Apple släpper Ios 7 under kvällen

Permalänk
Melding Plague

Apple släpper Ios 7 under kvällen

Den som äger en Apple-enhet av senare snitt kan se fram emot den stora lanseringen av Ios 7, som levererar ett rejält uppdaterat användargränssnitt och en uppsjö nya funktioner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir kul att se hur det blir på en iPad 4 Ser dock ut som en 12-åring designat iOS7 i paint, men finns nya praktiska funktioner också. Som sagt, återstår att se hur det blir ikväll

Permalänk
Medlem

Fråga , måste man ta bort betan innan man installerar fördiga ios?

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Inaktiv

Längtar, Det behövdes verkligen en förändring

Permalänk
Medlem

Är ganska pessimistisk. Bytte från Ip4 till Samsung S4 pga av alla uppdateringar som slöade ner telefonen. Är detta ett nytt sätt att slöa ner telefonen/surfplattan för att locka oss att köpa Ip5C? Jag har inget svar, Ios7 kanske är jättebra?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Den släpps kl 13.00 amerikansk östkuststid.
För oss blir det kl 19.00. Om cirka två timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niblA88:

Är ganska pessimistisk. Bytte från Ip4 till Samsung S4 pga av alla uppdateringar som slöade ner telefonen. Är detta ett nytt sätt att slöa ner telefonen/surfplattan för att locka oss att köpa Ip5C? Jag har inget svar, Ios7 kanske är jättebra?

Där har du svaret till din något förvirrade kommentar/fråga.

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills man kan jailbreaka den!

Plus, jag vill inte att min telefon ska se ut som någon jäkla leksak!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av niblA88:

Är ganska pessimistisk. Bytte från Ip4 till Samsung S4 pga av alla uppdateringar som slöade ner telefonen. Är detta ett nytt sätt att slöa ner telefonen/surfplattan för att locka oss att köpa Ip5C? Jag har inget svar, Ios7 kanske är jättebra?

Öööööhummm, var är logiken med detta? Blir Android inte tyngre för varje version? Eller är det så att tillverkarna generellt verkar vara snåla (har dålig koll men tycker man läser om att den och den telefonen inte får nya versioner av AndroidOS lite nu och då) med uppgraderingar till Androider?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wozzor:

Fråga , måste man ta bort betan innan man installerar fördiga ios?

Tror inte du ens kan ta bort betan.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

Mina iToys är uppbackade och alla program är uppdaterade eftersom *** VI ALLA *** vet att man absolut inte ska vänta någon patch eller två vid nytt OS^^

Lite skeptisk mot nya formspråket och Iconerna men en kollega som kört betan visade lite och det ser bra ut på det stora hela och en hel del av nya funktionerna är ju nice.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Äntligen är dagen kommen!

Permalänk
Medlem

Det är iaf i rätt riktning Apple

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Medlem

Kommer att uppdatera idag för att ge det en chans, dock så förstår jag inte vissa designval som Apple har gjort, men man kanske vänjer sig eller så kanske det går att fixa till med Jailbreak senare

Det jag tycker är det konstigaste i designen är att de tar tillbaka bakgrunden på de fyra fastställda ikonerna. De tog bort det för 3-4 år sedan av en anledning.. varför lägga till det igen?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man vågar uppdatera sin iPhone 4? Kändes som att det laggade endel när jag provade en beta av iOS 7 för några månader sedan.

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lannzy:

Någon som vet om man vågar uppdatera sin iPhone 4? Kändes som att det laggade endel när jag provade en beta av iOS 7 för några månader sedan.

Enligt Anandtech så är det inte att rekommendera.... 4s ska tydligen vara den äldsta versionen det fungerar bra på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Jag väntar tills man kan jailbreaka den!

Plus, jag vill inte att min telefon ska se ut som någon jäkla leksak!

Vill inte starta flamewar men jag undrar varför du inte kör Android?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

en telefon behöver inte ens någon display

Permalänk
Lego Master

Får prova att uppdatera min iPhone 4 och iPad 2 ikväll, men sitter och säkerhetskopierar båda enheterna just nu så man har nåt att gå tillbaka till om det är fullständigt kaos.

