir av med våra items och måste skrika över hela världen för Blizzard ska göra någonting åt saken.

Detta är by far bästa nyheten jag läst om d3 sen det stläpptes, hela anledningen till att d3 tappade all känsla var att det var poänglöst att gå och grinda för att få uppgraderingar, du grindade för att loota nåt värdefullt som du sålde, för att sedan försöka hitta något billigt att köpa för de pengarna.

Låter kanske som en kul lösning, men det blir extremt tråkigt i längden.

Det fungerar tusen gånger bättre på konsoler där det inte finns någon AH, och man spelar offline.

Har tusen gånger roligare på xbox med 3 kompisar än jag nånsin haft under året jag spelade på dator.

Detta är ändringen som D3 behöver för att överleva på PC, nu saknas bara offline-mode och coop på en och samma skärm, så har vi konsolversionen med bra grafik och fps igen.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av tvelander:

För att du inte kan tjäna miljader av guld?
Kommer skapas 1000 + sidor på forum med AH nu.

För att trading via forum i d2 var ju så smidig, man spendera minst lika mycket tid alt tabbad på d2jsp som i spelet där risken för att bli scammad fanns varje gång man skulle tradea något dyrare...

Nä riktigt stort steg i fel riktning. Trading i d2 var inte bra det är bara folk som har sina nostalgiglasögon på sig.. Nu går vi tillbaka till osäkra nätshoppar, forum och ebay samt massa spammande i olika kanaler, kan inte förstå hur folk kan tycka detta är bra.

Skrivet av adzer:

Ja äntligen!
Jag hoppas på en reset också, men det tror jag inte kommer hända tyvärr.

Skrivet av altair4:

Köper ändå inte expansionen ifall jag inte får 1-2 månader att spela ikapp utan någon AH.

Det kommer bli en naturlig reset i och med att de höjer levelcappen till 70 vilket kommer göra all gear man har nu helt värdelös långt innan man når max level ens.
Och vad är det du vill spela ikapp? Grinda massor paragon levlar? Jag hoppas snarare att 18 mars är samma datum som expansionen kommer då den inte kan komma tidigt nog.

Permalänk
Skrivet av WoG:

Okej, visste inte om några sånna, men de lät ju inte jättebra

Detta är by far bästa nyheten jag läst om d3 sen det stläpptes, hela anledningen till att d3 tappade all känsla var att det var poänglöst att gå och grinda för att få uppgraderingar, du grindade för att loota nåt värdefullt som du sålde, för att sedan försöka hitta något billigt att köpa för de pengarna.

Låter kanske som en kul lösning, men det blir extremt tråkigt i längden.

Det fungerar tusen gånger bättre på konsoler där det inte finns någon AH, och man spelar offline.

Har tusen gånger roligare på xbox med 3 kompisar än jag nånsin haft under året jag spelade på dator.

Detta är ändringen som D3 behöver för att överleva på PC, nu saknas bara offline-mode och coop på en och samma skärm, så har vi konsolversionen med bra grafik och fps igen.

Problemet med offline är du i så fall måste göra som med Diablo II ha en karaktär för offline en för online och inte kunna använda samma off som online. När du på konsol kan med enkel hexedit göra vad du vill med din savefil

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

För att trading via forum i d2 var ju så smidig, man spendera minst lika mycket tid alt tabbad på d2jsp som i spelet där risken för att bli scammad fanns varje gång man skulle tradea något dyrare...

Nä riktigt stort steg i fel riktning. Trading i d2 var inte bra det är bara folk som har sina nostalgiglasögon på sig.. Nu går vi tillbaka till osäkra nätshoppar, forum och ebay samt massa spammande i olika kanaler, kan inte förstå hur folk kan tycka detta är bra.

Det kommer bli en naturlig reset i och med att de höjer levelcappen till 70 vilket kommer göra all gear man har nu helt värdelös långt innan man når max level ens.
Och vad är det du vill spela ikapp? Grinda massor paragon levlar? Jag hoppas snarare att 18 mars är samma datum som expansionen kommer då den inte kan komma tidigt nog.

RoS kommer inte komma 18de mars så det kan du sluta hoppas på om de inte gör en kovändning och för första gången har en beta period på mindre än 6 mån

Skrivet av lanbonden:

För att trading via forum i d2 var ju så smidig, man spendera minst lika mycket tid alt tabbad på d2jsp som i spelet där risken för att bli scammad fanns varje gång man skulle tradea något dyrare...

Nä riktigt stort steg i fel riktning. Trading i d2 var inte bra det är bara folk som har sina nostalgiglasögon på sig.. Nu går vi tillbaka till osäkra nätshoppar, forum och ebay samt massa spammande i olika kanaler, kan inte förstå hur folk kan tycka detta är bra.

Det kommer bli en naturlig reset i och med att de höjer levelcappen till 70 vilket kommer göra all gear man har nu helt värdelös långt innan man når max level ens.
Och vad är det du vill spela ikapp? Grinda massor paragon levlar? Jag hoppas snarare att 18 mars är samma datum som expansionen kommer då den inte kan komma tidigt nog.

RoS kommer inte komma 18de mars så det kan du sluta hoppas på om de inte gör en kovändning och för första gången har en beta period på mindre än 6 mån

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaNts0NhEaD:

Problemet med offline är du i så fall måste göra som med Diablo II ha en karaktär för offline en för online och inte kunna använda samma off som online. När du på konsol kan med enkel hexedit göra vad du vill med din savefil

Självklart, offline och online ska vara två olika karaktärer. Jag har inget emot att behålla online-karaktärerna som det ser ut nu.

Har bara märkt att det är SÅÅÅÅ mycket roligare att tjäna ihop till sitt gear själv, och klara bossarna med sina kompisar istället för att köpa allt och bli boostad av randoms.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional