Corsair Carbide Air 540

Permalänk
Melding Plague

Corsair Carbide Air 540

Med en ny kammardesign och löften om välplanerad ventilation tar Corsair ut svängarna rejält med nya Carbide Air 540. I SweClockers testlabb granskas nykomlingen i sömmarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad lurig du ser ut Jonas.

Permalänk
Medlem

Coolt men lite för stort för min smak.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag är otroligt nöjd med chassit. Man får plats med det mesta och luftflödet fungerar galant.

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk
Medlem

Tack för en bra recension! Onekligen intressant, många nya bra chassin på gång nu alltså.

Permalänk
Medlem

Priset är ju faktiskt riktigt bra.
Diggar det mesta av chassit, bra recension

Permalänk
Medlem

10 cm i varje ledd o den hade varit väldigt intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Äger ett själv och det var helt underbart att bygga i!

Permalänk
Medlem

Mycket bra recension som vanligt, smidiga lösningar i chassit utseendet faller mig dock inte i smaken.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skäggig legend

En lyrisk Jonas!

Fruktansvärt nice chassi!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hade det varit ljuddämpat, filter överallt och en redig bur för 3.5" enhter i kammare #2 hade det varit perfekt. En 80mm fläkt hade säkert fått plats bak för att kyla hårddiskvaggan. Man blir ju lite köp och modd -sugen

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Man blir sugen, behöver dock mer 3,5" platser.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Har en fråga!

Varför ska man ha fläktfilter i toppen? är det inte bättre att inte ha det, då det bara hindrar att värmen stiger uppåt?
Man har ju inga fläktar som blåser nedåt i toppen, eller?

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Då vet man vad som blir att köpa till nästa bygge

Permalänk
Medlem

hm, jag står mig mycket fundersam just nu, är galet sugen på ett till 780, vattenkylning och nytt chassie (tror Fractal R3 blir trångt) så det är rätt svårt val ändå mellan Carbide 540 och Enthoo Primo visserligen ska jag inte beställa ett NU eller om ens detta år men ändå två chassien som ser riktigt bra ut för att bygga sin första vattenkylning! toppen recension

Permalänk
Medlem

Vad jag stör mig på är att ett chassi som lätt hade kunnat fixa 8st 3,5" högra kammaren istället har en liten bur för 2,5" och sedan två 3,5" utan kylning i vänstra kammaren. Hade två stycken 3x3,5"-burar med 2,5"-adapters varit för mycket begärt av ett chassi i denna prisklass? Eller varför inte en 4x3,5" och en 6x2,5"? De har ju till och med galler för ventilation där burarna skulle varit! Vad ska man ventilera nu? SSD och DVD-spelare? Dessutom lade dem SSD-buren ner så att chassit blir bredare än om dem ställde den upp.

Dessutom borde fläktfilter vara standard för allt över 500kr. Det är inte dyrt men gör enorm skillnad om man har hund/katt eller bara dammigt.

Hade varit ett riktigt attraktivt chassi om jag inte behövt leva med faktumet att mina hårddiskar skulle sitta överhettade i buntband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Har en fråga!

Varför ska man ha fläktfilter i toppen? är det inte bättre att inte ha det, då det bara hindrar att värmen stiger uppåt?
Man har ju inga fläktar som blåser nedåt i toppen, eller?

När datorn är avstängd kan det komma in damm den vägen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hur kan man missa fläktfilter? Jeeesus....blir till att modda själv om man inte vill till å ha ett dammsystem istället för vattenkylning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Finns som sagt en del missar, fläktfilter och outnyttjat utrymme t.ex, men för 1100kr verkar det vara ett riktigt kanonchassi.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

När datorn är avstängd kan det komma in damm den vägen.

Det ramlar damm från luften?
Nej fläktfilter i toppen ser jag som onödigt

Permalänk
Medlem

Är den verkligen gjord i Stålplåt och inte aluminium plåt?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av godfadern:

Det ramlar damm från luften?
Nej fläktfilter i toppen ser jag som onödigt

Så du har aldrig dammat toppen av en bokhylla? Självklart kan det komma damm från luften.

Tyvärr inget intressant chassi för mig. Om jag byter kommer jag gå jag ner i storlek... Men det verkar bra

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

"Dealbreaker" är för övrigt något man säger om det är en feature som förstör, inte ett positivt uttryck helt enkelt.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Så du har aldrig dammat toppen av en bokhylla? Självklart kan det komma damm från luften.

Tyvärr inget intressant chassi för mig. Om jag byter kommer jag gå jag ner i storlek... Men det verkar bra

Du måste ha datorn avstängd jääääääävligt länge om det ska komma in damm i datorn på det sättet, eller samlas damm f.ö.

Speciellt om man monterat en radde i toppen "som är tänkt" med chassit.

Helt onödigt med filter i top eller utblås för den delen, inte direkt en katalysator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Du måste ha datorn avstängd jääääääävligt länge om det ska komma in damm i datorn på det sättet, eller samlas damm f.ö.

Speciellt om man monterat en radde i toppen "som är tänkt" med chassit.

Helt onödigt med filter i top eller utblås för den delen, inte direkt en katalysator...

Knappast onödigt. När jag städar varje fredag så ligger det jämt damm på ovansidan av datorn. Jag får dessutom alltid damm i toppfiltret i mitt FD Arc på både insidan och utsidan. Vetefan vad det på insidan kommer i från dock.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Denna och pahnteks chassi tror jag kommer att bli de nya storsäljarna

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Lite fler 3.5"-platser, och det hade fanemej varit det perfekta hemmaserverchassit, i den mån man kör ATX till det, och behöver en snygg dator i garderoben

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

"Dealbreaker" är för övrigt något man säger om det är en feature som förstör, inte ett positivt uttryck helt enkelt.

Håller med! ..men vad heter motsatsen? Anti-dealbreaker? Dealmaker?

Tack för en trevlig recension!

Permalänk
Medlem

Detta chassit lär det bli nästa gång man köper ett nytt chassi!!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2