Tyvärr känns det som att hela ikondesignen har tagit ett par kliv bakåt, vilket plastskit det ser ut att vara. Man kunde ju hoppats att de skulle göra ikonerna lika subtila som resten av gränssnittet. Men nej. =(

Meh, bara att prova och se.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Typ allt det härchar android haft ett tag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Kommer att uppdatera idag för att ge det en chans, dock så förstår jag inte vissa designval som Apple har gjort, men man kanske vänjer sig eller så kanske det går att fixa till med Jailbreak senare

Det jag tycker är det konstigaste i designen är att de tar tillbaka bakgrunden på de fyra fastställda ikonerna. De tog bort det för 3-4 år sedan av en anledning.. varför lägga till det igen?

http://i.imgur.com/WB2YZJr.jpg

Ja, fattade inte det, ser sjukt mycket fulare ut med en sådan bakgrund

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

en telefon behöver inte ens någon display

Nej, men en smartphone behöver det.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Det jag tycker är det konstigaste i designen är att de tar tillbaka bakgrunden på de fyra fastställda ikonerna. De tog bort det för 3-4 år sedan av en anledning.. varför lägga till det igen?

De tog inte bort bakgrunden helt och hållet, som du kan se bytte de den mot någon sak som ska likna en tredimensionell hylla. Att ha något som ska se tredimensionellt ut passar inte med det nya designtemat, då allt ska vara platt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Kommer att uppdatera idag för att ge det en chans, dock så förstår jag inte vissa designval som Apple har gjort, men man kanske vänjer sig eller så kanske det går att fixa till med Jailbreak senare

Det jag tycker är det konstigaste i designen är att de tar tillbaka bakgrunden på de fyra fastställda ikonerna. De tog bort det för 3-4 år sedan av en anledning.. varför lägga till det igen?

http://i.imgur.com/WB2YZJr.jpg

Tycker det ser ljusare och trevligare ut än tidigare versioner. Dock är det rätt slående hur lite som förändrats när man ser den där jämförelsen.
Fast en sådan enkel sak som att välja bakgrund och ikonernas utseende borde väl vara en enkel sak att göra själv i dagsläget ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag ser faktiskt fram mot iOS7 nu, välkommen uppdatering.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Får prova att uppdatera min iPhone 4 och iPad 2 ikväll, men sitter och säkerhetskopierar båda enheterna just nu så man har nåt att gå tillbaka till om det är fullständigt kaos.

Tyvärr känns det som att hela ikondesignen har tagit ett par kliv bakåt, vilket plastskit det ser ut att vara. Man kunde ju hoppats att de skulle göra ikonerna lika subtila som resten av gränssnittet. Men nej. =(

Meh, bara att prova och se.

Vad jag vet så kommer man inte kunna backa tillbaka till iOS6 när den slutat signeras av apple.
Men om man har sparat sina SHSH på iOS4/5 kan man iaf gå dit.

Permalänk
Medlem

Jag har hört rykten om att iOS 7 (åtminstone betan) har problem med Telenors nät. Kan någon bekräfta om det är sant eller falskt?

Permalänk
Skrivet av Lannzy:

Någon som vet om man vågar uppdatera sin iPhone 4? Kändes som att det laggade endel när jag provade en beta av iOS 7 för några månader sedan.

Skrivet av m0rk:

Enligt Anandtech så är det inte att rekommendera.... 4s ska tydligen vara den äldsta versionen det fungerar bra på.

iOS7 flyter lika bra/dåligt som iOS6 på min iPhone 4. Tycker växlande mellan appar går snabbare i iOS 7.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Inaktiv

Äntligen! Man har hunnit tröttna på utseenden både en och två gånger. Även roligt att se att det inte bara är utseendet, utan en del funktioner tillagda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Vill inte starta flamewar men jag undrar varför du inte kör Android?

Jo det undrar jag med, det är sådär i perioder, finns hela tiden en tanke som slår mig "Om min mobil går sönder nu så skaffar jag..." och när jag var i New York vid nyår förrförra året så var det 4s som lockade.

Just nu är det Nexus 5 eller google's rena version av S4.

Om Apple inte lägger till vissa småsaker som jag ser någon användning av, så går jag över till Android. Gillar inte det platta utseendet i iOS 7

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb