Call of Duty: Ghosts endast 720p för Xbox One – 1080p med Playstation 4

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: Ghosts endast 720p för Xbox One – 1080p med Playstation 4

Flera spelutvecklare har tidigare sagt att Xbox One och Playstation 4 har liknande prestanda, men nu framgår att Call of Duty: Ghosts renderas i lägre upplösning på Xbox One för att nå 60 fps.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Samma gäller Battlefield 4.

PS4 versionen körs i 900p medans Xbox One körs i 720p, båda dock i 60 FPS.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hmmm, det verkar som att Xbox One mer eller mindre förlorat fighten mot PS4 innan de ens släppts.

Jag tror iofs att Microsoft kommer att göra något åt det.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Samma gäller Battlefield 4.

PS4 versionen körs i 900p medans Xbox One körs i 720p, båda dock i 60 FPS.

XBONE blir överkört redan innan release, hur fan lyckas dom

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

1080p? Det spela man på sin PC för 3 år sedan.

Permalänk
Medlem

Att inte ens klara 1080p år 2013 är ju bara löjligt. Jag trodde i alla fall att dessa nya konsoler skulle ligga med ungefär jämna steg med en mid-end dator när dom släpptes, men dom verkar ju redan ligga efter.

Själv väntar jag spännt på 4K!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

consoLOL. Bådar illa att de har problem att driva runt cod redan nu. Tänk om tio år....

Permalänk
Medlem

kommer ändå skaffa mig xbone så jag kan spela Forza.

Permalänk

Fattar verkligen inte varför MS snålar så jävligt på hårdvaran jämfört med PS4. Onödigt!

Permalänk
Medlem

Detta känns som bullshit asså... det ska absolut inte skilja så mycket att de måste gå ner från 1080 till 720p.
Har Activision Sony i tvåan eller vad? :S

Permalänk
Medlem

Xbone glömde hårdvarustödet för intelligenta fiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hatmadeofjam:

consoLOL. Bådar illa att de har problem att driva runt cod redan nu. Tänk om tio år....

Samma motor om 10 år som dom använder nu, så det skall nog inte vara några problem

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

720p på "next-gen" konsoler?..... HAHAHAHAHAHA!

Permalänk
Medlem

Ingen nyhet att konsol är och kommer alltid vara efter pc gaming. Speciellt xbone med sin klenare hårdvara.

Dold text
Permalänk
Medlem

Det gör inget att spelet är tekniskt efterblivet när innovationen är så bra i övrigt.
"One of the fascinating new additions to your squad... is a daawg."

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Men alltså, konsol pls.

Dold text

Edit:
När blir 1440p skärmar standard? Jag vill ha en...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Det gör inget att spelet är tekniskt efterblivet när innovationen är så bra i övrigt.
"One of the fascinating new additions to your squad... is a daawg."

Glöm inte fiskar som simmar undan när du närmar dig de, precis som i Mario64 heh.

Permalänk
Medlem

Ouch!
(För MS.)

Permalänk

Jag säger detta... Jag är nöjd med grafiken i mw2 sitter fortfarande och spelar det och har grymt kul så allt handlar inte om grafiken. tror jag kommer ha grymt kul i gost även om det är 720 och inte 1080.

jag ska köpa mig en xbone och en ps4. CoD kör jag på xbone då jag tycker om kontrollen bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Detta känns som bullshit asså... det ska absolut inte skilja så mycket att de måste gå ner från 1080 till 720p.
Har Activision Sony i tvåan eller vad? :S

PS4 har 50% högre grafikprestanda. Det finns liksom ingen annan normal upplösning att köra på som XBone klarar mer än 720P som är så pass mycket lägre än 1080P.

Permalänk
Medlem

Det är ju såhär med många spel som kommer till "next gen" roligt är det iaf hehe tur att man är pc gamer!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Narcissisten:

720p på "next-gen" konsoler?..... HAHAHAHAHAHA!

Ja faktiskt riktigt dåligt. Microsoft och Sony borde sätta krav på 60fps och 1080p minst på alla spel.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Xbox 720.
Skulle den heta.

Permalänk
Medlem

Herregud, de gör ALLT för att Xbox One ska floppa å det grövsta. Har aldrig i hela mitt liv varit med om en så katastrofal lansering. Det kommer nya negativa grejer hela tiden och fortfarande finns det folk som vill köpa konsolen (!?). AMD:s mindre lyckade lanseringar framstår ju som toppklass i jämförelse med Xbox One-fiaskot.

Permalänk
Medlem

Tur att man inte håller på med konsoller. Man hade nog blivit lite sur över att få höra denna nyhet. Men det låter lite konstigt att inte det är 1080p på den nya generationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

kommer ändå skaffa mig xbone så jag kan spela Forza.

Och Forza kommer gå i 1080p!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Kan något förklara skillnaden mellan 1080p native och 720p uppskalad till 1080p?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Så patetiskt. De skulle väntat ett år till med att släppa konsolerna, då kanske de iaf skulle kunna stöda 1080p bättre.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Det här är Microsoft i ett nötskal speciellt sista 1 1/2 åren, allt dom gör blir pannkaka, och allt bara för att dom inte lyssnar på sina kunder på konsumentmarknaden.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av strejf:

Ja faktiskt riktigt dåligt. Microsoft och Sony borde sätta krav på 60fps och 1080p minst på alla spel.

Håller med! känns löjligt med 720p år 2013. Kändes som ps3/360 låg närmare dåtidens datorer vid release än vad dessa gör. Både ps4 och xbone känns för klena redan innan de har släppts.